5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    berndlehmann

Mini Display Port TV

Met schermdeling is op de iMac 7.1 geen TV te kijken die via Eye TV op de MacBook Pro 6.2 binnenkomt. Dat beeld lijkt op de beeldtelefoon van tig jaar geleden.
    Nu vraag ik me af of het zinvol is een kabel voor de beide Mini Display Poorten te kopen. En welke? Op de sites kan ik de kabels niet goed zien/onderscheiden of ze geschikt zijn voor Apple poorten.
    De reden voor dit alles is dat ik op dit moment nog geen nieuwe iMac wil kopen zolang de oude nog niet definitief de geest geeft.

Bijdrager
    Maurits

Volgens mij is de iMac7.1 zonder displaypoort.
    Een iMac als extern scherm gebruiken kan voor jouw MacBook 6.2 alleen met de iMac 27″ met displayport (de typen 10.1 and 11.1 en11,3 denk ik)
    zie http://support.apple.com/kb/HT3924
    Is het een grote moeite om de EyeTV software op de iMac te installeren en de eye aan de iMac te hangen? lijkt me betere kwaliteit opleveren dan wat je nu doet.

Bijdrager
    berndlehmann

Op mijn iMac zit helemaal rechts een poort met een logo dat op een raam met open luiken lijkt. Op een van de supportpagina’s las ik dat dat een displaypoort zou zijn (?). De ingewikkeldheid van mijn voornemen heeft te maken met het feit dat Eye TV op de laptop goed werkt. Op de iMac zit het ook, maar het geluid valt vaak weg en het beeld blijft soms haperen. Aan de schuifbalk voor het geluid kan ik zien dat hij tijdelijk niet reageert. Omdat ook andere programma’s die kuren vertonen ga ik er van uit dat de iMac zijn langste tijd gehad heeft. Voor dat ik echt een keuze voor nieuw maak wil ik het nog een tijdje met een mogelijk goedkopere oplossing uitzingen.

Bijdrager
    Maurits

Ik heb zelf ook een iMac 7,1, en dat icoontje is de mini-DVI, welke alleen via een adapter het aansluiten van een extern scherm aan de iMac mogelijk maakt, niet dat de iMac een extern scherm wordt.

EyeTV is voor deze iMac een zware belasting,
    Ik vermoed dat het haperen dus ligt aan de zware belasting van deze (oudere) hardware met zware graphics (HD kwaliteit??)

Gaat het wel goed als het eye tv scherm kleiner is, of als je lagere kwaliteit kiest, of alle andere programma’s en achtergrond taken afsluit?
    Dan is dat je tijdelijke oplossing.

Bijdrager
    berndlehmann

Het is wel zo dat ik vanaf de eerste dag TV keek op de iMac. Inmiddels is het versie 3.5 van EyeTV. Het haperen, niet reageren gebeurt nu ruim twee weken en werd met de tijd wat heviger. Alle andere programma’s in de achtergrond sluit ik tegenwoordig af. Een kleiner scherm biedt geen soelaas.
    Het zou natuurlijk ook niet gemak opleveren om vanaf de bank te kijken…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.