6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Maikelw

Mijn jaaropgaaf (pdf) staat als cover art

Ik zit met het volgende probleem:

Mijn computer op het werk laat mijn jaaropgaaf zien als cover art van een album van Alex Clare, zie bijgevoegde afbeelding.

Nu heb ik elk nummer zijn eigen (zelfde plaatje) cover art gegeven, maar op een één of andere manier blijft hij continu mijn jaaropgaaf tonen.

Deze jaaropgaaf heb ik ooit via Mail op de iPad in iBooks geopend en sinds dien is het probleem.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Bijdrager
    johnkeates

Zoek in iTunes los naar de jaaropgaaf en haal deze er uit. Kan zijn dat jij nu de compilatieweergave laat zien en dat iTunes vind dat jouw jaaropgaaf in de compilatie hoort. PDF’s hebben een hogere prio dan de art van een enkel nummer.

Staat er toevallig iets over alex in je opgaaf?

Bijdrager
    Maikelw

He Johnkeates,

Bedankt voor je reactie. Ik ben vergeten er bij te vermelden dat ik afgelopen woensdag de computer heb voorzien van een clean install Snow Leopard en was net de nummers in iTunes aan het zetten.

De oorspronkelijke PDF komt dus nergens voor in iTunes.

Over Alex word ook niet gesproken in het document. Enkel bedragen en “saaie” tekst.

Toevoeging: De iPad is ook niet aangesloten op deze computer

Bijdrager
    johnkeates

In dat geval misschien je muziek converteren naar AAC, of als je AAC hebt, juist naar MP3, dan worden alle tags herschreven, en daarna zou je dan bij ‘get info’ of ‘toon info’ in de artwork browser van elk nummer de jaaropgaaf moeten kunnen zien en wissen.

Bijdrager
    Roko

Zo uit mijn hoofd; Selecteer in iTunes alle nummers die dit hebben, rechtsklikken en dan “Toon Info”, ga dan naar de tab met het plaatje, selecteer het plaatje en verwijder die (of vervang voor de “echte”)

Bijdrager
    SunKeeper

OMT doet vreemd.

Ontopic: iTunes maakt er soms een ongelofelijke t*eringbende van, niet te geloven.:slant:

Ik heb dit probleem ook, alle nummers die zelf geen cover art hadden, kregen ineens allemaal een PDF uit mijn iBooks-app. Ik kan die cover arts ook niet verwijderen, want iTunes ziet die PDF’s niet voor cover arts aan.

Een van de vele dingen die tot nu toe maandenlang onopgelost blijven, net zoals het geheugengebruik van iDevices wat te bekijken is in iTunes, dat loopt al sinds de release van iOS 5 volledig fout. Onbegrijpelijk.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.