14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    platzak

Mini Displaypoort – HDMI werkt weer eens niet

Hallo mede onemorething-ers,

Voor een project op school wilde ik erg graag mijn macbook pro op mijn tv aansluiten.
    Ik op diverse forums gekeken en de oplossing gevonden, een mini displayport naar hdmi.
    Ik ben naar de correct geweest en heb de Icidu Mini Displaypoort – HDMI 15 cm aangeschaft.
    Na thuis de adapter aan mijn macbook te hebben bevestigd, hier een hdmi kabel in gestoken te hebben en gekoppeld aan mijn tv hoopte ik beeld te krijgen maar helaas. zowel op hdmi 1 2 en 3 is geen beeld noch geluid. Ik heb op onemorething.nl meerdere topics hierover gelezen met als veel gelezen antwoord de resolutie van je mac aanpassen omdat de tv deze resolutie naar alle waarschijnlijkheid niet aan kan. Ik heb alle resoluties geprobeerd, helaas opnieuw zonder succes.

Wanneer ik de adapter aangesloten heb op HDMI 1 word het beeld op mijn mac heel even blauw en gaat vervolgens terug naar het scherm waar ik gebleven was ik zet mijn tv over op HDMI 1 en het beel van mijn tv blijft even zwart, ik hoop dat deze schakelt naar mijn mac maar helaas, het beeld keert terug naar een blauw scherm (wat alle andere hdmi’s zonder aansluiting ook geven echter worden deze niet eerst zwart dus er gebeurt wel iets) ook knippert er in mijn beeld “geen signaal” vervolgens koppel ik alles los, en opnieuw word het beeldscherm op de mac eventjes blauw en keert terug naar het orginele scherm.

Kan iemand mij helpen?
    Kevin

Bijdrager
    platzak

iemand?

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je het vinkje bij “Schakel synchrone weergave in” weggehaald (dwz UIT staan)?
    http://support.apple.com/kb/HT5019?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    platzak

Ik mis het hele tabje rangschikking. Ik heb alleen beeldscherm en kleur

Bijdrager
    platzak

dan neem ik aan dat mijn mac niet ziet dat mijn tv is aangesloten?

Bijdrager
    TheBigZ

Yep.

Geef nog even wat meer info. Welke Mac heb je precies? Welke TV?

Ik zou als eerste de adapter die je gekocht hebt verdenken.

Bijdrager
    platzak

Ik heb de MacBook Pro uit 2011/2012.
    Een B-merk televisie: Q Media van de Mediamarkt.

Wel naar dat de adapter gloednieuw is

Bijdrager
    platzak

Ik zit te denken om het kabeltje om te ruilen voor een VGA in plaats van HDMI, misschien werkt dit wel en deze kan ik ook op meerdere TV’s in huis uit proberen. Werkt deze op dezelfde plug-and-play manier?
    Of is dit direct een dikke afrader?

Bijdrager
    Ni3l55

HDMI en VGA zijn ongeveer het zelfde:
    Een VGA heeft alleen geen geluid die zo op de tv te horen is en het werkt wat minder snel, maar dat merk je niet.

Je moet wel een nieuwe adapter: mini display-poort–VGA/DVI.

Bijdrager
    platzak

maar de adapter laat wel audio en video door?

heeft iemand nog oplossingen met het huidige probleem ik zie dit liever als een noodoplossing

Sleutelbeheerder
    Night

Ik heb het hier gewoon werkend: Mini-Display-Port naar HDMI met (via de headphone uitgang) geluid. Ook mijn verdenkingen gaan dus uit naar de adapter.

Bijdrager
    platzak

Oke helaas,
    Kan iemand mij dan de werking van de Mini-display-port naar VGA uitleggen?
    Geeft deze audio en video door? En is de werking hiervan naar behoren? iets kwaliteit verlies is geen probleem als het maar werkt

Bijdrager
    renegate

ik had een beetje het zelfde probleem tot ik er achter kwam dat je de HDMI kabel hard moet aandrukken in de adapter en tot mijn verbazing werkte
    het klopt dat het eerst even een blauw scherm word, en resolutie aanpassen kan wel maar dan moet hij eerst je 2e scherm zien
    je kan natuurlijk ook de detecteer beeldscherm button nog proberen als je dat nog niet gedaan had

ik hoop dat je er wat me kan

Bijdrager
    youp.c

@platzak
    VGA is analoog en geeft een veel minder scherp beeld als dvi/hdmi. Verschil tussen dvi(-d) en hdmi is dat dvi voor computermonitoren is ontworpen en dus enkel beeld ondersteund, daarnaast kan het voorkomen dat bepaalde films/videos niet willen afspelen via dvi/vga vanwege de beveiliging, HDCP, die niet wordt ondersteund door vga kabels en door een beperkt aantal dvi kabels.
    En natuurlijk hebben vga, dvi en hdmi elk hun eigen connector.

P.S. Hier een voorbeeld van een melding die je bij bijv. iTunes films zou kunnen krijgen, indien je kabel geen HDCP ondersteund:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.