23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    MichMich

Mini displayport convertor

Wellicht dat deze vraag al eens beantwoord is, echter door alle mini/micro/port woorden ben ik de klust een beetje kwijt. En heb ik geen idee waarop ik moet zoeken/googelen.

De vraag: Kan ik een nieuwe LED Cinema Display aansluiten op een oude Mac Mini? Zo ja, met welke converter? Iemand enig idee waar ik deze kan halen?

Bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    LighScan

Uit welk jaartal komt de Mini? Als die al wat ouderdom heeft, beschikt die waarschijnlijk over een Mini-DVI poort.

De nieuwe Apple-schermen zijn alleen compatibel met Mini-Displayport (wat ik zeer fout vind, zoveel moeite kost het immers niet om een normale DVI-poort erop te voorzien voor oudere Mac’s mee aan te sluiten).

Bijdrager
    MichMich

Ah, het is inderdaad een Mini-DVI-poort. Wat ik nodig heb is dus een Mini-DVI > Mini Displayport. Bestaat dat?

Bijdrager
    Japsuh

Jazeker, dat kan. Het is alleen niet goedkoop (maar ach, als je een LED Cinema Display kan betalen, kan er ook nog wel 100,- voor de aansluiting bij)… In ieder geval, je hebt deze producten nodig:
    http://estore.circuitassembly.com/products/DVI-to-Mini-Displayport-Adapter.html
    http://estore.circuitassembly.com/products/Mini-DVI-to-DVI-Adapter.html

Succes!

Bijdrager
    1984
    MichMich op 23 september 2011

De vraag: Kan ik een nieuwe LED Cinema Display aansluiten op een oude Mac Mini? Zo ja, met welke converter? Iemand enig idee waar ik deze kan halen?

Systeemvereisten. Mac met Thunderbolt, bijvoorbeeld een MacBook Air, MacBook Pro, Mac mini of iMac OS X versie 10.6.8 of hoger. (and it is not compatible with earlier Macs)

[size=2]Persoonlijk heb ik geen nieuwe LED Cinema Display,Apple is vaak erg onduidelijk betreft het beschrijven van de mogelijkheden van hun producten/ poorten etc. Maar dat je de Apple superdrive alleen op de Air en nieuwe mini kunt aansluiten is bijvoorbeeld ook niet voor iedereen duidelijk,en zo meer gevallen.[/size]

Bijdrager
    1984 op 23 september 2011

Systeemvereisten. Mac met Thunderbolt, bijvoorbeeld een MacBook Air, MacBook Pro, Mac mini of iMac OS X versie 10.6.8 of hoger. (and it is not compatible with earlier Macs)

LED Cinema display is wat anders dan het Thunderbolt Display he;).

Bijdrager
    1984
    MartijnH op 23 september 2011

LED Cinema display is wat anders dan het Thunderbolt Display he;).

Vertel me eens welk model je bedoeld @MartijnH.

[size=2]Apple Cinema Display LED (24-Inch) Specs
    Designed to complement the MacBook, MacBook Pro, and MacBook Air models with a Mini DisplayPort (and not compatible with earlier Macs)[/size]

Alternatieve beeldschermen voor je Mac: een overzicht

Bijdrager

Er zijn 2 versies he!

LED CINEMA
    http://store.apple.com/nl/product/MC007ZM/A?fnode=MTY1NDA5OQ&mco=MTkwMzgyNDg

THUNDERBOLT CINEMA
    http://store.apple.com/nl/product/MC914ZM/A?fnode=MTY1NDA5OQ&mco=MjMzOTYzMjc

Die ene is met Thunderbolt, logisch en de oude is ook nog steeds te koop met gewoon mini displayport.

Bijdrager
    Afroman

Ja sick want er zit geen verschil in prijs terwijl het thunderbolt-display een ingebouwde Firewire/Ethernet/USB hub in heeft zitten.

Bijdrager
    1984

LED CINEMA http://store.apple.com/nl/product/MC007ZM/A?fnode=MTY1NDA5OQ&mco=MTkwMzgyND

Je kunt de LED Cinema Display aansluiten op alle Mac-notebooks en -desktop- computers die momenteel verkrijgbaar zijn: MacBook, MacBook Pro, MacBook Air, iMac, Mac mini en Mac Pro.

Designed to complement the MacBook, MacBook Pro, and MacBook Air models with a Mini DisplayPort (and not compatible with earlier Macs) [size=2]Maar nogmaals zelf gebruik ik geen Led scherm van Apple [/size]

Bijdrager

Wat is je punt nou dan? Ik zeg toch niet dat ze niet met het LED Cinema display werken?
    Jij beweert een paar post terug dat je Thunderbolt nodig hebt. Dat wilde ik even de wereld uit helpen.
    Maar wel fijn dat je het nu zelf ook ziet:)

Bijdrager
    1984

Wat is je punt nou dan?

