11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    whaha

Mijn oude eerste iMac zoekt een functie

Mijn oude eerste iMac is weer in mijn bezit.
    Ik wil ‘m niet houden, maar ik vraag me af of ik ‘m (bij iemand) nog een goede functie kan geven.

Het beestje is uit 2007. Het is een van de laatste 17″ inch iMac. 5,1 net niet instap-model.
    Het apparaat heeft accessoires en aanpassingen gehad. Er zit een 7200 rpm schijf in van 1 TB, er zitten hoezen bij voor de iMac en het toetsenbord. De Mighty mouse scrollt niet meer, maar het toetsenbord is nog volledig functioneel. Dit valt alleen niet te zeggen over de videokaart, want die zorgt voor strepen op het beeld. Het besturingssysteem, Snow leopard, doet het nog gewoon. Dit is nog een model met ingebouwde DVD-speler, dus documentatie en schijven zijn er ook nog. Dat doet me denken, het is verder gewoon compleet met doos en alles.

Een vriend van me heeft geprobeerd om er een ander OS op te zetten zodat er geen beveiligingsprobleem meer zou zijn in verband met het feit dat het dus nog Snow Leopard draait. Ik denk dat sommige onderdelen nog wel wat waard zijn zoals het toetsenbord dat een numeriek gedeelte heeft. Een medewerker van The Innovators in Tilburg heeft indertijd nog geprobeerd om leven in de Mighty Mouse te blazen door ‘m schoon te maken, maar dat mocht niet baten. Er staat verder ook geen persoonlijke data op.

Wat kan ik hier het beste mee doen?
    Modellen die het nog wél helemaal doen en die op bijvoorbeeld Marktplaats staan gaan voor zo’n 100 euro. Dat is ergens wel een optie, maar ik hoop gewoon dat er een beter alternatief is voor deze computer.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@whaha,

Tweedehands iMac te koop?

zie Marktplaats…

Bijdrager
    whaha

Verkopen is dus niet mijn eerste keus. Misschien had ik dat duidelijker neer moeten zetten. Er is vast wel iets anders te verzinnen voor dit apparaat.

Bijdrager
    KarelWillem

Tsja, als die videokaart al begint op te geven, zou ik er niet veel tijd meer aan besteden.
    Daar maak je verder ook niet echt iemand blij mee.

Dus wellicht ergens voor gebruiken, waarbij het beeldscherm uit kan blijven.

1 TB muziek er op, en dan maar streamen of zo?

Bijdrager
    Brombeer

Dit valt alleen niet te zeggen over de videokaart, want die zorgt voor strepen op het beeld.

Daar gaat die hele generatie aan kapot. Heb er ook een. Start daardoor ook niet meer helemaal op. Is al eens in de oven geweest, maand later was het weer prijs. Als ik op vakantie ga, zet ik hem op het bureau en begraaf de computer van dienst tijdelijk op een geheime plek in de tuin. Dat kun je er nog mee doen.

Bijdrager
    Shmoo

Misschien kun je er nog een parkeergarage van maken.

Ik heb gehoord dat ze ergens in Eindhoven nog opzoek zijn naar zo’n ding. ^

Bijdrager
    computer space

Welke grafische kaarten bij die witte iMacs zijn problematisch?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik weet dat ik er al twee met een 24″ scherm voorbij heb gehad met een defecte videokaart.

Geen idee welke videokaart daar in zit. Maar in ieder geval de 17″ en 24″ zijn dus gevoelig.

Sleutelbeheerder
    Night

Maak er een aquarium van :-P (wel héle kleine visjes nemen)

Bijdrager
    KR1275

Videokaart?? Het waren toch juist die lcd-panels die zo slecht waren?

Marktplaats staat vol met oude macs die niet meer bijgewerkt kunnen worden naar een courant OS. De waarde: wat de gek ervoor geeft. Maar het grof vuil lonkt…. Een leuke G3 of G4 is meer waard en die heb je voor een paar tientjes.

Geef ‘m aan een goed doel. Vluchtelingenwerk of zo.

Bijdrager
    trabant
    KR1275 op 27 september 2017

Geef ‘m aan een goed doel. Vluchtelingenwerk of zo.

Het zou me niet verbazen als die inburgeringscursussen alleen op WinXP draaien…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.