12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Frank Visser

Mini CD in iMac 27'' late 2009

Hallo allen,

Net mijn router binnen gekregen met een cd’tje erbij.
    Nu is dit een kleinere cd dan de standaard.

Heb even de eerste beste foto van het internet geplukt ter verduidelijking.

Kan dit ook in een iMac? of zweeft die dan en krijg je de cd er niet meer uit?
    Normale computers hebben inderdaad plek voor zo’n kleintje.

Ondanks deze router ook voor mac is, zal er dus ook mac software bijzitten. Lijkt me dan niet dat ze zo’n klein cd’tje erbij doen als dat niet kan?
    Maar wil het liever zeker weten. Dank!

Bijdrager
    Frank Visser

Ohhh. lees net, op een OMT forum dat dit dus niet kan.
    Slotje op?

Bijdrager
    valentijn12

Klopt! Kleine cd’tjes kunnen alleen in cd lades (waar je de cd in vast klikt) niet in cd sleuven.
    Misschien staat de bewuste software ook op de website van de fabrikant?

Bijdrager
    Frank Visser

Stommiteit om niet eerst verder te zoeken dan mijn neus lang is, andere kant. Is er 1 klein overzichtelijk en recent topic voor nieuwe vraagstellers met dit ‘probleem’. De software is inderdaad ook te downloaden, ondanks je het 99,99% niet nodig hebt, ben ik altijd wel nieuwsgierig wat ze erbij gestopt hebben.

Bijdrager
    SunKeeper

Wat voor software wil je dan hebben bij een router? (nieuwsgierig) Welke is het?

Netwerkapparatuur draait gewoon op zichzelf en communiceert in universele taal (Ethernet). Enige wat je bij installatie van een router nodig hebt is het adres om in de instellingen te komen. Welke je daarna zelf kan aanpassen eventueel.

Bijdrager
    Obi

‘Vroeger’ werden soms speciale kleine CD Singles uitgebracht.
    Daar werden soms speciale adapters meegeleverd die het
    mogelijk maakten om die kleine CD’s af te spelen
    alsof het een normale CD was.
    Misschien dat ik er nog eentje ergens heb liggen.

Bijdrager
    Frank Visser

@SunKeeper,

Misschien heb je het voorbij zien komen, maar ik had een NAS gekocht, geen proffesionele. Maar een simpele van D-link. Echter kon ik maar met 4 tot 7 mb/s schrijven naar mijn nas, veel te langzaam dus. Even gesnuffeld omdat ik te weinig verstand van een nas. Nu blijk ik een router te hebben met lan poorten van 10/100 en geen 10/100/1000, dan gaat het natuurlijk lang duren. Nu deze mooie router besteld.:)

Bijdrager
    SunKeeper

Ah. TP-Link heeft een overzichtelijke interface. Wel uitgebreid, maar eigenlijk een kwestie van alles wat je niet snapt negeren en wat je wel snapt instellen.

Ik ben benieuwd of het veel verschil gaat maken. Let ook goed op verouderde kabels.

Bijdrager
    Frank Visser

Hij kwam erg goed uit de tests. En heeft meerdere prijzen gewonnen. Vandaar mijn keuze voor die Router, Weet niet hoeveel de snelheidswinst is die ik behaal. hoeft ook niet supersnel, maar 5-7 is gewoon tergend langzaam, 25 – 40 daartussen zou al mooi zijn. Ook omdat ik weet een goedkopere nas te hebben aangeschaft a 70,-

Verstand van de router met de basis heb ik wel, wachtwoord aanpassen, naam aanpassen en een poort openzetten. Echter zit ik met 3 problemen.

– DDNS server krijg ik maar niet werkend, van buitenaf benaderen dus.
    – Nas schakelt automatisch naar spaarstand, maar komt er nog niet automatisch uit.. en kan daarna geen verbinding meer maken
    – Snelheid van de verbinding

Daar spelen dus meerdere rollen, wij hebben thuis het UPC pakket van 120 mb/s. Bekabeld of vlakbij draadloos bij de modem halen we gemakkelijk 8 – 10mb/s download snelheid. maar omdat ik ver weg bij de modem heb ik een router op mijn kamer geplaatst, die kon alleen maar 54 mb/s aan, en had dus slechts een verbinding snelheid boven van 0,9 a 1,2 mb/s (kabel via lichtnet naar router) naast het feit dat mijn Lan poorten maar 100 bits ondersteunen voor de nas en andere apparaten.

Router voor 2 punten aangeschaft dus:
    • (Veel) snellere verbinding voor internet op mijn kamer
    • Snelheidswinst nas a 300 – 500%, van 8 naar 25 – 40 zou wel tof zijn.

Ben benieuwd naar mijn ervaringen!
    Straks thuis als ik 15 minuutjes heb snel aansluiten, en zaterdag even checken!
    Zal een speedtest met mijn oude router en nieuwe router plaatsen, deal?:)

Bijdrager
    Frank Visser

Wat ik vergeten ben te zeggen is, Ik ga ook even de doorvoorsnelheid van mijn lichtnet adapter bekijken, die moet toch zeker wel 150 mb/s zijn.
    Al mijn kabels zijn vrij nieuw. Krijg steeds kabels bij elk product die ik daarvoor gebruik haha.

Bijdrager
    Frank Visser

@obi

Aardig van je, maar zeker niet nodig. Software is niet eens nodig, en is te downloaden op de goed ondersteunde website van TP-link.

Bijdrager
    Frank Visser

Nieuwe router geïnstalleerd.
    2 nieuwe weetjes dus:

– verbinding van en naar me nas is flink verbeterd! van 4 – 6 mb/s nu naar 30 t/m 50 mb/s, wat ik prima vindt dus!
    – Mijn internet snelheid is gedaald van een ouderwetse slomer router met gemiddeld 1.0 mb/s download per seconde naar 0,5 mb/s.. Bij speedtests komt er steeds gemiddeld 3,6mbits/s uit, om te huilen toch? Waar kan dat aan liggen? Lijkt me stug dat ik achteruit ga met een splinternieuwe dure router t.o.v. een ouderwets ding. Er moet een kink in de kabel zitten.. want met een 120 mb/s abbo is 3.6 mb/s wel erg triest.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.