5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    tklapgat

Mijn kleurenprinter print niet in kleur

Ik heb nu toch al enkele jaren een Xerox Phaser 6140, die wél nog in kleuren afdrukt. Alle testbladeren zijn perfect afgedrukt.
    In principe komen de printopdrachten van mijn Imac 24, die ook nog helemaal in orde is.
    Het netwerk is goed, want de printer drukt alles af wat gevraagd wordt vanuit mijn Imac. En de Imac ziet bijvoorbeeld dat de kleurencassettes nog gemiddeld halfvol zijn.

Maar, nu toch al enkele maanden, en misschien sinds de installatie van Snow Leopard, komen alle afdrukken vanuit de Imac in zwartwit in plaats van in kleur.

Ik vind het écht niet.

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    tklapgat

Neen, dank je.

Ik herken dit programma, maar heb het toch nog eens geïnstalleerd want het zou een meer recente versie kunnen zijn.
    Maar het resultaat blijft hetzelfde.

Ik vermoed dat het ergens in één van de instellingen moet zitten.

Peter

Bijdrager
    fred44nl

dat moet een instelling zijn.
    ik kan dat wel nabootsen, door een andere instelling te kiezen.
    als je de instelling niet kunt vinden, dan moet je de plist van de printer verwijderen,
    de printer uit Systeemvoorkeuren verwijderen en de printer opnieuw toevoegen.
    bij mij staat ie in:

˜/Bibliotheek/Preferences

de naam (bij mij) is: com.apple.print.custompresets.forprinter.Photosmart_5510_series

Bijdrager
    tklapgat

Dank je wel. Ergens heel diep in de instellingen staat de mogelijkheid om ‘de printer de kleuren te laten bepalen’. En dat stond aangevinkt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.