10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    vanhaze

Mini Display port to HDMI..geen audio ?!!

Ola allemaal,

Heb een macbook pro mid 2009 en wilde eigenlijk een mini display port naar hdmi adapter kopen, om zo de macbook op een tv aan te sluiten met een hdmi kabel.
    Maar nu las ik dat met mijn macbook model op deze manier geen audio wordt doorgevoerd, alleen video.

Hoe kan ik nu mijn macbook op een tv aansluiten met zowel audio als video throughput ?
    Liefst wel via hdmi vanwege de beeldkwaliteit maar als dat echt niet mogelijk is, dan graag een andere manier.

Dank alvast voor response.

Rob.

Bijdrager
    deSpaanseRente

dat gaat niet met één kabel, einde verhaal. Je zal audio apart van koptelefoon naar de aux-ingang van je stereo/tv moeten sturen.

Toch niet via de displayport uit 2009, die ondersteunt eenvoudigweg geen video + audio. Er bestaan wel usb -> hdmi adapters die eventueel ook geluid kunnen doorsturen. Dat zal je moeten opzoeken.

Bijdrager
    Chorro

Het is inderdaad zo dat de wat ‘oudere’ Macs geen audio ondersteunen via de displayport. Daarvoor zul je een nieuwere Mac moeten hebben of een oplossing moeten zoeken in de vorm van een losse audiokabel.

Is streaming anders geen optie? Met een beetje een stevig draadloos netwerk kun je dat zonder merkbaar kwaliteitsverlies doen en volgens mij is het met zo’n Mac wel mogelijk om via die weg audio mee te sturen.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Dan moet je natuurlijk wel een apparaat hebben om het naartoe te streamen he, maar dat kan eventueel een optie zijn.

Bijdrager
    Chorro

Klopt, maar ik weet niet wat de vraagsteller al in huis heeft en wat zijn budget is:wink:

Bijdrager
    deSpaanseRente

deze adapter zorgt ervoor dat je video en audio kan doorsturen zonder aparte kabel, met audio over usb.

Bijdrager
    vanhaze

deSpaanseRente ,

Das inderdaad een mooie oplossing, dankje !
    Alleen zie ik nergens op internet een nederlandse verkoper, of ben ik blind ??! :0)

Rob.

Moderator
    Strifer

kijk eens bij andere merken, ik heb dat ding ook van andere merken voorbij zien komen volgens mij (dr bott wellicht?)

Bijdrager
    Saabs

Ik wil toch even met jullie de officiele Apple link delen, zodat er geen teleurstellende aankopen gedaan worden. About Mini DisplayPort

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.