10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    uniquesoftu

mijn mac start niet op zonder de alt toets nu kan ik geen windows installeren!

Lieve mensen van one more thing,

Hier kort mijn dilemma.
    Ik heb voorheen windows via bootcamp geïnstalleerd op mijn macbook white. Ik heb pronkgelijk
    een partici verwijderd waardoor ik dus niet meer in windows kon. Toen had ik mijn mac
    geformatteerd zodat ik enkel nog de windows partici had.

Nu heb ik windows 7 gekocht. Ik wil hem installeren maar wanneer de installatie van start gaat
    en dus mijn laptop opnieuw opstart krijg ik een wit scherm. Ik denk dat dit komt omdat
    mijn laptop niet automatisch opstart naar mac. Ik moet dus eerst de ALT toest indrukken.

Dit is problematisch om een installatie te voltooien. Ik moet dus een oplossing vinden
    zodat mijn macbook automatisch opstart waardoor hij dus de installatie pakt.

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn macbook automatisch opstart naar mac zodat ik windows 7 kan installeren?

Bijdrager
    uniquesoftu

Correcte in de zin

Toen had ik mijn mac
    geformatteerd zodat ik enkel nog de MAC partici had.

Bijdrager
    hansiedejong

In Systeemvoorkeuren –> Opstartschijf –> Mac OS X

Bijdrager
    uniquesoftu

Het gaat erom dat als mijn laptop opstart dat hij AUTOMATISCH naar mijn mac moet gaan. Maar hij gaat enkel naar MAC wanneer ik mijn ALT toest in gedrukt houdt. Dus jou tip is niet mijn oplossing

Bijdrager
    hansiedejong

En als je alt eens niet indrukt? Wat gebeurt er dan?

Bijdrager
    uniquesoftu

Dan krijg ik een wit scherm en daarna een vraagteken met een mapje

Bijdrager
    Koetjesreep

Zijn tip is toch juist de oplossing?
    En al eens een PR RAM reset gedaan?
    En bootcamp al je schijf 1 laten maken?

Bijdrager
    SunKeeper

Hm, veelgemaakte fout… (voor zover je het een fout kan noemen)

Mensen doen een hele rij acties, en weten op den duur niet meer wat precies en waarom. De mensen die je proberen te helpen en ik ook weten zo ook niet wat.

Wat ik je aanraadt om dit op te lossen, is een backup maken van alle gegevens die je nog wilt bewaren die op het moment op je harde schijf staan.

Doe daarna een schone installatie van Mac OS X, en formatteer vooraf je hele harde schijf.

Mac OS X eenmaal geïnstalleerd, voer dan via BootCamp de installatie van Windows 7 uit.

Start daarna met Option ingedrukt op, en kies Mac OS X. Zodra opgestart, start Systeemvoorkeuren>Opstartschijf, en geef aan dat Mac OS X standaard moet worden opgestart.

Zodra het ergens in dit verhaal misloopt, raad ik je aan om je harde schijf eens goed te controleren.

Bijdrager
    uniquesoftu

Ik heb helaas de installatie cd niet meer. Volgens mij moet deze wel ergens te kopen zijn.
    Bedankt voor je tip

Bijdrager
    SunKeeper

Ook niet handig…in het vervolg ALTIJD de 2 grijze installatie-DVD’s bewaren. Die horen bij jou Mac, en bevatten specifieke software voor installatie en herstel zoals de Apple Hardware Test.

Voor nu moet je naar de APR (Apple winkel) om voor ÔéČ 29,- een Retail Snow Leopard DVD aan te schaffen:

Klik op de afbeelding voor meer info.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.