8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Moderator
    Strifer

Mijn Macbook Pro

Ik heb in mei als 1 van de eersten een Macbook Pro 17″ in ontvangst mogen nemen. Het ding werkt perfect. Alle genoemde problemen zoals de warmte en het geluid deerden me niet zoveel.

Ik heb een scheef toestje, maar het valt niet op. Maar toch. Hij lijkt niet geheel recht te sluiten, maar daar heb ik verder ook geen probleem mee. Hij heeft last van die whine en daarom start ik altijd photobooth, maar dat is natuurlijk irritant en kost energie van de batterij. Daarnaast wordt hij erg warm. Ik weet niet wat te warm is, maar nu lees ik overal dat ik dan contact op moet nemen met Apple. Dat heb ik dus gedaan. Hoewel ik mijn MBP via de online apple store heb gekocht wordt ik toch doorverwezen naar de apple dealers in amsterdam (raadhuisstraat en cs). Ik gebruik mijn MBP veel en ik gebruik hem voor mijn studie en ben voor een deel afhankelijk van mijn MBP voor mijn inkomen.

De AppleCare meneer zegt dat waarschijnlijk mijn moederbord vervangen moet worden. Ik vind het prima, als dat maar in een middag gefixed is. En eigenlijk geloof ik niet dat een van die twee zaken dat voor mij gaat regelen. Ik heb mijn MBP gewoon constant nodig.

Begrijp me goed, de machine werkt verder perfect en ik vind hem heerlijk snel, maar ik wil niet steeds die whine onderdrukken en de warmte is iets dat ik nog nooit eerder heb meegemaakt. Heeft iemand ervaring met omruilen of reparatie? Het liefste pomp ik mijn harde schijf over naar een nieuwe zodat ik geen klachten meer heb en ik direct verder kan werken zonder problemen en zonder mijn MBP twee maanden te moeten missen.

Bijdrager
    drtalos

heb je de laatste updates gedraaid van apple, vorige week is er een firmware update uitgebracht die de fan in je macbook opnieuw calibreert en opnieuw instelt. Je fan zal dan wel wat vaker aanspringen maar je MB zal zeker cooler aanvoelen en kun je hem weer gebruiken als LAPtop. Sinds dien heb ik geen last meer gehad van mooh’s of whines

Bijdrager
    klaus

drtalos, die update was enkel voor de macbooks, niet voor de macbook pro.

Strifer, normaal wacht de dealer tot de onderdelen binnen zijn, en dan pas moet je uw laptop binnenbrengen en repareren ze het vaak in een paar uur.

Bijdrager
    GoingStrong

Ik lees net op een site van de buren (MacNed) dat de laptops met C2D zeer dichtbij zijn …..

Nog niet bij Apple, maar misschien wel very soon ….. :)

Core 2 Duo komt…vandaag?
    Auteur: MacRobert – Datum: 28-08-2006 – Bron: MacNed Media
    We gaan tegenwoordig met onze witte, zwarte en aluminium MacBookjes al 4 tot 5 keer sneller dan een aantal maanden geleden. Maar het gaat lang nog niet snel genoeg. Intel is namelijk recentelijk met de Core 2 Duo, de 64-bits variant van de Core Duo welke per MHz sneller én zuiniger is, op de markt gekomen. eWeek.com komt nu met het nieuws dat vandaag, 28 augustus, verschillende laptop fabrikanten met de eerste Core 2 Duo laptops op de markt komen.

Nee Apple is niet de eerste met de nóg snellere chip, want Toshiba gaat er met deze eer vandoor. Wanneer ons favoriete merk de nieuwe chip gaat verkopen is nog onduidelijk. Eerdere geruchten op het MacWeb spreken over begin september, maar zal Apple dan toch vandaag al komen met de Core 2 Duo’s?
    Volgens Intel zijn alle huidige systemen al geschikt voor zijn Core 2 Duo’s. Behalve het plaatsen van de nieuwere chip op het huidige moederbord dient ook een software update uitgevoerd te moeten worden. Intel levert de Core 2 Duo in snelheden van 1,66GHz tot 2,33GHz.

Moderator
    Strifer

dat is leuk en aardig, maar wat heb ik daaraan?

Bijdrager
    GoingStrong

Jij inderdaad niet echt veel.

Maar anderen die dit topic lezen vanwege interesse in een MBP wél. :)

(ik ben niet echt voor om bij elk nieuwsitem een nieuw topic te gaan starten)

Geblokkeerd
    Anoniem

Strifer, ik denk niet dat je hem kan omruilen aangezien je hem nog nooit eerder hebt laten maken en ook niet echt veel klachten hebt, ik bedoel de whine dat heeft toch echt 95 procent..

Moderator
    Strifer
    ”GoingStrong”

Jij inderdaad niet echt veel.

Maar anderen die dit topic lezen vanwege interesse in een MBP wél. :)

(ik ben niet echt voor om bij elk nieuwsitem een nieuw topic te gaan starten)

natuurlijk start je niet voor elk klein dingetje een apart topic, maar dit is wel nieuws dat een eigen topic zou kunnen verdienen. het is in ieder geval niet heel relevant in mijn ogen om het hier te plaatsen. het gaat dan wel over de MBP, maar meer over de service en hoe ik hem zo snel mogelijk gemaakt kan krijgen.

anders zou je dit bericht in elke MBP draad moeten posten… dat gaat toch ook wat ver. ik zag trouwens ook dat er een nieuws arikel op de voorpagina over stond. toch nog belangrijk geworden;)

”edward007″

Strifer, ik denk niet dat je hem kan omruilen aangezien je hem nog nooit eerder hebt laten maken en ook niet echt veel klachten hebt, ik bedoel de whine dat heeft toch echt 95 procent..

al heeft iedereen er last van.. het hoort niet. en daarmee is het uit. een kleine klacht zou al voldoende moeten zijn voor een product van 2500 a 3000 euro.

ik heb inmiddels met de mensen van apple centre cs gesproken, maar werd later terug gebeld door het filiaal in uitgeest. prima geholpen en er werd duidelijk uitgelegd hoe en of wat. probleem is dat ik nu eerst naar uitgeest moet om het probleem te laten vaststellen en dan moet het onderdeel worden besteld en daarna mag ik terugkomen om het er live in te laten zetten. het voordeel is dat ik hem wel gelijk weer mee kan nemen na een uur of 1 a 2. alles moet met afspraken en als het onderdeel binnen is, moet ik met drie dagen er zijn o hem te laten maken. ik vind het allemaal niet echt service gericht. zeker niet voor iemand die weinig tijd heeft en niet helemaal naar uitgeest wil hoeven reizen als er in amsterdam ook centres zijn.

ik ga apple nog ’s lastigvallen en anders moet het op de manier van de afspraken-regen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.