6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Dick de Roos

Mijn Mac-account is ontregeld. (opgelost)

Ik merk dat mijn zoon op een of andere manier mijn account over heeft genomen (al dan niet in een speelse bui).
    Ik kwam er achter toen ik vanuit het adresboek een enveloppe wilde printen. Als afzender werd het aders van mijn zoon vermeld.

In de systeemvoorkeuren sta ik in de accounts nog wel gewoon als beheerder, maar als ik bij de adresboekkaart op open klik, komt de kaart van mijn zoon tevoorschijn.
    Hij staat in het adresboek ook met het account-tekentje bij zijn naam.

Ik heb veel geprobeerd en gezocht, maar ik zie geen mogelijkheid e.e.a. te wijzigen.
    Mijn vraag is: hoe krijg ik in het adresboek mijn naam weer als account terug?
    En dus in Systeemvoorkeuren weer mijn naam bij het openen van de adresboekkaart.

Bijdrager
    SunKeeper

Is je zoon mogelijk met zijn eigen Apple ID op jouw Mac ingelogd?

Kun je het hem zelf niet vragen wat hij heeft gedaan?

Bijdrager
    Shmoo

Waarschijnlijk heeft je zoon zich ingelogd met zijn iCloud ( AppleID ) in jouw Mac omgeving.

Systeemvoorkeuren > iCloud > kijken welke account er ingelogd is.

Dit soort dingen komen vaak voor wanneer jij apps gebruikt die door je zoon zijn aangekocht met zijn AppleID maar jullie geen Family Sharing willen inschakelen.

Bijdrager
    Dick de Roos

Apple ID zou kunnen, maar ik draai nog steeds 10.6.8 (binnenkort wel naar El Capitain), dus ik heb geen iCloud op mijn Mac.
    Wel op mijn iPad en iPhone, maar die staan hier los van denk ik.
    Ik kan hem eens mailen wat hij gedaan heeft op mijn Mac (hij woont nogal een eind hier vandaan).

Bijdrager
    Dick de Roos

Is opgelost door de kaart uit het adresboek te verwijderen en een nieuwe aan te maken.
    Mijn accountnaam kwam toen naar voren als adresveld.
    Nieuwe kaart voor mezelf aangemaakt en de oude verwijderd.
    Nu klopt alles weer.:nerd:
    Enfin, ik weet niet hoe dat kwam, maar het is opgelost.
    Dank voor de reacties.

Bijdrager
    GoeieDag

Volgens mij was dit niet meer dan in Contacten (app) menu Kaart>Stel in als mijn kaart en dat bij de juiste kaart te doen?!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.