11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    kosters.mathijs

[Opgelost] Mini Displayport naar VGA adapter ervaringen

Hallo allemaal,

Heb sinds een halve week een macbook unibody mid 2010 (niet de pro). Ook heb ik een 22 inch LG LCD HD ready tv daarbij met zowel een VGA als een HDMI in. Nu werk ik het liefst met producten van Apple zelf dus wil ik de VGA adapter gebruiken. Nu lees zo heel af en toe dat het niet zo geweldig is om die adapter te gebruiken omdat de macbook’s videokaart geen analoge signaal meer uitstuurt. Klopt dit? Of kan ik gewoon de adapter kopen en werkt dit dan allemaal goed?

Groeten,

Mathijs

Bijdrager
    Maverick9898

Je kan veel beter een Mini display naar HDMI kopen. Die kwaliteit is veel beter. En of dat nou van Apple is of niet maakt echt niet uit.
    Als het goed is dan kan de MacBook gewoon via de Mini-displaypoort naar VGA pakken. Sterker nog dit zegt Apple: Every Mac with a Mini DisplayPort allows you to connect an external display or projector using an adapter. You can use an external display as your main workspace or to extend your desktop, or you can work in mirrored mode with a projector so you can view what your audience sees.
    Dus dat zit wel goed:).

Bijdrager
    Vinhelper

Verschillende ervaringen hier op het forum zeggen toch anders over de Mini-DisplayPort naar VGA-adapter:

Doe het liever niet, alleen als je niet anders kan. Zelf heb ik het ook ervaren: het ding kan simpelweg geen hoge* resoluties aan, het wordt dan knoeiheet, en valt op de lange duur gewoon uit, of je beeld gaat vreemd doen.

*Hoog is bijv. al 1280×1024, of zodra 1 van de getallen boven de 1300 komt.

Je moet het zelf weten, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2!:slant:

Bijdrager
    kosters.mathijs

Bedankt allemaal voor de reacties,

Weten jullie een goede (niet al te dure) mini displaypoort naar HDMI adapter?

Bijdrager
    kosters.mathijs

Ik las trouwens dat ik ook een mini Displayport naar DVI adapter kan kopen van Apple, en dan een DVI naar HDMI kabel….. Is de ervaring hier ook slecht mee?:P

Bijdrager
    Sascha

Waarom zou je dat doen ? Dat is een extra adapter ? :sealed:

Bijdrager
    Maverick9898

Dat maakt idd niet zoveel uit en dat is gewoon een extra adapter inderdaad. Als je een gemiddelde APR inloopt, kan je een goede vinden. Die worden meestal door Apple zelf aangeraden. Misschien heeft de Apple Store ze ook wel;).

Bijdrager
    MacBeer2

Er zijn resellers die tegenwoordig mini-displayport – HDMI adapters in hun assortiment hebben. Ik zou deze op de kop tikken en niet lopen ‘pongelen’ met een adapter op een adapter.
    Deze adapter kost niet meer dan de adapters van Apple (€29,-)

Bijdrager
    Hansi2124

Kijk eens in dit topic. Incl verzendkosten heb ik niet meer dan €23 betaald….

Bijdrager
    Soulshaker

Maar mathijsje toch , waarom moet het toch allemaal echte apple kabels zijn ?
    Apple wilt maar al te graag die 29 euro uit je zakken kloppen
    Denk je nu echt dat het speciale kabels zijn ?
    Zijn gewoon kabels, net zoals die op ebay
    Maar daar kosten ze 8,56 $ , zonder verzendingskosten
    HDMI kabeltje

Gewoon HDMI kabeltje op aansluiten en klaar

En dat werkt niet slechter als met die van apple zelf ( ik heb er zelf zo 1)

Bijdrager
    kosters.mathijs

Bedankt allemaal ga ik voor die HDMI adapter!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.