8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iMock

Mijn iPad met 3g In de VS

Hoi,

Hoe kan ik zo maximaal mogelijk met mijn iPad in de VS op het Internet?
    Iemand ervaring, tips, linkje?

Ik kan het niet goed vinden.
    Alvast dank!

Bijdrager
    Remcovanderveer

Op Wifi Hotspots, of gewoon een simkaartje daar kopen? Prepaid?

Bijdrager
    iMock

Dag Remco,
    Ik denk aan een SIM (heb een iPad 1 3G).

Bijdrager
    Raddie

Hoe lang ga je het gebruiken? Bij AT&T kun je een mandabonnement nemen, zie:
    http://www.att.com/shop/wireless/devices/ipad.jsp

Je kunt het gratis meteen weer opzeggen zonder dat daar kosten bijkomen, wel even op de datalimiet letten. En misschien vooraf even informeren of dat als tourist ook mag, misschien moet je wel een SSN hebben.

Als je in een stad zit of een motel op de prairire kun je echt overal wifi krijgen, gratis bij Starbucks, McDonald’s en eigenlijk alle vergelijkbare zaken. Het is dus geen probleem om af en toe te checken. Maar als je constant online wilt zijn zul je zo’n at&t dataplannetje moeten nemen.

Moderator
    Pete.Z

Kijk ook even waar je heen gaat, op veel plekken is de 3G dekking nul, en ben je aangewezen op Wifi, wat wel veel meer voorhanden is dan in Nederland.

Bijdrager
    mymac

@ Raddie ik kon bij Starbucks geen WiFi gebruiken, je moest AT&T klant zijn ivm je nummer of zo iets.

Een pre-paid SIM of abo voor 1 maand is veruit het makkelijkst. Kost een paar tientjes en dan hoef je je geen zorgen te maken of er ergens WiFi is of niet.

Waar ga je heen als ik vragen mag?

Bijdrager
    nebilem

Je kan met je 3g vast op internet. Weet niet of dat wel verstandig is.

Bijdrager
    Raddie

@mymac: klopt. Dat was vroeger zo, maar is een jaar geleden ongeveer veranderd. Ik zit nu in Philadelphia en heb gisteren nog bij Starbucks gratis zitten internetten (nou ja, voor de prijs van een cappuchino dan). Bij de McDonald’s geldt hetzelfde en vaak is het bereik zo dat je niet eens naar binnen hoeft, vanuit de auto werkt het ook vaak.

@iMock: Veel plezier in de VS en laat nog eens wat van je horen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.