4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    bramvdb

Mijn Scherm word donkerder

Ik heb sinds kort een iMac.
    IN het begin geen enkel probleem maar heb vandaag tweemaal gehad dat mijn scherm donkerder werd en er verscheen dan ik moest de aan/uit knop enkele secondern indrukken (zodat ik heb uitschakel)

Ik weet niet waar het aan ligt (ik denk aan Acrobat?) want acrobat was in beide vastlopende sessie actief.
    Ook safari was actief en de eerste keer dat het gebeurde iTunes.

Ik heb alle updates van Mac Osx op mijn computer staan.

Kan er mij iemand verder helpen.

Bijdrager
    Guido Cornet

kun je eens een screenshot maken wanneer dat gebeurd?
    Ik vind het een beetje vaag zo!

Bijdrager
    MacBeer

Ik denk dat jij een onvervalste ‘Kernel Panic’ bent tegengekomen. Hier verschijnt in meerdere talen dat je je mac herstarten moet.

Oorzaak is in veel gevallen hardwarematig. en dan met name geheugen-gerelateerd. Heb je toevallig net een RAM update gedaan? Is de iMac geleverd met meer ram dan standaard? Zo ja, dan is er een kans dat de staaf ram kapot is of niet goed aangedrukt is. Als de staaf wel goed in het slot zit haal het ram er even uit en werk een paar dagen met de standaard module. Als je dan geen problemen meer tegenkomt dan heb je een kapotte staaf ram gekregen.
    Deze zou je zonder enkel probleem moeten kunnen inruilen voor een nieuw exemplaar.

edit:
    Als je je Mac niet wil open maken en je de Mac pas net in je bezit hebt dan kun je beter meteen de winkel bellen. Zij zullen meteen weten dat dit een kernel-panic is.

Bijdrager
    bramvdb

Heb inderdaad meer geheugen maar ze hebben het vervangen door 1 module van 1GB kan dat dan ook zijn dat hij er niet goed inzit.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.