10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Mac4altijd

Mijn verstuurde email, maar met de foto van mijn vrouw

In al mijn verstuurde emails, zie ik als foto de foto van mijn vrouw en nee, we delen geen account met elkaar. De foto komt overeen met de foto van mijn vrouw in mijn contacten….

Iemand enig idee wat hier aan de hand is??

Bijdrager
    Shmoo

Controleer eens op mailadressen bij de accounts kloppen. Dus open de Contacten app en kijk bij de gekoppelde gegevens eens of daar vergelijkbare informatie gekoppeld is.

Bijdrager
    SvS

Het wordt gekoppeld aan de emailadres die in adresgegevens van je vrouw in contactenlijst zitten. Haal jouw emailadres eens weg uit haar contactgegevens in jouw Contacten.

Bijdrager
    Mac4altijd

@shmoo, SvS:
    Dat is dus het vreemde, in haar accountgegevens staat haar email adres, en niet in het mijne. En omgekeerd, in mijn accountgegevens staat alleen mijn email adres en niet het hare. En ja, ik stuur email met mijn email adres….

Bijdrager
    GoeieDag

Wat staat er in Contacten onder ‘Mijn kaart’?

Bijdrager
    Shmoo

Kan ook nog zijn dat je vrouw veel mooier is dan jij bent. Computers zijn ook niet gek en worden steeds slimmer. Beste foto wint!

Bijdrager
    bartvdv

Waarschijnlijk zit dat beeldje ergens in een cache en doet het programma geen moeite om die info up te daten.

Bijdrager
    Mac4altijd

@goeiedag: Mijn kaart is echt mijn kaart, geen gegevens van mijn vrouw o.i.d.
    @shmoo: Ik kijk ook liever tegen mijn vouw aan dan tegen mijzelf maar het moet niet te gek worden.
    @bartvdv: zoiets denk ik ook maar dan moet ik het toch ergens kunnen verwijderen?

Bijdrager
    Shmoo

Kijk ook eens op de iPhone, mogelijk in de Gezondheid app (als je die gebruikt) daar kun je een profiel aanmaken van jezelf en aangeven wie er gecontacteerd moet worden tijdens een ongeval. Tijdens het upgraden van iOS ging dat bij mij fout en waren alle connecties daar door elkaar gehaald.

Bijdrager
    Mac4altijd

Ik gebruik inderdaad de Gezondheid app, en mijn vrouw stond daar dubbel in. Heb haar eenmaal verwijderd maar ook dat heeft niet geholpen. Ik ben nog even verder gaan kijken en kwam er achter dat FaceTime en Berichten nog gebruik maakten van een oude Apple ID van me. Ook dat maar even gecorrigeerd maar dat heeft ook niet geholpen.

Ter info: ik gebruik als Apple ID een Gmail account.
    Bij instellingen, internetaccounts, iCloud heb ik aangevinkt dat ik die Apple ID voor alles gebruik behalve Mail (als ik mail aanvinken wil het systeem dat ik daarvoor een apart iCloud mailadres aanmaak en dat wil ik niet).
    Bij instellingen, internetaccounts, Gmail heb ik aangevinkt dat ik dat Gmail adres alleen voor Mail gebruik.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.