24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Cloudsurfer

Mijn MacBook Pro batterij gaat snel achteruit

De laatste weken is de batterij van mijn MacBook snel achteruit aan het hollen. Voorheen deed die het prima en was de degradatie binnen de perken. Maar plots was het raak: onbetrouwbare percentages (van 25% ineens naar 0%, maar vandaag ook van 75% ineens naar 88%). iStat geeft ook aan dat de health van mijn batterij nog maar op 47% zit, terwijl dat enkele weken geleden nog rond de 90% zat. En dat terwijl ik er slechts 104 cycles op heb zitten. Daar de batterij voorheen makkelijk een uur of drie meeging, haal ik er nu nauwelijks anderhalf uur uit. Zo nu ook, ben net 13 minuten bezig en de batterij is van 100% alweer gezakt naar 85%.

Ben nu de batterij aan het kalibreren (zit nu in de ‘slurp de batterij helemaal leeg’-fase), maar heb er een hard hoofd in dat dit de problemen zal oplossen. Dit zou toch niet moeten kunnen met een laptop van net een jaar oud?

Bijdrager
    iJoost
    Bijdrager
    detee61

Dat klinkt niet goed. Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Ik zag het percentage op een gegeven moment per seconde een procent zakken. De batterij bleek kapot. Gelukkig nog binnen het jaar garantie (had geen applecare gekocht). Via de dealer netjes een nieuwe gekregen.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb het nu ook: Health schommelt tussen 10 en 12 procent en gaat nog maar ongeveer 45 minuten mee. Dit alles is in 1 week snel achteruit gegaan. Het betreft de batterij van een MBP okt. 2007 en komt niet in aanmerking voor vervanging door Apple helaas. Heb hier vorige week over gebeld met Apple (0900 7777 703). Kalibreren maakt het allemaal niet beter.

Bijdrager
    Cloudsurfer
    ”Hansi2124″

Ik heb het nu ook: Health schommelt tussen 10 en 12 procent en gaat nog maar ongeveer 45 minuten mee. Dit alles is in 1 week snel achteruit gegaan. Het betreft de batterij van een MBP okt. 2007 en komt niet in aanmerking voor vervanging door Apple helaas. Heb hier vorige week over gebeld met Apple (0900 7777 703). Kalibreren maakt het allemaal niet beter.

Shit, ik val net een paar dagen buiten de garantieregeling… ziet er naar uit dat ik een nieuwe batterij moet gaan ophoesten…

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, dat vrees ik ook voor je :(

Bijdrager
    dspiers

Je kan altijd proberen. Ik moet zeggen dat ik sta te kijken hoeveel klachten ik hoor plotseling over the Apple batterijen. Misschien ken ik ook meer Mac gebruikers (vijf jaar geleden had ik dat ook nooit gedacht dat ooit te zeggen), dan Windows notebook gebruikers.

Mijn 17″ MBP batterij was langzaam aan het exploderen een paar weken geleden. Een vriend kreeg problemen met zijn MB batterij twee weken geleden, jij met dit euvel. Niet goed. Omdat je zo weinig cycles er op heb zitten zou ik zeer zeker even bellen met Apple.

Success.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb er net 100 cycles op zitten, maar dat maakte niets uit. Als het serienummer niet in de range valt, heb je pech…..

Bijdrager
    Cloudsurfer
    ”Hansi2124″

Als het serienummer niet in de range valt, heb je pech…..

Heeft Apple enkele problemen erkend met batterijen uit het late 2007 MBP-model? Zo ja kan ik inderdaad nog kans maken.

Bijdrager
    Hansi2124

Nee, want daarom valt het serienummer van de batterij niet in die range……

Bijdrager
    Sven van de Scheur
    ”Cloudsurfer”
    ”Hansi2124″

Shit, ik val net een paar dagen buiten de garantieregeling… ziet er naar uit dat ik een nieuwe batterij moet gaan ophoesten…

Nee hoeft niet, garantie beperkt niet je recht op herstel namelijk, ik weet niet hoe het zit, als jouw applecare verlopen is met (paar jaar) is dit volgens mij niet meer geldig omdat de levensverwachting gemiddeld 3-tot 4 jaar is, heb jij hem net een jaartje en is hij dan kapot is dit een onredelijke termijn en heb je recht op herstel.

