16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Niels Schooneman

Mijn muiswijzer heeft geen schaduw

Niet dat het erg is maar mijn miuswijzer heeft geen schaduwrandje ik zag toevallig op een ibook van een vriend dat dat er mooi uitziet.
    Is dit ergens aan te zetten ofzo?

Niels

Bijdrager
    Julian

Dan heb je geen Quartz Extreme (versnelling van de GUI via de grafische kaart). Dit wordt alleen bij ‘modernere’ videokaarten ondersteund.
    Info van Apple:
    http://www.apple.com/macosx/jaguar/quartzextreme.html
    Wat voor mac heb je?

Bijdrager
    Niels Schooneman

Een G4 400 mhz
    ongeveer 2 jaar oud

Bijdrager
    Igor

daar zit een ati rage 128 in.. dus geen QE.

Bijdrager
    KeKo
    ”Igor”

”apple

Requirements: Quartz Extreme functionality is supported by the following video GPUs: NVIDIA GeForce2 MX, GeForce3, GeForce4 MX, or GeForce4 Ti or any AGP-based ATI RADEON GPU. A minimum of 16MB VRAM is required.

in de g4 zit een ati rage 128 met 16 mb video geheugen zover ik weet, volgens de apple requirements zou het dan moeten werken

Bijdrager
    ArthurZZZ
    ”kokothebird”
    ”Igor”

”apple

Requirements: Quartz Extreme functionality is supported by the following video GPUs: NVIDIA GeForce2 MX, GeForce3, GeForce4 MX, or GeForce4 Ti or any AGP-based ATI RADEON GPU. A minimum of 16MB VRAM is required.

in de g4 zit een ati rage 128 met 16 mb video geheugen zover ik weet, volgens de apple requirements zou het dan moeten werken

G3 zal je bedoelen… en dat is niet waar wat je zegt.. een nVidia GeForce 2 MX is minimaal nodig… Je zegt het zelf.. het is een ATI Rage.. en niet een van de kaarten die hier staat

Bijdrager
    RPS

Nou het werkt niet dus dat betekent dat je requirements niet goed genoeg zijn. Sorry, maar dat is wel de waarheid. Je hebt het, of je hebt het niet, het kan niet aan een instelling liggen ofzo. Sorry.:(

Bijdrager
    Niels Schooneman

is het nog interresant om een andere videokaart in te prikken gaat het veel sneller of zeggen jullie van nou niet doen.

Het is natuurlijk wel weer een goede reden om eens iets nieuws aan te schaffen en imac g4 ofzo:-)
    :D

Bijdrager
    Niels Schooneman

Er zit trouwens inderdaad een ATI Rage 128 pro van 16mb in AGP

Bijdrager
    Igor
    ”kokothebird”

Ik had hetzelfde probleem en als je goed leest zie je dat het niet aan de voorwaarden voldoet. Ati rage ? Ati radeon Dus daarom werkt het niet. Ik heb ook sinds vorige week een ati radeon 9000 pro 64 mb erin gepropt en ik vind het een goede verbetering! Alles draait nu een stuk soepeler…

Bijdrager
    G. Melis
    ”Igor”
    ”kokothebird”

Ik heb ook sinds vorige week een ati radeon 9000 pro 64 mb erin gepropt …

Igor, heb je de ati rage 128 vervangen of een vrij slot gebruikt?

Bijdrager
    Niels Schooneman

Hee en wat kost zon video kaart en waar schaf je die aan ?
    en inderdaad oude eruit nieuwe erin?

Bijdrager
    Igor

ik heb de oude eruit gehaald en een nieuwe erin gestopt. Dit omdat QE officieel alleen via een agp-slot ondersteund wordt. En ik heb maar 1 agp slot op mijn mac. Je kunt ook wel een pci kaart erin stoppen maar dan moet je in de terminal QE van agp naar PCI omzetten. En volgens mij is AGP over het algemeen ook sneller dan pci

Verder kun je die kaarten bij elke macwinkel wel kopen. Ik heb hem bij http://www.macwarehouse.nl vandaan.

nog een paar adressen:

http://www.mailamac.nl
    http://www.machouse.nl

Bijdrager
    jonnie

Ik heb een g4 466mhz. Ik heb er een radeon 8500 ingepropt plus extra ram. Je mac wordt er een stuk sneller van. Een nieuwe videokaart is de moeite.

Maar… Een kaart als de radeon 9000 en 8500 zal nooit optimaal kunnen presteren in een oudere g4. Je proccesor is gewoon te traag voor de videokaart. Met optimaal presteren bedoel ik hoe goed de kaart de nieuwe games weergeeft. Verwacht dus geen 100fps waneer je ghost recon speelt.

Toch is het wel een aanrader om een betere kaart aan te schaffen want alles wordt toch wel iets sneller:) .

Bijdrager
    HSL

bij macware house is hij het goedkoopst…
    bij mailamac is hij gewoon belachelijk duur (radeon8500)
    ik heb mijn 8500 uit duitsland gehaald, daar is hij helemaal goedkoop..

de radeon 8500 is trouwens ietsje sneller dan de 9000 PRO heel raar maar waar.. kijk maar op de macnn & Xlr8yrmac fora…

Hs-L

Ik heb een 2×500 en mijn mac is met 10,2 echt 2x zo snel geworden door de 8500 (dor QE)

Bijdrager
    Ruben
    ”Niels

Niet dat het erg is maar mijn miuswijzer heeft geen schaduwrandje ik zag toevallig op een ibook van een vriend dat dat er mooi uitziet.

Verdomd, was me nog nooit opgevallen!:lol: Ik heb het inderdaad ook op mijn iBook, maar niet op mijn iMac… bijzonder…

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.