15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    jootjed

mijn muziek van mijn time capsule synchroniseren met mijn itunes

wie kan mij helpen dit voor elkaar te krijgen…!!!!

Bijdrager
    KarelWillem

…muziek van je time capsule synchroniseren met je itunes…?

Geen idee wat je bedoeld eigenlijk.

Bijdrager
    jootjed

Mijn muziek staat op mij externe harde schijf en ik wil dat af kunnen spelen met mijn itunes

Bijdrager
    KarelWillem

Muziek toevoegen aan iTunes met ALT ingedrukt.
    Dan wijs je de locatie van de muziek aan, zonder het te kopiëren naar iTunes.

Zo weet iTunes waar het staat en kun je het er vervolgens mee afspelen.

Maar waarom staat dit in het forum IOS software?

Bijdrager
    jootjed

Dat doet het dus niet :-s en denk per ongeluk verkeerde forum gedrukt

Moderator
    Strifer

Toch moet de ALT truc werken. ALT ingedrukt houden en de muziek iTunes inslepen. En check ook even je voorkeuren in iTunes zelf: ‘kopieer bestanden’ onder ‘geavanceerd’ moet wel uitstaan.

http://support.apple.com/kb/PH1006?viewlocale=nl_NL

Tevens hoort dit thuis bij iTunes/Apple Apps, daarom verplaats ik hem daarheen.

Bijdrager
    KarelWillem

…check ook even je voorkeuren in iTunes zelf: ‘kopieer bestanden’ onder ‘geavanceerd’ moet wel uitstaan….

Nee hoor. Niet persé.

De ALT-truc heeft daar verder niets mee te maken. Gekopieerd wordt er dan sowieso niets.

jootjed op 16 augustus 2012

Dat doet het dus niet…

‘Dat doet het niet’ kunnen we nogal weinig mee.

Wàt doet het niet?
    Er gebeurt niets? Je krijgt een foutmelding? Je weet niet hoe?

Moderator
    Strifer

@KW, is inderdaad duidelijker zo. Ik bedoelde meer dat die optie uit moet staan als je (al) je muziek wel wilt toevoegen, maar niet wilt kopiëren naar een centrale locatie. Grote hoeveelheden kun je immers op die manier makkelijk importeren in je iTunes bibliotheek.

Bijdrager
    jootjed

Als ik de Alt truc gebruik en ik klik mijn map muziek aan die in de TC staat dan gebeurt er dus niks…. Nu ben ik ook echt een leek wat dat betreft maar ik heb mijn muziek wel nodig

Bijdrager
    KarelWillem

Oké, even één voor één.

– Je selecteert je map Muziek
    – Houdt ALT ingedrukt
    – Sleept de map Muziek op ‘Bibliotheek’ rechtsboven in iTunes

Bijdrager
    jootjed

Ja dat heb ik gedaan nu is die aan het verwerken hoop dat dat goed is ? En het zal wel even duren want het is ongeveer 100GB muziek

Bijdrager
    KarelWillem

Dat kan wel even duren ja.

Slimmer was geweest om eerst even een testje van een paar nummers te doen?:wink:

Moderator
    Strifer

Ik dacht al dat het slepen er niet aan de pas kwam;) Het zal inderdaad wel even duren, maar vooralsnog lijkt het erop alsof het nu gewoon gaat zoals zou moeten.

Bijdrager
    MIVE

Deze post op de apple helpsite is ook duidelijk:

Apple forum

Bijdrager
    MIVE

En… uit eigen ervaring… zorg ervoor dat het netwerk volume gemount is vóór iTunes start. Als iTunes de muziekfolder in het netwerk niet direct kan vinden switcht itunes af en toe terug naar de default locatie in de home folder van de gebruiker. Als je dat niet direct doorhebt en je voegt muziek toe, dan staat die nieuwe muziek niet op het netwerk volume. Je kunt een netwerk volume automatisch laten mounten door een willekeurige map op de volume aan te wijzen als start-up item (zie de settings voor de account).

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.