19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Robke

Mini disk en Apple

Hallo,

Onlangs kocht ik mij een mini disk MZ-N920 (sony) .Bijgeleverd is een cd rom voor windows maar ( nog) niet voor Apple. Weet iemand raad want ik zou graag de opnamen naar iTunes downloaden.
    Bedankt voor jullie reactie(s)

Bijdrager
    Deskman

Nee.

Ik ben ook sinds kort een MD-bezitter maar er zijn geen Sony of andere programma’s die de MD ondersteunen. Wel kan ik prima via de optische uitgang van mijn G5 en de optische ingang van de MD opnemene, maar dan net zoals in de lang vervlogen tijden van de cassettespeler.

Bijdrager
    angorawol

Via de gewone audio-ingang kan je geluid invoeren. Uitvoeren daarentegen…

Bijdrager
    GIJay

Wie koopt er in deze tijden nu ook nog minidisc… :S

Bijdrager
    Hanton

Wat ik doe is alles 1/1 opnemen via Amadeus en dat pleur ik dan in iTunes. Duurt wel een tijdje maar lukt goed.

Bijdrager
    dBook

Ik vrees dat het gebruikmaken van de hogere snelheden van een netMD niet mogelijk is op een Mac. Overigens vind ik het nog een zeer handig systeem. Gebruik het ook weer, sinds ik een auto heb gekocht met daarin ……. een MD-speler.

Bijdrager
    ThomasL
    ”spac-e-jay”

Wie koopt er in deze tijden nu ook nog minidisc… :S

Dat is een goede vraag: Zou zeggen koop een iPod!

Bijdrager
    michelvdb

Hoe doe je OS X samenwerken met een Sony MZ-N910?
    Dat interesseert mij bovenmatig want mijn zoon heeft er
    een die hij van de hand wil doen.

Bijdrager
    junkiesxl

Dit is volgens mij het enigste wat je kunt gebruiken
    http://www.sorted.org/~pete/Xmd/

Bijdrager
    scriptman

Minidisc is nog steeds heel erg populair om optredens mee op te nemen, op het conservatorium heeft bijna iedereen zo’n ding. Maarja naar de computer overzetten is dus lastiger.

Bijdrager
    angorawol

De opnamekwaliteit van een minidisk is op dit moment wel beter dan die van een iPod.
    Het is ook een stevig ding.

Bijdrager
    Robke
    ”Hanton”

Wat ik doe is alles 1/1 opnemen via Amadeus en dat pleur ik dan in iTunes. Duurt wel een tijdje maar lukt goed.

Wat is 1/1 en amadeus???

Bijdrager
    mcician

Wat is 1/1 en amadeus???

in realtime opnemen in Amadeus zeker …

http://www.hairersoft.com/Amadeus.html

Bijdrager
    mereltje
    Bijdrager
    mcician

inderdaad zoals mereltje vermelde, zo een usb interface, programma als amadeus, opnemen en importeren in itunes

succes

Bijdrager
    Robke

Allen bedankt voor de zeer bruikbare tips en suggestie…ik ben weeral veel wijzer geworden

Bijdrager
    andrez

Voer de (Sharp) mini disc opnames door de M-Box naar de Mac en neem dan op in Garageband of Pro Tools.

Bijdrager
    Thisisforlife

Wat is de M-box?

Bijdrager
    andrez
    ”Thisisforlife”

Wat is de M-box?

Een eenvoudige audio interface waarop je instrumenten/microfoons/audio kunt aansluiten. Deze sluit je dan weer aan op je computer via USB, waarna je in programma’s als Pro Tools en Garageband opnames kunt maken.

MBox.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.