13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Temega

Mijn MBP start nooit meer op

Sinds gisteren start mijn mbp niet meer op!

Hij komt niet verder dan het blauwe scherm met he “mac osx is starting up” bericht en het laad balkje. Laad balkje gaat tot zo een 20% daarna verdwijnt het en komt dan om de 20 seconden terug voor een ogenblik. Dit is waar het blijft hangen.

Ik heb alle van alles geprobeerd met de Utilities van het op start DVD zonder succes. Uiteindelijk wou ik een image maken van mijn systeem en osx opnieuw installeren maar dat gaat ook niet somehow. Heb een externe HDD waar nog zo’n 120GB op zit, als ik een image die maar 70GB is van mijn systeem daarop wil opslaan krijg ik na een aantal minuten een bericht dat zegt dat de image te groot is :S

Ben een beetje radeloos hier. Help aub!

P.s. Ik kan nog wel opstarten met Windows

Bijdrager
    Steff

Je wilt de image opslaan op dezelfde schijf die je dan gaat formatteren? Mhh daar kom je niet echt een stuk verder mee. Probeer eens je schijf en bevoegdheden te herstellen via de MacOSX DVD. Je kunt wel een image maken via de DVD dus kan je met het schijfhulpprogramma je harde schijf testen e.d. Succes i.i.g

PS: Wat mensen wel niet doen met dat Windows erop…:|

Bijdrager
    Temega

Alle suggesties die jij nu geeft heb ik net uitgelegt dat ze niet werken. En nee, ik wil niet een image opslaan op dezelfde schijf die ik ga formatteren, zoals je kan lezen wil ik die opslaan op een externe schijf.

Bijdrager
    back2mac

120 Gb vrije ruimte, hoe bedoel je dat ?
    als in ik heb een lege partitie van 120 Gb ?

Er zijn mogelijkheden om een kloon te maken op een externe schijf maar dan moet je lege partitie tot je beschikking hebben groter dan je ‘originele partitie.

Bijdrager
    Temega

Ik heb een externe schijf waar nog 120GB gepartitioneerde vrije ruimte op zit. Kan ik daarop niet gewoon een image van mij systeem opslaan?

Ik heb net trouwens via Verbose mode opgestart. Op een gegeven moment krijg ik een bericht “diskarb isn’t ready yet. We’ll try later”. Dit verdwijnt en herhaalt zich weer. Hier blijf ik dus hangen met opstarten. Imand enig idee wat dit is? Heb wel zitten googlen naar diskarb. Dit bericht komt voor bij mensen die “proberen te upgraden naar de nieuwe Semthex kernal”. Heb geen idee wat dat is en heb ik zeker niet proberen te doen…

[/url]

Bijdrager
    back2mac
    ”Temega”

Ik heb een externe schijf waar nog 120GB gepartitioneerde vrije ruimte op zit. Kan ik daarop niet gewoon een image van mij systeem opslaan?

Als het een lege partitie is wel.
    Met welk programma wil je dat doen ?

Bijdrager
    douglas

Gaaaaaaaap :sealed:

Bijdrager
    Temega
    ”back2mac”
    ”Temega”

Als het een lege partitie is wel.
    Met welk programma wil je dat doen ?

De partitie is niet comleet leeg heb er wat oude backup spull op. Ik ben hier een beetje de klus kwijt aangezien dit mij niet echt logisch lijkt. Moet ik dus een nieuwe partitie maken op mijn externe hdd alleen om een image van mij systeem daarop te kunnen opslaan?? :S

Ik probeer dit via de Disk Utills te doen van de opstart DVD.

Bijdrager
    back2mac
    ”Temega”

Ik probeer dit via de Disk Utills te doen van de opstart DVD.

opnieuw een nieuwe partitie aanmaken is niet nodig.

Ik weet niet of het mogeljk is om met disk utils een kloon te maken van je huidige systeem.
    Ik maak geregeld een backup kloon met SUPERDUPER , hetzij vanuit een werkend mac os x systeem.
    maar dat werkende os x systeem heb je niet als ik het goed heb begrepen.
    Een mogelijkheid in jou situatie is wel om op die lege partitie een nieuw systeem te installeren op de externe schijf (usb of firewire btw ?)
    Gedurende het installatie proces wordt je in de gelegenheid gesteld om eventuele data en dergelijk van een andere partitie over te nemen.
    awaiting your response. . .

Bijdrager
    Temega

Tis al goed.

Het is mogelijk om osx te installeren zonder je bestanden kwijt te raken ben ik net achter gekomen.

Heb dus net osx via de DVD geinstalleerd zonder mijn harde schijf te formatteren. Werkt nu perfect! Het mooiste ervan is dat alles nog vrijwel precies zo is als het was!

Bijdrager
    back2mac

Good for you.
    Geweldig systeem dat os x.
    Even een tip, indien je probleem is opgelost.
    Plaats in je 1e post in het onderwerpveld , (OPGELOST).
    Wordt op prijs gesteld door de mods en vergemakkelijkt het zoeken voor mensen met soortgelijke problemen.

Moderator
    Poezenbeest
    ”back2mac”

Wordt op prijs gesteld door de mods

Huh…. doen we het hier alleen maar om de moddereters tevreden te stellen???? Moeten een aantal mensen zich toch beter gaan gedragen!

We zetten tags bij onze opgeloste posts omdat de GEBRUIKERS dat waarderen… de moddereters zijn ook gebruikers…

Bijdrager
    back2mac

Staat er toch ook ?
    gebruikers = mensen in de context makkelijk te vinden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.