14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Shahs1355

Mijn iphone 6 gebruikt heel veel stroom als hij uitstaat

Ik heb sinds vorige week een iphone 6 maar als ik hem uitzet gebruikt ie stroom gisteravond 100% opgeladen
    En vandaag in de ochtend 12% !!
    Weet iemand hoe ik dit moet oplossen

Bijdrager
    KrijnB

check Instellingen > Algemeen > Gebruik en dan het gebruik per app. Zie je precies welke app zoveel stroom verbruikt

Bijdrager
    Shahs1355

Ik heb mijn iphone uitstaan in de nacht

Bijdrager
    Shahs1355

In de nacht heb ik de WiFi uit
    Maar er gaat toch veel stroom eraf

Bijdrager
    GoeieDag

Shahs, dit dus:

KrijnB op 27 november 2014

Check Instellingen > Algemeen > Gebruik en dan het gebruik per app. Zie je precies welke app zoveel stroom verbruikt.

Bijdrager
    iep

Wat heet bij jou dan uit zetten?

Moderator
    Night

Het is een beetje verwarrend: eerst zeg je dat de WIFI uitstaat, en daarna zeg je dat de telefoon uitstaat. In het laatste geval is de oplossing simpel:
    Gewoon ermee teruggaan naar de winkel en hun jouw probleem voorleggen. Kennelijk is er ergens een stroomlekkage door wellicht een slecht contact.

Vraagje 1: loopt je batterij óók zo snel leeg als je hem aan hebt staan (geheel aan of in sleep mode)?
    Vraagje 2: Als je je iPhone uitzet, zet je hem dan ook écht uit (dus door te kiezen voor “zet uit”)? (just to be sure)

Bijdrager
    MacAanZee

Je kunt het batterijverbruik het beste eerst checken om te kijken of er een app is die stroom vreet. Mijn ervaring is dat Facebook het meeste stroom gebruikt van alle apps. Dat komt onder andere doordat Facebook spioneert op 700 functies in je iPhone, las ik laatst.
    Zo’n verbruik als bij jou – zeker als je niks met je iPhone doet – is absoluut niet normaal. Zeker als je hem uitzet, hoort hij helemaal geen stroom te gebruiken. Ik zet mijn iPhone nooit uit, gebruik alleen regelmatig de batterij tot hij op is om te kalibreren.

Ik heb de iPhone 6 Plus. Als ik hem overdag gewoon gebruik, maar niet heel intensief (nieuws lezen, whatsappen, af en toe internetten etc, maar geen Facebook) dan gebruikt hij minder dan 1% batterij per uur. Als ik hem zeer intensief gebruik, met Facebook, met apps die gps gebruiken, video’s kijken etc, dan gebruik ik in 16 uur overdag maximaal 60 of 70%. Als ik (bijna) niks doe en mijn iPhone gewoon neerleg, gebruikt hij 1% batterij in twee of drie uur. WiFi staat gewoon aan. Dat heeft er ook niks mee te maken volgens mij. De M8 processor zorgt ervoor dat de iPhone extra weinig stroom gebruikt als er geen bewegingen worden geconstateerd. Als je niks bijzonders vindt bij het checken, zou ik even langs Apple lopen.

Bijdrager
    MacAanZee

Ik heb ’s gekeken. Het is nu 6 uur nadat ik m’n iPhone van de lader heb gehaald. Ik zit op m’n werk. Heb alleen aantal keer naar de tijd gekeken en wat foto’s, ben 1 x gebeld; verder niet gebruikt. Na zes uur staat hij nog steeds op 100%. Het is wel iPhone 6 Plus, maar bij een volle batterij moet dat niet veel uitmaken.

Bijdrager
    Shahs1355

Antwoord 1 ja
    Antwoord 2 ik zet hem niet helemaal uit

Bijdrager
    Shahs1355

Ik heb inmiddels het probleem opgelost via een herstel in itunes
    Maar hoeveelmstroom gebruiken jullie iPhones uit jullie ervaring ???

Bijdrager
    macsiem

Zet de iPhone 6 ’s nachts op Vliegtuigmode. Dan nauwelijks stroom gebruik.
    Voordeel is dat ik de iPhone ’s morgens niet hoeft op te starten en snel weer gebruiksklaar. Alleen van Vliegtuigmode afzetten.

Bijdrager
    makasa

Mijn iPhone 6 gebruikt in de nacht slechts 2%. Ik heb onder berichtgeving alle onnodige Apps uitgezet. Verder haal ik zoveel mogelijk data handmatig op voor Apps waar dat mogelijk is. Ik kan normaal ca. 1,5 dag met een volle lading. Dat is meer dan met mijn iPhone 5.

Bijdrager
    iep

Als je een iPhone niet helemaal uit zet dan staat in de standby en dat betekent dat ie gewoon stroom gebruikt. Het zou lang niet zoveel moeten zijn als bij gewoon gebruik (procentje of 2 ’s nachts hebben we het dan over). Soms kan er bij een upgrade nog wat troep achterblijven waardoor hij dan wel als een gek gaat zitten slurpen. Een restore verhelpt dat in 9 van de 10x. Als je wil dat je iPhone echt geen stroom gebruikt dan zul je hem echt helemaal uit moeten zetten.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.