17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    ikbenwelmartin

Mini 1.5 of 1.66 GHZ voor mijn werkzaamheden?

Ik heb 2 maanden geleden een nieuwe Macbook aangeschaft maar vrouwe fortuna was mij helaas niet gunstig gestemd; er was ingebroken en natuurlijk was mn Macbook ook foetsie…(Als jij hem ntoevallig hebt gestolen, wees lief en geef hem terug…even goede vrienden) Anyways, mijn budget laat een nieuwe Macbook niet toe dus wil ik een mini aanschaffen. Ik twijfel echter tussen beide nieuwe versies…Ik ga echt geen hardcore games op mijn mac spelen. Sterker, het enige spel wat ik zal spelen is Football manager…af en toe. Verder gebruik ik echt alleen Office voor standaardwerkzaamheden en wil ik af en toe een videofile of een videostream van het net afspelen. zonder dat deze irritant gaat haperen of iets dergelijks…Ik ben ook benieuwd of iemand ervaring heeft met een mini, aangesloten op een gewone analoge tv. Is het beeld enigzins acceptabel? Ik hoop dat iemand me wat advies kan geven! Thanx alvast…

Bijdrager
    CalmCruiser

1.66 ghz maakt echt geen bal uit hoor, het gaat erom hoeveel ram je er in stopt!

Bijdrager
    Vin

je zal zeer waarschijnlijk niet eens het verschil merken tussen 1.5Ghz en 1.66GHz. dat scheelt met photoshop filters misschien een halve seconde…. Dus maak je niet druk daarom!

Bijdrager
    Nikita

Niet helemaal ontopic, maar heb je je aankoopbedrag niet terug gekregen via de aankoopbon en de verzekering?

Uhm verder, een TV aansluiten kan, maar prettig kijken doet het niet. Dat ligt vooral aan de TV.
    En 1.5 GHz Core Solo of 1.66 GHz Core Duo maakt wel degelijk wat uit hoor. Niet zozeer bij Office applicaties maar goed… Ik denk voor wat jij ermee beschrijft te gaan doen, je af kan met een 1.5 GHz.

Bijdrager
    ikbenwelmartin

Dus gewoon de 1.5 en de RAM updaten naar 1G is volgens jullie een betere oplossing dan de 1.66?

Bijdrager
    CalmCruiser
    ”Nikita”

En 1.5 GHz Core Solo of 1.66 GHz Core Duo maakt wel degelijk wat uit hoor. GHz.

Praten we hier over milliseconden? Tenzij je de hele dag zit te benchmarken merk je het verschil niet of nauwelijks

Bijdrager
    rastafadrian

vergeet niet dat core duo dus twee kernen zijn! Je kan wel dus meerdere programma’s goed blijven draaien. (correct me if i’m wrong) Maar wat je eigenlijk standaard moet doen is óf er minimaal 1 gig bij bestellen, óf het zelf gaan prutsen met open maken enzo, maar 512 ram is echt te weinig. (Ik had gehoord dat exposé niet eens lekker zou lopen.)
    Oja, en de videokaart snoept natuurlijk ook nog wat van het ramgeheugen…

Bijdrager
    Vin

oh ik wist niet dat de 1,5GHz solo is en de 1.66GHz duo is…. dan maakt t wel uit ja!

Bijdrager
    ikbenwelmartin
    ”Nikita”

Niet helemaal ontopic, maar heb je je aankoopbedrag niet terug gekregen via de aankoopbon en de verzekering?

Uhm verder, een TV aansluiten kan, maar prettig kijken doet het niet. Dat ligt vooral aan de TV.
    En 1.5 GHz Core Solo of 1.66 GHz Core Duo maakt wel degelijk wat uit hoor. Niet zozeer bij Office applicaties maar goed… Ik denk voor wat jij ermee beschrijft te gaan doen, je af kan met een 1.5 GHz.

Ja dat zou in beginsel kunnen ja, indien ik een inboedelverzekering had :)…Ben maar een arme student met alleen een karig ziektekostenverzekeringetje…dus helaas pindakaas

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”CalmCruiser”

1.66 ghz maakt echt geen bal uit hoor, het gaat erom hoeveel ram je er in stopt!

