8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Mijn scherm piept

Als ik mijn computer opstart heb ik de laatste tijd altijd een hoge fluittoon in mijn scherm (Een Apple Multiscan 20 inch CRT – 5 jaar oud). Wat kan daar eventueel nog aan gedaan worden?
    Soms gaat het nog weg, maar die piepende toon is wel vervelend.
    Ik heb het vroeger ook gehad met een 14 Inch cherm van apple. Vermoedelijk was het toen omdat dat scherm in een kamer stond waar we veel stof hebben gemaakt (bij veranderingswerken).

( jammer dat een beetje olie hier niet helpt:D )

TIA

:apple:

Bijdrager
    cardiac

Knijp eens een beetje in het doorzichtige frame. Door warmte zet t uit en soms piept ie ook bij mij. Knijpen helpt!

Gast
    Anoniem

Ik zal het ’s met mijn vriendin bespreken…. :wink:

Bijdrager
    Pasav

Je Voeding staat op stuk gaan , of je hoogfrequent …. Uitzingen en overstappen op LCD …:)

Bijdrager
    Tjerker

beetje siliconenspray op de spoel spuiten…

Bijdrager
    Doede

Mijn 15″ TFT scherm van Apple piept ook al sinds het begin! Als je de helderheid omlaag brengt, hoor je electronica zoemen. In de twee jaar dat het scherm in gebruik is, functioneert het nog altijd eender, zonder problemen.

Bijdrager
    Jello

ik heb dit ook met een scherm van Apple 13 inche, 11 jaar oud,
    het piept enkel als er in de rechter onderhoek iets wit zoals een venster staat of een tekstverwerker.
    Gewoon het programma of ventser verhogen, en het stop, zet ik het weer, dan piep het weer …

Bijdrager
    pepe

Vroeger ook wel eens gehad. De boel opengemaakt en de boel sprayen met vloeibaar plastic. En de rust was wedergekeerd….

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.