4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Nick Nack

Mini DisplayPort naar HDMI, met Audio?

Dit is een vraag die vaker gesteld is, maar zijn allemaal stervens oude topics. Ik dacht zelf dat ik ooit voorbij zag komen dat er sinds een firmware update de mogelijkheid bestaat om audio uit voeren via de Mini Displayport?

De situatie:
    Een witte MacBook, de plastic unibody, dus het type met de DisplayPort
    Een Onkyo versterker die HDMI (Video & Geluid via HDMI) ondersteund
    Deze kabel: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34025

De Playstation voert bijvoorbeeld video & geluid uit via de HDMI kabel, en dit pakt de versterker op. Is het nu zo dat als deze kabel tussen de MacBook en de versterker gaat, en ik bij System Preferences dan de juiste geluid & video uitvoer kies, ik dus beide via 1 kabel heb?

Ik zie door de bomen het bos niet meer, help me!

Bijdrager
    Pieterr

In het draadje waar je net zelf in geantwoord hebt, staat een link naar de Apple website waarin staat in welke Macs audio via MiniDP wordt ondersteund:

iMac (eind 2009), MacBook Pro (medio 2010) en MacBook (13-inch, medio 2010) leveren een audiosignaal via de Mini-DisplayPort.

Bijdrager
    iFemke

Ik heb gereageerd in dat andere draadje, misschien is dat ook de oplossing voor jou:smile:

Kort samengevat: je hebt een mini Displayport naar HDMI met USB audio nodig, dan krijg je beeld en geluid:smile:

Bijdrager
    Hansi2124

Stervens oude topics van hooguit 2 maanden oud? Ja, dan is het echt niet meer om te gebruiken natuurlijk.
    Maar we gaan toch maar verder in die topics als je het niet erg vind;-)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.