9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Kraaij

Mini displaypoort naar HDMI samsung tv geeft 'geen signaal'

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb vandaag een mini displayport kabel ->HDMI gehaald en een HDMI -> HDMI kabel. Doel hiervan was om films van mijn macbook op mijn samsung lcd tv te kunnen zien. Eenaal alles aangesloten, het goede kanaal opgezocht te hebben e.d. geeft dit ‘geen signaal’. Ik heb het hele net al afgestruind en kan geen oplossing vinden.

Mijn macbook vindt de tv niet en andersom ook niet dus. Mijn tv zou een pc ondersteunen via HDMI poort 2 waar ik de kabel ook ingedaan heb.

Wie o wie heeft de oplossing voor mij?!

Bijdrager
    computer space

Heb je al de juiste resolutie en refreshrate gekozen? Volgens mij mis je met DP->HDMI de gebruikelijke handshake die resolutie doorgeeft.

Bijdrager
    Kraaij

Ik heb wel naar de schermresolutie gekeken ja, maar die kan ik op mijn tv niet veranderen toch? Heb jij toevallig een korte uitleg over hoe ik bovenstaande het beste kan checken?

Dit zou dus het ‘geen signaal’ kunnen geven? Ik zou denken dat er dan wel een signaal door zou moeten komen en mijn mac iig een ander scherm zou moeten vinden. Of is dit helemaal verkeerd gedacht?

Alvast bedankt voor je hulp!

Bijdrager
    Maverick9898

Volgens mij geeft ie wel gewoon die handshake. Tenminste bij converters hoort ie altijd die handshake te geven. Maar dan nog zou de TS onder System Preferences en dan Displays de Samsung kunnen zien.

Heb je al eens gekeken of je je Mac aan een ander scherm kan aansluiten? Misschien een ander scherm met HDMI o.i.d.?

Bijdrager
    Kraaij

Dat heb ik geprobeerd op m’n andere samsung lcd, maar is las in die gebruiksaanwijzing dat ie geen pc via HDMI ondersteund. Logisch dat ie daar niet op werkt dus.

Het vreemde vind ik, waarom vind mijn mac geen beeldscherm?

Bijdrager
    Kraaij

Dit is volgens mij exact hetzelfde probleem;

Mac aansluiten op tv via hdmi kabel.

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je Detecteer Beeldschermen wel geactiveerd in Systeemvoorkeuren/Beeldschermen?

Bijdrager
    Kraaij

Nou, probleem is opgelost. Gister terug gegaan naar de apple winkel, nieuwe kabels mee gekregen en het werkte. Blijkbaar was 1 van de kabels dus gewoon kapot.

Bijdrager
    appeltjealtf4

Mooi, dat het toch gelukt is.
    Ik heb ook een Samsung LCD tv en daar hangt mijn MacMini aan met DVI.
    Echter, heb ik gemerkt, dat als je de computer o.i.d. eerst aanzet en als die ‘draait’ dan pas de samsung tv aanzet en op het juiste input signaal laat zoeken, dan heb je kans dat ie hem in één keer pakt.

Maar er kan altijd een ‘peer’ tussen de ‘apple-kabels zitten….:slant:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.