9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Japsuh

Mini Displayport naar HDMI, audio werkt niet

Hallo,

Ik heb een MacBook Pro 17″ uit 2010. Ik heb deze week een Mini Displayport naar HDMI kabel gekocht. De eerste keer dat ik hem gebruikte werkte het prima en kreeg ik (nadat ik de juiste uitgang had geselecteerd) geluid uit de tv. Nu wilde ik hem gisteren aansluiten, maar ondanks dat ik als uitgang de tv kies, krijg ik toch het geluid via de computer (het volume kan ik niet regelen).

Sorry als dit al eens is langsgekomen, maar wanneer ik zoek vind ik alleen onderwerpen over MacBook van voor 2010 die geen audio-ondersteuning hebben.

Wat ik heb gedaan:
    – Computer opnieuw opgestart
    – Andere HDMI poort op de tv geprobeerd
    – Een koptelefoon in de audiopoort van de computer gestoken, dan gaat het geluid altijd over de koptelefoon, ondanks dat ik ‘SAMSUNG’ als uitgang kies.

Wie heeft er een idee?

Bijdrager
    tarun

Ondersteuning van audio via DisplayPort is pas van ongeveer 2011. Het kan dus zijn dat jou Mac alleen video ondersteunt.

Bijdrager
    deSpaanseRente

nee, van 2010. En Als het de eerste keer werkte ondersteunt hij effectief audio..

Ik heb geen Samsung maar een Panasonic, en daar kan ik bij geluid kiezen of het analoog of digitaal (via hdmi) wordt ingevoerd. Mss is het iets gelijkaardig bij jou?

Bijdrager
    Japsuh

Bedankt voor jullie reacties.

@tarun: mijn MacBook Pro ondersteunt inderdaad wel audio.

@deSpaanseRente: staat dat in een apart menu? Bij mij zijn er twee keuzemogelijkheden: de interne speakers en ‘SAMSUNG’.

Overigens wat nieuwe informatie waar ik net achter kwam:

Ik heb een LED Cinema Display waarbij ik het geluid zowel over de Displayport als de USB kan uitvoeren. Hierbij ondervind ik geen problemen.

Bijdrager
    Maurits

Als je geluid via HDMI doet, is het normaal dat je op de mac het volume niet kan regelen bij digitaal sound uit. (dus dat is een goed teken, dat de Mac de TV als uitvoer herkent).
    Bij mijn TV staat het volume wel redelijk laag; ik moet het volume (bij kijken films van af de Mac) op de TV hoger zetten dan bij TV kijken.
    Stomme opmerking misschien, maar heb je het volume op de TV al eens heel hard gezet?

Bijdrager
    Japsuh

De opmerking dat het volume niet valt te regelen was ook juist positief, want dat betekent dat het signaal over de HMDI kabel zou moeten worden uitgestuurd. Echter, het geluid komt uit de speakers van de computer, het maakt niet uit hoe hard ik de tv zet. Toch bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    tarun

Gebruik je toevallig VLC? Binnen VLC kan je ook de geluidsbron selecteren, los van de systeemvoorkeuren:
    Menu Audio > Audioapparaat.

Moderator
    Night

Dat kan binnen VLC alléén als er in het Uitvoermenu in de System Preferences meerdere mogelijkheden staan; anders is deze optie grayed out.
    Is dus gewoon ‘een manier’ om het in te stellen.

Bijdrager
    Japsuh

Ik gebruik inderdaad VLC, ik kan het nu niet meer uitproberen, maar dat ga ik morgen zeker doen. Dank voor de tip!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.