16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Jac Trum

Mijn Mail komt niet binnen

Mijn mail wil maar niet binnenkomen. Als ik via ‘account info’ naar mijn account kijk zie ik nog ruim i90 berichten staan, maar die willen maar niet doorstromen naar mijn mailer (Apple Mail) Ik werk daar overigens al jaren mee en heb dit nog nooit gehad. Weet iemand hoe ik dat kan verhelpen?

Bijdrager
    Hansi2124

Kan je er wel bij via webmail? Heb je je Mac al eens herstart? Is je accountinformatie in de voorkeuren van Mail nog juist?

Bijdrager
    1984

Hoeveel berichten staan er in totaal op?? Haal eventueel de overbodige berichten weg, grote kans dat je mailbox van je provider vol zit.

Bijdrager
    Hansi2124

Volgens mij probeert hij dat ook;-)
    Als de mailbox vol zit, komen er gewoon geen nieuwe berichten bij. Die worden met die mededeling terug gestuurd naar de afzender.

Bijdrager
    1984

Het kan zijn dat de laatste nog al groot waren,misschien is iemand zijn muziek/film verzameling aan het door mailen, persoonlijk krijg ik een melding van mijn provider indien mijn mailbox vol lijkt te raken.

Bijdrager
    Jac Trum

Er staan na wat ruimwerk nog 104 berichten in de wachtkamer, (8,8 Mb) maar ik krijg een ander schermpje, waar de optie ‘geavanceerd’ niet bij staat, maar vlnr berichten op server, postbusinstellingen en Overzicht. Het zal wel iets heel stoms zijn….

Bijdrager
    Jac Trum

Zou het in het programma ‘Clearmymail’ kunnen zitten dat tussen mijn provider en mij in zit?

Bijdrager
    Hansi2124
    Jac op 28 maart 2011

maar ik krijg een ander schermpje, waar de optie \’geavanceerd\’ niet bij staat, maar vlnr berichten op server, postbusinstellingen en Overzicht.

Dat komt omdat jij de info opvraagt met [cmd]- zonder haakjes.
    Als je de Voorkeuren van Mail moet hebben, doe je dat met de toetscombinatie [cmd]-[;] zonder haakjes.

Clearmymail is een spamblocker wat je provider gebruikt. Persoonlijk hou ik er niet van dat iemand anders voor mij gaat bepalen wat spam is en wat niet, dus dat soort fratsen laat ik altijd links liggen. Het zou kunnen dat dat iets met jouw probleem te maken heeft, maar dat denk ik eerlijk gezegd niet….

Bijdrager
    1984
    Hansi2124 op 29 maart 2011

Als je de Voorkeuren van Mail moet hebben, doe je dat met de toetscombinatie [cmd]-[;] zonder haakjes..

cmd , (komma) werkt geloof ik wat beter….overigens voor alle programma’s als je de voorkeuren wilt gebruiken.

Bijdrager
    Hansi2124

Pffff…. ja, wat de zon al niet met je kan doen. Je hebt helemaal gelijk;-)

Bijdrager
    Jac Trum

Intussen krijg ik nog steeds geen mail binnen. Het merkwaardige is dat ik niets binnen krijg op mijn iMac en op mijn Macbook, maar dat de post wel binnenkomt op mijn iPad, terwijl ik overal de mailer op dezelfde manier heb ingesteld. Ik zie af en toe links onder op mijn scherm bij ‘mail activiteit’ dat er iets gebeurt met (net) 142 berichten, maar die zie ik vervolgens niet terug in mijn postbus. Ohja, het gaat om één account, mijn ‘hoofdaccount’. De andere accounts komen wel binnen. Ellende!

Bijdrager
    1984

Toets cmd ,(komma)of ga naar de menubalk van MAIL/ onder mail naar voorkeuren/accounts/ geavanceerd en kijk of de account is ingeschakeld

Schakel deze account in
    Hier maakt u een account actief of inactief. Als u een account uitschakelt, is deze voor Mail offline en worden alle postbussen en berichten van de account verborgen in het Mail-weergavevenster. De accountactiviteiten worden gestopt totdat u de account weer inschakelt.
    Controleer account bij automatisch ophalen van nieuwe post
    Hier stelt u in of berichten voor deze account automatisch worden opgehaald van de server voor inkomende post. Deze optie kan handig zijn als u wilt dat van deze account geen berichten worden opgehaald, bijvoorbeeld omdat u de account slechts af en toe gebruikt.

Bijdrager
    Jac Trum

Bedankt dat je nog de moeite nam om te reageren, maar het helpt allemaal voor geen meter. Ik heb keurig de vinkjes op de juiste plaats staan en ik ontvang al mijn accounts, op één na. Daarvan kan ik zowel op mijn iMac als mijn Macbook niets lezen, maar gek genoeg wel op mijn iPad.

Bijdrager
    iep

Heb je al eens je postvak opnieuw laten opbouwen (zie laatste optie in het menu postvak)?

Bijdrager
    joerideleebeeck

Ik zit met hetzelfde probleem…

Postvak opnieuw laten opbouwen helpt niet.
    Instellingen staan nog steeds goed,
    en er is zeker nog voldoende ruimte op het webmail-account…

Bij Berichten op server in Acountinfo zie ik nog ongeveer een 70tal mails op me wachten. Wanneer Mail de nieuwe post wil ophalen zie ik bij Mail-activiteit dat er 70 mails worden binnengehaald, maar dat dit net niet lukt.

Bijdrager

ik heb dit probleem ook. een (slechte) oplossing is om de account uit te schakelen en daarna weer in te schakelen. dan komt de mail (bij mij) alsnog binnen. dit is natuurlijk geen goede oplossing, maar tijdelijk wellicht wel. het gekke is dat het bij mij eerst met de ene mail account gebeurde en nu met een andere. vreemd verhaal wat ook in de icentre niet opgelost werd. tips zijn welkom !!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.