20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    cornholio3050

Mini aangesloten op TV, maar geen beeld.

De titel zegt het eigenlijk al.
    Ik heb vandaag een Mac Mini gekocht met keyboard, mighty mouse (beide draadloos), apple remote en composiet kabels om hem op mijn tv aan te sluiten. Helaas heb ik geen beeld, is er soms iets dat ik nu verkeerd doe?

Bijdrager
    The_J
    ”cornholio3050″

De titel zegt het eigenlijk al.
    Ik heb vandaag een Mac Mini gekocht met keyboard, mighty mouse (beide draadloos), apple remote en composiet kabels om hem op mijn tv aan te sluiten. Helaas heb ik geen beeld, is er soms iets dat ik nu verkeerd doe?

Als er geen beeld is, dan doe je iets verkeerd ja.

Kan je uitleggen wat je waar hebt aangesloten en hoe dingen ingesteld staan?

Bijdrager
    macjk

neem aan dat je tv ook op het kanaal van de composiet aansluiting hebt gezet?? Als je de composiet kabels in een scart converter hebt gedaan moet je wel opletten dat de converter van composiet naar scart gaat en niet andersom.

Maar misschien heb je wat meer informatie over wat je geprobeerd hebt en wat het resultaat hiervan was nu kan niemand ruiken wat je gedaan hebt.

Bijdrager
    cornholio3050

Ik heb de Mac Mini vanuit de doos aangesloten op de tv.
    Dit met behulp van de composiet die ik van Belkin heb gekocht “Gold Composite Video Cable”.
    Verder heb ik er net nog een Hyperwire 4-polig minidin naar 4-polig minidin bij aangesloten (S-VHS aansluitkabel).

De muis en het toetsenbord heb ik van batterijen voorzien, maar voor alsnog gebeurt er niets op mijn tv. Ik ga alle 3 de “externe” zenders af.

En ik heb dus nog geen instellingen kunnen doen.

Edit: Geen scartkabels of scart connectors, ik heb de kabels direct bij mijn televisie ingeplugd.

Bijdrager
    The_J
    ”cornholio3050″

Dit met behulp van de composiet die ik van Belkin heb gekocht “Gold Composite Video Cable”.
    Verder heb ik er net nog een Hyperwire 4-polig minidin naar 4-polig minidin bij aangesloten (S-VHS aansluitkabel).

De muis en het toetsenbord heb ik van batterijen voorzien, maar voor alsnog gebeurt er niets op mijn tv. Ik ga alle 3 de “externe” zenders af.

Edit: Geen scartkabels of scart connectors, ik heb de kabels direct bij mijn televisie ingeplugd.

Misschien is het dan verstandig om eerst de installatie procedure te doorlopen. Sluit je mac mini aan op een gewoon scherm (DVI/VGA) en probeer na dat je in je account zit nogmaals beeld op je tv te krijgen.

Bijdrager
    cornholio3050
    ”The_J”
    ”cornholio3050″

Misschien is het dan verstandig om eerst de installatie procedure te doorlopen. Sluit je mac mini aan op een gewoon scherm (DVI/VGA) en probeer na dat je in je account zit nogmaals beeld op je tv te krijgen.

Dan zal ik dat eerst proberen, nu maar hopen dat ik mijn mac mini op een oude monitor hier kan aansluiten.

Bijdrager
    macjk

even bijna offtopic:

heb je geen hdmi aansluiting op je tv? anders neem je een dvi -> hdmi kabel (10 euro) en werkt het in 1 keer. En de beeldkwaliteit is een stuk beter (hogere resolutie)

Bijdrager
    cornholio3050

Nee, ik heb geen HDMI aansluiten, dat is de hele reden dat ik die composiet heb gekocht.

Geblokkeerd
    Anoniem

Bedoel je niet “component”? Want “composiet” is de laagst mogelijke kwaliteit.

Wat ik ook niet snap is waarom je EN composiet EN SVideo tegelijk aansluit. Dat werkt ook niet, tenzij je voor beiden verschillende input kanalen hebt gebruikt en tussen de twee switched. Ze moeten sowieso niet tegelijk op het zelfde input kanaal.

Bijdrager
    cornholio3050
    ”cailin

Bedoel je niet “component”? Want “composiet” is de laagst mogelijke kwaliteit.

