-
Q:
Minder ram en ander toetsenbord in unibody MBP
ik ben van plan een unibody Macbook Pro te kopen. Maar wat ik mij afvroeg, is het mogelijk om de hoogste 15″ MBP met maar 2 GB ram te bestellen (die kan ik er dan later zelf bijzetten)? En dan nog de vraag, als ik een Amerikaanse toetsenbord indeling wil, en de taal van het OS staat op Nederlands, reageren de toetsen dan zoals die van de Nederlandse indeling of gewoon volgens de Amerikaanse indeling?
staat hier ook: http://www.slapcountdown.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=27
”Odiebla”Toetsenbord indeling en interface taal staan los van elkaar. Je kunt toch ook de interface in het engels hebben met een nederlands toetsenbord? Dus kan het andersom ook.
En het enige verschil tussen de Nederlandse en Amerikaanse toetsenbordinstelling is dat de punt op het nummerieke toetsenblok (die een laptop niet heeft) een punt is in de Amerikaanse instelling en een komma in de Nederlandse. Verder heeft het Nederlandse toetsenbord een §/±-toets, die ook gewoon op de Amerikaanse instelling werkt. Verwaarloosbaar verschil dus.
maar het gaat mij juist om de lokatie van de entertoets en de linker shift, deze is bij de nederlandse toetsenbord indeling van de MBP kleiner. ik ben een amerikaans toetsenbord gewend(van mijn windows laptop) en deze heeft een brede shift aan de linkerkant en een “platte” entertoets (net zoals de shift zegmaar). en deze toetsenbord indeling ben ik gewend, dus had ik ook graag op mijn mac gehad.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.