13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    MrTeal

Minder ram en ander toetsenbord in unibody MBP

ik ben van plan een unibody Macbook Pro te kopen. Maar wat ik mij afvroeg, is het mogelijk om de hoogste 15″ MBP met maar 2 GB ram te bestellen (die kan ik er dan later zelf bijzetten)? En dan nog de vraag, als ik een Amerikaanse toetsenbord indeling wil, en de taal van het OS staat op Nederlands, reageren de toetsen dan zoals die van de Nederlandse indeling of gewoon volgens de Amerikaanse indeling?

Bijdrager
    The JM

Minder ram gaat via de Online Store in ieder geval niet lukken. Omdat er al het maximum aantal ram in zit kan je dit niet wijzigen. Via een Reseller weet ik niet of het lukt, ben benieuwd of ze dan wat van de prijs af doen;)

Bijdrager
    MrTeal

dat zou in ieder geval niet verkeerd zijn als er dan wat van de prijs afging!:lol:

Bijdrager
    The JM

Lijkt me wel raar, aangezien het hun ook nog tijd kost om die 4 gieg eruit te halen:P

Bijdrager
    MrTeal

Oftewel, Don’t count on it:P maar het valt in ieder geval te proberen:) Hopenlijk werkt die amerikaanse toetsenbord indeling dan wel zoals het hoort als de taal op Nederlands staat.

Bijdrager
    Odie

Toetsenbord indeling en interface taal staan los van elkaar. Je kunt toch ook de interface in het engels hebben met een nederlands toetsenbord? Dus kan het andersom ook.

Bijdrager
    MrTeal

aaah okeej :) thnx :wink: dan bestel ik hem straks mooi met een amerikaanse toetsenbord indeling 8)

Bijdrager
    soulutions

[off topic] Vette Barney avatar trouwens… of moet ik zeggen: ‘Legen-… wait for it…… DARY!!!’

Bijdrager
    MrTeal

whaha dankje :D zelf gephotoshopt:lol:
    And it is AWESOME!:P

Bijdrager
    soulutions
    Bijdrager
    MrTeal

oooh had ik moeten weten :o ik heb die helemaal zelf zitten maken omdat ik m niet kon vinden -_-“

Bijdrager
    MrHammond
    ”Odiebla”

Toetsenbord indeling en interface taal staan los van elkaar. Je kunt toch ook de interface in het engels hebben met een nederlands toetsenbord? Dus kan het andersom ook.

En het enige verschil tussen de Nederlandse en Amerikaanse toetsenbordinstelling is dat de punt op het nummerieke toetsenblok (die een laptop niet heeft) een punt is in de Amerikaanse instelling en een komma in de Nederlandse. Verder heeft het Nederlandse toetsenbord een §/±-toets, die ook gewoon op de Amerikaanse instelling werkt. Verwaarloosbaar verschil dus.

Bijdrager
    MrTeal

maar het gaat mij juist om de lokatie van de entertoets en de linker shift, deze is bij de nederlandse toetsenbord indeling van de MBP kleiner. ik ben een amerikaans toetsenbord gewend(van mijn windows laptop) en deze heeft een brede shift aan de linkerkant en een “platte” entertoets (net zoals de shift zegmaar). en deze toetsenbord indeling ben ik gewend, dus had ik ook graag op mijn mac gehad.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.