Dat @MichMich minimaal een Macmini met een Mini DisplayPort moet hebben (en dan heeft hij niet de thunderbolt versie)

Afroman op 23 september 2011

Ja sick want er zit geen verschil in prijs terwijl het thunderbolt-display een ingebouwde Firewire/Ethernet/USB hub in heeft zitten.

Bijdrager
    MacBeer2

Kanex heeft een converter die een LED Cinema Display verbindt met oudere Mac’s.
    Maar Mini-Displayport is géén Thunderbolt. Ik zou dus even afwachten met het aanschaffen van deze adapter icm een Thunderbolt Display. Misschien werkt het gewoon, misschien ook niet.

Bijdrager
    1984
    MacBeer2 op 23 september 2011

Kanex heeft een converter die een LED Cinema Display verbindt met oudere Mac\’s..

Oeps , die kost je dan wel weer 149 dollar /± 110 euro, ik zou voor een kwalitatief scherm kiezen voor de helft van de prijs

Bijdrager
    Buzz

MacBeer2: Afwachten is niet nodig, gezond verstand wel: Bij de Thunderbolt display gaat de audio, iSight, USB, FireWire, Ethernet en de aansturing van de helderheid van het scherm over de Thunderbolt kabel. Dat gaat dus sowieso niet werken met oudere Macs zonder Thunderbolt aansluiting.

Verder ben ik het met het advies van 1984 eens.

Bijdrager
    Renzsz
    MacBeer2 op 23 september 2011

Kanex heeft een converter die een LED Cinema Display verbindt met oudere Mac\\\’s..

Oeps , die kost je dan wel weer 149 dollar /± 110 euro, ik zou voor een kwalitatief scherm kiezen voor de helft van de prijs

Geloof niet dat MichMich voor een andere fabrikant dan Apple zou kiezen! (lees Apple-nerd);)

Bijdrager
    MichMich

Haha Renzsz kent mij…;)

Maar gezien de situatie is het ook niet ideaal om een ander scherm te kopen. De werkplek wordt namelijk voor een “oude” Mac Mini gebruikt, én een nieuwe MBP. Het scherm is overigens de 24″ versie, dus niet thunderbolt. Jullie suggesties voor convertors zijn dus wat ik nodig had.

Thanks!

Bijdrager
    1984
    MichMich op 24 september 2011

De werkplek wordt namelijk voor een “oude” Mac Mini gebruikt, én een nieuwe MBP. Het scherm is overigens de 24″ versie,

Wat komt er nu aan die 24″ te hangen.??

http://www.everymac.com/monitors/apple/studio_cinema/specs/apple-led-cinema-display-24-inch-specs.html

Bijdrager
    LighScan

Met die dure convertors kan dat scherm wel gebruikt worden met oude Mac’s, maar echt ideaal is die situatie niet.

Bijdrager
    MichMich

Hoezo niet LighScan. Los van de kosten van de convertor.

Bijdrager
    LighScan

In die zin van dat het een grotere kabel warboel wordt, inderdaad uiteraard de grote kosten voor zo’n convertor, maar ik vraag me vooral af of je niets aan functionaliteit gaat moeten inboeten. Er staat bijvoorbeeld dat het scherm USB-poorten heeft, wat via dezelfde DP-kabel gaat… Of dat ook gaat lukken met een convertor?

Edit: heb de convertor nog is nauwkeuriger bekeken en ook het geluid is geen probleem, dit door middel van een USB-connectie. Maar toch… blijf mijn twijfels over die convertor hebben.

Bijdrager
    Buzz

Voor de duidelijkheid:

= USB (waaronder audio/isight/bediening helderheid) gaat via een aparte USB kabel bij het oude scherm, want dat kan niet via displayport. Via zo’n convertor is dit scherm dus te gebruiken met oudere macs met DVI.

= Bij het thunderbolt display gaat de USB aansluiting + functionaliteit wel via de thunderbolt kabel, en dit nieuwe scherm moet je dus zeker niet kopen voor gebruik met oudere macs.

Bijdrager
    MichMich

Hi Allemaal,

Ik heb op advies van MacBeer2 de Kanex C247m besteld. En ik kan bij deze bevestigen dat het echt als een zonnetje werkt!:) Zelfs de audio in de monitor, en de brightnesssettings werken naar behoren.

Dank voor jullie hulp!

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.