IS een beetje onzin… het maakt juist wel uit, afhankelijk van je werkzaamheden.
    De 1.5Ghz is namelijk een single core, en de 1.66Ghz een dual core.

Maar voor wat jij ermee doet is 1.5Ghz zeker voldoende hoor. Ik speel zelfs fullscreen
    films af, en doe er gewoon wat Photoshopwerk mee. Voor pro-gebruik is het natuurlijk
    niet genoeg, maar van haperen heb ik alleen last met 720p en 1080i HD-films.
    Zorg er alleen wel voor dat je er 2x512mb Ram in gooit. Dat scheelt echt een hoop.

Mvg,
    Joram.

p.s.: de 1.66Ghz is veel beter in vooral iets zwaardere berekeningen en meerdere dingen
    tegelijk doen. Photoshop zul je wat in merken, HD-films spelen veel beter af, en meerdere
    dingen tegelijk doen gaat sneller. Maar als je dat allemaal niet doet is de 1.5Ghz voldoende:)

Bijdrager
    Nikita

Pijnlijk…

@ CalmCruiser: als ze allebei een Core Solo of Duo zouden zijn zou het inderdaad weinig uitmaken, maar in dit geval. En zoals ik zei, bij kantoorwerkzaamheden zal je d’r weinig van merken maar ik denk met Rosetta dingen of videobewerken scheelt de 2e kern echt hoor:)

Bijdrager
    CalmCruiser
    ”Nikita”

Pijnlijk…

@ CalmCruiser: als ze allebei een Core Solo of Duo zouden zijn zou het inderdaad weinig uitmaken, maar in dit geval. En zoals ik zei, bij kantoorwerkzaamheden zal je d’r weinig van merken maar ik denk met Rosetta dingen of videobewerken scheelt de 2e kern echt hoor:)

OK ik had inderdaad geen rekening met solo of duo gehouden! :sealed:

Indien ik het nu wel weet zou ik kiezen voor de 1.6 en max ram, als je student bent drink je maar een biertje minder dan hou je weer wat geld over :P

Bijdrager
    www.project-euh.com
    ”ikbenwelmartin”

Ja dat zou in beginsel kunnen ja, indien ik een inboedelverzekering had :)…Ben maar een arme student met alleen een karig ziektekostenverzekeringetje…dus helaas pindakaas

Volgens mij biedt de postbank een redelijk goedkope computer verzekering aan voor studenten. Dat is meestal namelijk hun waardevolste bezit (naast de magnetron natuurlijk :P)

Bijdrager
    chatsmit
    ”www.project-euh.com”

Volgens mij biedt de postbank een redelijk goedkope computer verzekering aan voor studenten. Dat is meestal namelijk hun waardevolste bezit (naast de magnetron natuurlijk :P)

Ja, maar check wel WAT er verzekerd wordt. Meestal wordt randapparatuur verzekerd tegen beschadiging. Hoe zit het dan met diefstal…?

Bijdrager
    CalmCruiser

Nog even op apple.nl gekeken, er zijn natuurlijk meer verschillen dan de processor, nl superdrive bij de 1.6 en en 20 gig grotere HD. Ik zou zeggen koop nu maar die 1.6 daar heb je gewoon meer aan!

Bijdrager
    ikbenwelmartin

Stel dat ik alleen 1 programma (Football Manager bv.) draai en verder niets open heb staan, wat zorgt er dan uiteindelijk voor dat de prestaties het meest optimaal zijn? Extra uitbreiding van ram of toch duo core ipv solo core? En wat betreft het fullscreen afspelen van films, is de hoeveelheid ram dan bepalend voor de beste prestaties of ligt het hem meer in het verschil tussen solo en duo core? Je hebt het waarschijnlijk wel door…Ik ben niet echt een hard-core kenner…

Bijdrager
    Nikita

Ik denk meer geheugen. Da’s vaak beter dan meer processorkracht. Overigens, is dat Football Manager een Universal programma? Want voor Rosetta geldt dat je meer processorkracht erbij (naast veel geheugen) ook wel kan gebruiken.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.