7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ralph87

Mini display port to HDMI, werkt niet???

Beste mensen,

Ik heb een mini display port kabel (merk ADJ) en een HDMI kabel gekocht.
    Voor mijn Imac (2008) naar mijn SS smart TV te koppelen.

Zodra ik de kabels erin heb, dan doet mijn tv NIETS. Ik kan hem zelfs niet aan/uit zetten met de afstandsbediening. Verschillende HDMI aansluitingen geprobeerd, imac opnieuw opgestart maar niks werkt.

Iemand enig idee??

Alvast bedankt!

Sleutelbeheerder
    Night

Vaag probleem. Kan je de TV wel aan en uitzetten als de kabel wel in de TV zit, maar niet in de Mac?

Bijdrager
    ralph87
    Night op 13 december 2014

Vaag probleem. Kan je de TV wel aan en uitzetten als de kabel wel in de TV zit, maar niet in de Mac?

Precies, zodra die contact maakt met de mac blokkeert ie weliswaar.
    Hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven?:)

Bijdrager
    ralph87

Even op de chat gezeten van Samsung;

Alexandra :
    De TV kan een signaal vertalen wat rechtstreeks binnenkomt via de HMDI kabel. Maar als er een koppelstuk tussen zit, kan de tv het singaal niet omzetten.
    Alexandra :
    Als u de Imac rechtstreeks zou kunnen verbinden via HMDI, dan zou dat geen problemen moeten geven.
    Alexandra :
    Maar Imac is niet compatibel met Samsung producten, omdat ze concurrenten zijn van elkaar. Dat is waarom Imac onder andere andere aansluitingen hanteert.
    Alexandra :
    Ik vind het erg jammer dat ik niets positievers kan vertellen.
    Alexandra :
    Maar de producten zijn incompatibel met elkaar, vanwege de beperkingen met het koppelstuk.
    Ralphm . :
    dat wilt dus zeggen dat als ik een ander merk tv zou hebben, het wel gaat?
    Alexandra :
    Ik kan dat niet garanderen, voor zover ik weet is het voor Samsung Tv’s zo dat het signaal rechtstreeks over de HMDI kabel dient over te komen voordat het vertaalt kan worden.
    Ralphm . :
    ok, heel vreemd dit:)
    Alexandra :
    Ik kan helaas geen uitspraken doen over alle merken. Alleen de TV heeft zijn eigen softwareplatform waarop het actief is.
    Alexandra :
    Dat is een soort van besturingssysteem net als windows of mac, maar dan voor de TV.
    Alexandra :
    Omdat het niet gelijk is aan het softwareplatform van een PC, dienen signalen te worden omgezet opdat de TV ze kan vertalen.

Bijdrager
    Beech

Volgens mij is je iMac te oud. Bij een 2009 versie zul je een apart geluidskabeltje moeten gebruiken. Waarom koop je geen Apple TV ?

Bijdrager
    ralph87
    Beech op 15 december 2014

Volgens mij is je iMac te oud. Bij een 2009 versie zul je een apart geluidskabeltje moeten gebruiken. Waarom koop je geen Apple TV ?

Wat Samsung vertelden zou kunnen kloppen, maar er zijn Mac’s die dit wel kunnen. Dus waarschijnlijk zal de Imac inderdaad te oud zijn?
    Ik ga me eens verdiepen wat ik zoal kan met een Apple tv.. nooit over nagedacht:)

Bijdrager
    ralph87
    Night op 13 december 2014

Ik had een Apple technicus gesproken, en wat blijkt nu dat ik een Mini DVI to HDMI kabel nodig heb? Geen display port..

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.