Wat ik ook niet snap is waarom je EN composiet EN SVideo tegelijk aansluit. Dat werkt ook niet, tenzij je voor beiden verschillende input kanalen hebt gebruikt en tussen de twee switched. Ze moeten sowieso niet tegelijk op het zelfde input kanaal.

Composiet omdat mijn tv niet zo modern is als die van jullie. En S-Video had ik aangesloten omdat ik dacht dat het zou helpen. Ik had er toevallig nog 1 liggen hier.

Bijdrager
    prullenbak

je kunt dan altijd nog beter de s-video kabel gebruiken ipv de composiet. De kwalteit is dan net iets beter (lees: minder slecht).

Zorg ook dat je tv dan ingesteld staat om het signaal van de s-video te laten zien.

Ga er, als laatste, als je het werkend hebt vanuit dat je teksten amper kunt lezen, omdat een mac-mini (osX) gemaakt is voor aanzienlijk hogere resolutie dan je s-video kabeltje aan kan.

Succes.

Bijdrager
    macjk

Ik heb het vermoeden dat die Belkin kabel RGB over de composiet kabel stuurt en jou tv dit niet ondersteunt. Helaas kan ik dit niet met zekerheid zeggen aangezien ik de Belkin kabel niet online kan vinden.

Misschien dat deze het wel doet http://store.apple.com/nl/product/M9267G/A?fnode=MTY1NDA3Ng&mco=MjI1MTY1NQ&

Bijdrager
    i93Jeffrey

De Mac mini kan niet meer op ‘oudere’ TVs.
    Dat ondersteunt de NVidia kaart namelijk niet.

edit: Heb je deze kabel gekocht?

Zoja, helaas werkt dit niet op de nieuwe Mac mini, MacBook, MacBook Pro’s

Bijdrager
    cornholio3050

Dat meen je niet, die hebben ze me in de winkel erbij verkocht met praatje: Geen problemen, ik gebruik hem zelf ook…

Edit: Geweldig, nu moet ik dus weer doorsparen voor een nieuwe televisie voordat ik mn mac mini als htpc kan gebruiken…

Edit2: Wat is “oudere” tv eigenlijk? Mijn is nog geen 5 jaar oud. Platte beeldbuis, maar niet hd-ready.

Bijdrager
    fnk

De nieuwe generatie geeft alleen nog maar een digitaal signaal uit.
    Oudere TV’s kunnen alleen een analoog signaal aan.

Een nieuwe TV is een optie of je haalt een D-DVI naar analoog convertor.
    Op de Apple forums liep er een draadje over.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1926928&start=0&tstart=0

Bijdrager
    hokkie
    ”The_J”

Is dat zo? Of zou er ook een defect kunnen zijn?!!

Bijdrager
    The_J
    ”hokkie”
    ”The_J”

Is dat zo? Of zou er ook een defect kunnen zijn?!!

Nee want een defect niet zien valt ook onder verkeerd doen.

Bijdrager
    1984
    ”cornholio3050″

Dat meen je niet, die hebben ze me in de winkel erbij verkocht met praatje: Geen problemen, ik gebruik hem zelf ook…

Edit: Geweldig, nu moet ik dus weer doorsparen voor een nieuwe televisie voordat ik mn mac mini als htpc kan gebruiken…

Edit2: Wat is “oudere” tv eigenlijk? Mijn is nog geen 5 jaar oud. Platte beeldbuis, maar niet hd-ready.

Dat is inderdaad knap lullig van die verkoper en van Apple, want op de site word dat ook niet duidelijk,
    Met het vorige model (met DVI poort) was dat geen probleem wat voor tv je gebruikte, daarvoor kozen veel mensen voor een Macmini ipv een TV

Bijdrager
    i93Jeffrey
    ”cornholio3050″

Met ‘oudere’ tv bedoel ik een TV zonder VGA, DVI, HDMI

Trouwens LCD TV’s zijn tegenwoordig niet erg duur kijk anders ff op marktplaats voor een 2ehandse.

Maar als ze jouw in de winkel hebben gezegt dat het wel werkt zal ik toch terug gaan en je geld terug vragen (en een oudere mini kopen die wel op je TV kan).

Bijdrager
    cornholio3050

Ondertussen heb ik via via een breedbeeld monitor weten te krijgen met een goede aansluiting, dus nu gebruik ik die tijdelijk tot ik geld heb gespaard voor een nieuwe tv.

Wel iedereen bedankt voor het advies.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.