4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    beeros

Mijn Imac start niet meer!!!

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mijn Imac is ongeveer 3 jaar oud en ik wil hem aan mijn ouders geven. Ik wilde hem helemaal leeg afgeven dus wilde de Imac weer terug zetten naar fabrieksinstellingen. Nu loopt hij telkens vast tijdens het opnieuw installeren van OS X leopard.

Ik krijg verschillende foutmeldingen:
    Als eerst geeft hij het volgende aan: Installatie-dvd controleren. (de installatie-dvd van Mac OS X wordt gecontroleerd op consistentie voordat de installatie begint. Deze stopt na een poos en geeft de volgende foutmelding: Er heeft zich een probleem voorgedaan bij het lezen van de schijf. Maak de schijf zorgvuldig schoon en probeer de installatie opnieuw uit te voeren.

Als ik het controleren van de installatie-dvd over sla begint de installatie wel. Deze stopt oom na een poos en geeft vervolgens de volgende foutmelding: MAC OS X kan niet op uw computer worden geïnstalleerd. ( het installatieporgramma kan de inhoud van het pakket ‘AdditionalSpeechVoices’ niet controleren. Neem contact op met de softwarefababrikant voor assistentie.

Ik heb voor het installeren al bij schijfhulpprogrammas gekeken en daar de controles/reparaties uitgevoerd. Ook heb ik de schijf gewist. een nieuwe partie aangemaakt. Maar telkens krijg ik de zelfde melding. ALs er geen cd in de Imac zit en ik start de com op krijg ik een mapje te zien waarin een vraagteken knippert. Ik denk niet dat de HDD kapot is maar dat ik iets verwijderd heb waardoor het installeren van OSX leopard niet meer lukt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Alvast bedankt,

Mvg, Maarten Calen.

Bijdrager
    Yggdrasil

Een mapje met een vraagteken is het gevolg van het niet vinden van de opstartschijf. De reden waarom hij geen opstartschijf kan vinden is natuurlijk omdat er geen OS is geïnstalleerd.

Wellicht is je Leopard dvd beschadigd… Heb je geen Snow Leopard dvd?

Bijdrager
    fatboysmart

Heb je al geprobeerd om de DVD ook daadwerkelijk schoon te maken zoals de foutmelding zegt?
    Lijkt me inderdaad dat de DVD leesfouten geeft. Mocht schoonmaken niet helpen, dan lijkt me de makkelijkste optie om een snow leopard dvd te pakken te krijgen (zoals Nick al voorstelde).

Bijdrager
    robert1970

… Of proberen om vanaf de installatie DVD schijfhulpprogramma te starten en de opstartschijf te laten controleren op defecten.

Succes.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.