12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    kx22

Mijn naam veranderen in mijn Mac

Ik heb 2 dagen geleden mijn Mac helemaal opgeschoond. Dit had ik nodig omdat mijn bootcamp ook geupdate moest worden.
    Nu heb ik een foutje gemaakt bij mijn naam. Ik heb een spatie voor mijn achternaam gezet. Het is niet een wereldprobleem, maar het staat niet erg mooi. Waar kan ik mijn naam veranderen?

Bijdrager
    Nikita

De computernaam kan je aanpassen bij Systeemvoorkeuren > Delen
    Je gebruikersnaam kan je niet zo 1-2-3 aanpassen (nieuw account aanmaken met de goede naam en het bestaande account migreren).

Bijdrager
    Pieterr

System Preferences –> Accounts –> Advanced Options.
    Tenminste, volgens http://discussions.info.apple.com/thread.jspa?messageID=12135179

(Zit nu niet achter m’n Mac…)

Bijdrager
    djswa

Ik denk dat hij zijn naam bedoelt en niet de computernaam. Je naam is te veranderen bij Systeemvoorkeuren -> Accounts..
    Gebruikersnaam is idd niet zo 1-2-3 zoals Nikita zegt, gewoon ff nieuwe gebruiker aanmaken zoals hij zegt.

Bijdrager
    Pieterr

Voor de korte gebruikersnaam, zie http://support.apple.com/kb/HT1428?viewlocale=nl_NL

(Maar hier gaat het om de volledige naam, tenminste als ik het goed begrijp)

Bijdrager
    kx22

Ja ik bedoel de gebruikersnaam. Daar heb ik ook mijn adressen en etc ingevuld.
    Ik heb een nieuwe account gemaakt. Hoe migreer ik dit?
    Ik heb een backup met Time Machine, maar als ik dit overzet op de nieuwe account, krijg ik dan geen dubbele programma’s?

Of nog erger, moet ik dan alles weer opnieuw installeren?
    Want tot hoever werkt Time Machine, installeert hij alle programma’s die ik nu erop heb of alleen belangrijke documenten zoals back-up van Windows?

Moderator
    unSOUND
    kx22 op 13 september 2010

Ik heb 2 dagen geleden mijn Mac helemaal opgeschoond. Dit had ik nodig omdat mijn bootcamp ook geupdate moest worden.

Beetje raar verhaal… Sinds wanneer moet je alles opnieuw installeren voor BootCamp ? Het klinkt eerder alsof je het jezelf veel te moeilijk gemaakt hebt…

Bijdrager
    Pieterr

@kx22: Heb je al een van de bovenstaande opties bekeken? Daar moet het antwoord bij staan…

Bijdrager
    Pieterr
    unSOUND op 13 september 2010

Het klinkt eerder alsof je het jezelf veel te moeilijk gemaakt hebt…

Het blijft een hobby, unSOUND. :crazy:

Bijdrager
    kawouter

Ik heb hier hetzelfde probleem. Ik heb mijn imac overgenomen van mijn vader. Alles hebben we aangepast naar onze eigen naam (dus in systeem voorkeuren zoals hierboven verteld) maar Gebruikers staat nog altijd op naam van mijn vader. Dit krijg in niet gewijzigd. Iemand een idee?

Bijdrager
    michelvdb

Netinfo-beheer (Netinfo Manager) of Directory Services, afhankelijk van de OS X-versie. Maar als niet weet wat je daarmee moet blijf je eruit.

Geblokkeerd
    Anoniem

Adres enzo vind je gewoon in adresboek. En dan jezelf aanklikken.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.