14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    wout3r

Mijn iPod is mijn beste vriend.. *kuch*

Ha medemaccers!

Ik heb een waanzinnige tijd beleeft met mijn iPod (niet dus). Ik heb hem misschien een half jaar (overgekocht, wat is dus ook nooit meer doe), een iPod G4. Zoals jullie misschien nog wel weten was 1 week na gebruik de connectie met de HD stuk, dus ik was langs rePod gegaan en had hem laten maken. Toen 2 maanden geleden deed hij het ook niet meer, en toen heb ik er een nieuwe HD van 30 GB in laten zetten (eerst 20GB). Die heb ik dus gisteren terug gekregen, omdat hij ‘klaar voor gebruik’ zou moeten zijn..

Dus ik helemaal blij. Ik zet dat ding aan, check of hij het doet (de reperateur had zijn eigen muziek er op gezet om te checken of het werkte), en hij speelde zijn muziek gewoon af. De man had zijn werk goed gedaan, athans dat geloofde ik voor die paar seconde. Dus probeer ik net mijn iPod te herstellen (want die reperateur had een Windows, dus het was als Windows HD geformateerd), dat scheen goed te werken totdat ik mijn muziek wou gaan bijwerken. Op een lege iPod.. Zoals het hoort start ‘ie iTunes op en klik op ‘bijwerken’, na 10 nummertjes zegt iTunes zoiets van ‘Kan schijf niet bijwerken omdat lezen en schrijven niet mogelijk is’ (dit is niet de exacte tekst, even uit mijn hoofd). Dus ik mijn iPod resetten en nogmaals via iPod Updater de iPod leeghalen. En nog een keer proberen, werkt het weer niet! Dus ik de man weer bellen, maar hij kan mij niet verder helpen omdat hij Mac niet kent (zou dus nodig eens kennis mee moeten maken..). Nu wordt mijn systeem ook instabiel en finder kapt er ook mee als ik wat probeer met mijn iPod, ik zie nu bijvoorbeeld op mijn desktop mijn HD iconen niet meer staan, sterker nog; er staan totaal geen iconen meer op..

Zou er iets met de connector aan de hand zijn, of heb ik gewoon echt een maandagochtend model overgekocht?

P.s. ik heb de nieuwste software van iTunes en iPod Updater en ik draai op systeem 10.4.7

Bijdrager
    Byron

De reperateur is verplicht jouw een goed werkende harde schijf te leveren. Dat heeft hij niet gedaan.. Het heeft er verder geen jota mee te maken dat hij niets weet van Osx of Mac, en voor een harde schijf zou het ook niet moeten uitmaken of hij fat of hfs wordt geformatteerd.. Gewoon terug er mee dus!

Bijdrager
    japser909

was hier niet al een draadje over ? :innocent:

Bijdrager
    wout3r

Nou het gekke is dat hij het dus wel deed bij Windows..
    Waar is dat draadje heen dan? Ik kan me niet herinneren dat ik er 2 heb geschreven;)

Bijdrager
    themacs

Ik zou als test je iPod eens met een andere computer verbinden (Mac of PC).
    Als die daar normaal herkent wordt en te formateren en bij te werken valt, kan dit wijzen op een probleem met je computer (USB poort or whatever) en niet je iPod.

Indien niet, zou ik me afvragen of de harde schijf wel vervangen is.
    Als laatste optie kan het een probleem met de connectiviteit zijn (interface van je iPod of kabel)
    Testen dus en ermee terug als je genoeg weet.

Bijdrager
    wout3r

Nou het kan niet dezelfde harddisk zijn want het is nu wel een 30 GB en eerst was het een 20GB

Bijdrager
    Marius1976

Wat een vervelende ervaring zeg.

Ik heb laatst ook zo’n foutmelding gehad met m’n iPod Shuffle. Na hem uit en opnieuw ingeplugd te hebben werkte het wel weer gewoon.

Het is -als je niet op een pc wilt werken- wellicht een goed idee om eerst eens op je MAC een nieuw gebruikersaccount aan te maken, en dan met deze hele schone ‘installatie’ te werken.

Wellicht dat je OS X account wat vertroebeld is, en dat daar een hoop gezeur vandaan komt.

Verder hoeft het probleem niet aan de harddisk te liggen natuurlijk. Misschien zit er wel een vervelende printbreuk in, en speelt die op door de hogere temperatuur. Het kan zijn dat de reparateur toevallig net dat probleem niet gemerkt heeft (ik roep maar wat: misschien heeft ie Airco of wat voor reden er nog meer te vinden is dat een printbreuk niet altijd opspeelt).

Je hebt groot gelijk dat je geen 2e hands iPods en dergelijke meer koopt. Ik zou zoiets alleen aandurven als er nog een aanzienlijke periode apple garantie op zit. Maar goed, daar heb jij nu niets meer aan.

Heel veel succes.
    Marius

p.s. als je weer een iPod zou kopen, koop er dan geen met een HardDisk. Flash geheugen is aanzienlijk minder gevoelig voor storingen.

Bijdrager
    wout3r

Heel gek, maar ik gooi er nu een USB verdeler tussen en nu werkt hij wel gewoon!!

Hebben die iPod Video’s flashgeheugen dan :o?

Bijdrager
    eXperience

Ik heb dat ook gehad. Bij mij lag het aan de USB aansluiting op mn Powerbook!

Sloot hem op een andere aan en toen was het goed. Geen idee waarom ie dat deed maar werkt nu wel.

Bijdrager
    wout3r

Ja maar het gekke is dat ik er nu zo’n USB hub tussen heb zitten, maar uiteindelijk wel in dezelfde poort. Ik heb er wel stroom aan gehangen aan die hub, dus ik denk dat hij te weinig stroom kreeg.

(Zo’n USB hubje)

Bijdrager
    Marius1976

Maar op welke USB poort van je mac had je dat ding dan aangesloten?

Toch niet op het toetsenbord hoop ik?

Groet,
    Marius

Bijdrager
    wout3r

Haha, nee hoor, in een USB poort achterin 2.0

Bijdrager
    Ypot

Fijn dat het weer verholpen is.
    Maar die man van repod is echt verplicht jou te helpen. Dit probleem was er namenlijk nog niet toen je de ipod op had gestuurd. Het is dus zijn fout :wink:

Bijdrager
    wout3r

Ah shit, ik dacht even dat het was verholpen. Ik ging gister op de fiets wat muziek luisteren, deed het prima. Toen zette ik hem uit, stopte hem in mijn zak, wilde hem even later weer aan doen kreeg ik dat bad iPod icoontje. Ge-wel-dig. Ik ga vrijdag dus op vakantie en dan wil ik gewoon een werkende iPod hebben :x

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.