7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ghitze

mini display -> scart/composite

L.S.

Ik vroeg mij af of er iemand reeds ervaring heeft met aansluiten van de nieuwe macbooks (pro) met oude televisie’s. Ik wil dus van mijn mini displayport naar composite, of scart. Hier zijn geen directe kabels voor zover ik weet, dus dan zou het moeten van mini display -> VGA -> scart / composite …

Iemand een idee?

Met vriendelijke groet,. Vincent

Bijdrager
    ivan92

ik heb een zelfde soort vraag alleen ik ben op zoek naar een verloopconstructie van mini displayport naar HDMI met een Full HD constructie.

(Mini Displayport > DVI > HDMI)
    Als iemand weet wat de maximale lengte van deze constructie zal zijn, en of het geen problemen op zal leveren.

Bijdrager
    Calpa

Op dit moment bestaat enkel MDP->VGA en naar DVI.

DVI en HDMI bevatten exact hetzelfde videosignaal.. ikzelf heb een MDP->DVI aansluiting naar een Full HD monitor, werkt prima. Enige verschil is de afwezigheid van ondersteunde audio (in theorie heeft MDP dat wel, de vraag is of Apple dat gaat ondersteunen met terugwerkende kracht of in de toekomst). Met de standaard kabels dient het wel zo kort mogelijk gehouden te worden.

Als je naar composiet wilt zul je naast en verloopje naar DVI of VGA een stuk naar composiet moeten aanschaffen. Bijvoorbeeld DVI -> Composiet: http://store.apple.com/us/product/M9267G/A

Bijdrager
    Ghitze

Dus in feite zou dit moeten werken:

wel deze even andersom;)

Apple mini display -> dvi -> s-video / composite

levert dit geel gelazer op met protocollen, of wijze van data overdracht oid.. ?[/url]

Bijdrager
    Calpa

MDP gebruikt hetzelfde signaal als DVI en HDMI; dus als het mogelijk is om zonder problemen te gaan van DVI naar S-video of composiet, dan moet het niet uitmaken of het stekkertje een andere vorm heeft.. het enige verschil tussen HDMI, DVI en het ‘nieuwe’ DP is de vorm van het stekkertje, of de aanwezigheid van audio (en nog iets anders bij HDMI voor beveiligde content)..

Maarja.. als je het helemaal zeker zou willen weten (met een ‘garantie’, kun je het simpelweg vragen in een Apple winkel.. zij verkopen tenslotte de stekkertjes.

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    1984
    ”Pieterr”

Is al eerder besproken: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=136070

Dan gaan we daar verder:wink:

Mocht je van plan zijn binnenkort de adapter van €99,- aan te schaffen, dan is het wellicht verstandig te wachten tot Apple het probleem verholpen heeft. klik

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.