12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    JM-Y

Mini CD in Imac

Vandaag heb ik een nieuwe camera gekocht en hierbij een geheugenkaart van sandisk. Terwijl ik het doosje open maakte zag ik dat er een mini CD in zat. Leuk dacht ik; RescuePRO, kan nog is een keer goed van pas komen.
    Dus ik probeer het CDtje in m’n imac te stoppen, maar tot mijn verbazing word er geen cd naar binnen geslurpt zoals gewoonlijk. Het leek alsof hij gewoon langs het armpje gleed die normaal gesproken de CD begeleid.

Is iemand anders dit ook wel is over komen? en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik het programma als nog op mijn imac krijg?

Bijdrager
    Jordy

als het goed is staat er ook op een mini cd dat je deze niet in zo een “opzuig” (kan ff niet op de naam komen) cd/dvd mag doen.. zoals in de imac, macbook of macbook pro

dus dat zou idd kunnen dat je deze niet kan afspelen

Bijdrager
    JM-Y

Dat staat er dus gewoon niet op.. Jammer want ik had het programma graag als backup op me mac gewild, mocht het ooit zover komen.:(

Bijdrager
    KarelWillem

Een mini-cd kan alleen in een lade met een mini-cd adapter (dat kleinere rondje in de lade).

Bijdrager
    t-kom

en weetje zeker dat het niet een windows only programma is??
    mini cd kunnen niet in een slot loding drive wat je al gemerkt hebt,
    en het word ook sterk af geraden een adapter er voor te gebruiken als hij er van los schiet dan heb je
    echt een heel groot probleem.
    sla je handleiding er maar op na van je mac.

met groet Bart

Bijdrager
    JM-Y

Ik weet 100% zeker dat het niet een windows only programma is. Er staat Macintosh OSX v10.1.2+ op de CD.
    Maar is er niet een andere mogelijkheid om het programma op mijn mac te krijgen? Zou een image op een windows pc werken eventueel? (kan het zelf niet testen, vandaar de vraag)

Bijdrager
    MacTS
    ”JM-Y”

Maar is er niet een andere mogelijkheid om het programma op mijn mac te krijgen?

Jazeker, downloaden op de site van Sandisk (even zoeken op Rescue Pro).

Bijdrager
    iErnst

Om brand ‘m op een ‘normaal’ formaat CD met behulp van een Windhoos bak

Bijdrager
    JM-Y

ik denk dat ik dat maar moet doen want ik vind op de site van Sandisk nergens een downloadbare versie van RescuePro jammer genoeg.

Bijdrager
    1984

WAARSCHUWING?Stop nooit van die kleine cd’tjes in de zogenaamde ‘slot-loading’ cd/dvd drives (alleen een gleuf, dus zonder laatje).

LaCie DVD±RW met LightScribe, Design by F.A. Porsche

Bijdrager
    Sebastien

Dat is niet helemaal correct, het mag bij de drives van apple al zo zijn, maar de slot loader van bijvoorbeeld de Wii spelconsole slikt probleemloos mini-cd’s.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”JM-Y”

Maar is er niet een andere mogelijkheid om het programma op mijn mac te krijgen?

Zo’n plastic adapterring rond het mini-CD’tje klikken. Of je die nog ergens te pakken kunt krijgen weet ik niet, maar z’n 15 jaar geleden waten ze redelijk makkelijk te krijgen om CD-singles af te spelen in CD-spelers niet met mini-CD’s overweg konden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.