Maar ik vrees dat je applecare velopen is gezien de datum? Dan kun je enkel de verkoper lief aankijken….

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ik heb geen Apple Care genomen, achtte het niet nodig. Zelfs nu niet, want voor dat geld koop ik liever een nieuwe batterij. De computer zelf is verder in topconditie.

Als het probleem aanhoudt ga ik toch even langs bij een APR, kijken wat zij ervan vinden.

Bijdrager
    Hansi2124

Wil je ons in dit onderwerp dan vertellen hoe het is gegaan? Ben ik wel benieuwd naar…..

Bijdrager
    Massive Tudom

Ik heb hetzelfde probleem sinds afgelopen zondag, ineens ging de batterij achteruit, bij 75% geeft de macbook al aan dat de batterij bijna leeg is, vervolgens zakt het percentage binnen 15 minuten tot 0% waarna de macbook in standby gaat. Dit is nu elke keer zo geweest, heb hem twee keer opgeladen gehad tot 100% en nu gaat het steeds zoals hierboven beschreven. Na 20 minuten is de batterij helemaal leeg.
    iStatPro geeft een health van 5% en 487 cycles. Mijn MacBook is twee jaar oud, en ik vind dat de batterij best snel versleten is…

Bijdrager
    Brinky
    ”Massive

Ik heb hetzelfde probleem sinds afgelopen zondag, ineens ging de batterij achteruit, bij 75% geeft de macbook al aan dat de batterij bijna leeg is, vervolgens zakt het percentage binnen 15 minuten tot 0% waarna de macbook in standby gaat. Dit is nu elke keer zo geweest, heb hem twee keer opgeladen gehad tot 100% en nu gaat het steeds zoals hierboven beschreven. Na 20 minuten is de batterij helemaal leeg.
    iStatPro geeft een health van 5% en 487 cycles. Mijn MacBook is twee jaar oud, en ik vind dat de batterij best snel versleten is…

Ik heb precies hetzelfde als Massive Tudom…Zijn er gewoon teveel cycles geweest in de afgelopen jaren en is het dus tijd voor een nieuwe?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb bij http://www.batteryking.eu een vervangende Apple batterij gekocht voor € 100 en deze wordt nu opgeladen in mijn MBP. Snelle levering en ze geven 3 jaar garantie.

Bijdrager
    Josh_b

Ik dacht dat Apple uit gaat van dat de batterij ongeveer 300 cycli meegaat. Als hij daaronder niet goed meer werkt (zoals bij mij bij 175 cycli) Krijg je met een beetje geluk een nieuwe van Apple. Als hij daarboven zit moet je denk ik toch een nieuwe kopen

Bijdrager
    Hansi2124

Dat geluk had ik dus helaas niet bij Apple (de oude heeft nu 101 cycles).

Bijdrager
    Josh_b

En hij ging nog maar 45 minuten mee ? Dat is echt belachelijk bij 101 cycli. Naar mijn mening heb je gewoon recht op een nieuwe. Met 45 minuten en 101 cycli moge het toch duidelijk zijn dat die batterij niet goed was. Wat zei Apple dan ?

Bijdrager
    Hansi2124

Zoals ik al eerder zei: de batterij valt niet met het serienummer in die bepaalde range en werd dus niet kosteloos door Apple vervangen. Ik zal wel verkeerd hebben gebruikt; daarom zal ik de batterij nu vaker gebruiken dan voorheen. Meestal hing de MBP gewoon aan het lichtnet en dat is dus niet goed voor de batterij….

Bijdrager
    Josh_b

Bij mij vroegen ze niet eens naar het serienummer van de batterij, alleen die van de macbook zelf

Bijdrager
    Hansi2124

Bij mij werd naar beide gevraagd met de eerder vermelde conclusie (helaas voor mij).

Bijdrager
    Josh_b

Hopelijk blijft je nieuwe het dan beter doen:P

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, ik zal er nu bewuster mee omgaan…..

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.