10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    noxius

Mini DisplayPort -> HDMI = Paars scherm

Ik heb sinds kort een nieuwe macbook Pro 13″, bij het aansluiten van mijn mac op mn Sony Bravia d.m.v. een minidisplay port adapter naar HDMI, en een HDMI kabel naar TV…. krijg ik wel beeld maar met een paarse laag erover.

Andere kabels heb ik geprobeerd, en ook adapter gewisseld.

Als ik dezelfde film op dezelfde manier met mijn oude Macbook (mini DVI -> HDMI) aansluit, werkt het wel gewoon perfect.

iemand een id?

Bijdrager
    johnkeates

Vreemde zaak, DVI informatie is digitaal, kleurverschil zou dus niet moeten optreden; het werkt wel of het werkt niet.

Bijdrager
    noxius

Ik heb ook het Apple.com forum ge-searched. Herkenbaar probleem, maar geen oplossingen….

Bijdrager
    johnkeates

Heb je de thunderbolt poort?

Bijdrager
    iMad

Gebruik je nu kabel en nog een kabel om het aan te sluiten, dus 2 kabels?

Bijdrager
    kasper91

Ik zit met precies het zelfde probleem… Heb ook sinds kort een nieuwe Macbook pro 13” en bij het aansluiten op mijn sony bravia via Mini display-HDMI krijg ik een enorm paarse laag over het beeld. Het vreemde is dat ik tot voor kort een Macbook Pro 15″(2009) had en er totaal geen probleem was. Ik vroeg me af of hier toevallig al een oplossing voor was, want het is enorm balen natuurlijk dat ik niet normaal een film of iets anders kan weergeven op mijn TV. Ik las al ergens op internet dat het probleem waarschijnlijk bij de bravia’s ligt maar alsnog blijf ik het vreemd vinden dat mijn 15″ model het wel gewoon deed. Misschien heeft iemand van jullie een oplossing voor mij of een tip..?

Bijdrager
    johnkeates

Welke adapter? Een officiele of een neppe?

Bijdrager
    kasper91

Een neppe (in hoeverre je nep nep mag noemen) , maar aangezien deze ook prima werkte op mijn 15″ verwacht ik niet dat hier het probleem zit….

Bijdrager
    johnkeates

Het kan zijn dat de neppe bedrading heeft ‘die ook werkte’, maar niet conform de volwaardige standaard was. Dan kan het werken op het moment dat de aansluitingen aan beide kanten nog binnen de marges van de standaard liggen en op het moment dat het aan een van de twee kanten tot op het uiterste gepusht wordt, de neppe kabel gewoon niet voldoet.

Dat is vooral het geval bij hogere bitrates (Cat5 + 10GbE gaat bijv. niet werken), of extra interface aansluitingen (bijv. een DVI stekker waar alleen de analoge lijnen gebruikt worden, en als dan alleen nog maar het digitale signaal beschikbaar is, het DVI scherm opeens niet meer werkt).

Mocht het met een ‘echte’ adapter ook niet werken, dan zit ik eerder te denken aan die DP->TB update.

Bijdrager
    kasper91

Dus jij zou mij eerst aanbevelen om een originele Mini displayport -> HDMI te halen? En wat bedoel je precies met die DP-TB update?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.