5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Pete_Camaro

Mijn Imac start niet meer op

Nadat ik per ongeluk mij hd op “alleen lezen” heb gezet start deze niet meer op.
    Hoe kan ik dit weer verhelpen
    Ik ben nog maar net met een apple begonnen en heb hiermee nog niet veel ervaring
    Wie kan mij zeggen wat ik moet doen?

Moderator
    Night

Als je net met Apple begonnen bent, snap ik niet waarom je al met permissies aan het rommelen bent zonder dat je weet wat je eigenlijk aan het doen bent.

Start opnieuw op met cmd- en R- toetsen ingedrukt gehouden. Je start dan op in Recovery mode. Ga hierin naar Disk Utility en herstel de permissies op de Macintosh HD. Daarna weer herstarten en als het goed is kun je weer normaal aan de slag.

Als dit niet werkt, start je weer in Recovery mode op, en start ditmaal de Terminal. Kopieer daarin de eerste van de volgende 2 regels en druk op enter. Je wordt dan gevraagd om je administrator password. Terwijl je dit intypt zie je geen letters of tekens verschijnen. Dat is normaal. Als je het password hebt ingegeven druk je op enter en kopieer je de volgende regel, gevolgd door enter. Daarna opnieuw opstarten.

sudo chflags 0 /volumes/*

sudo chmod a+rx /volumes/*
    Bijdrager
    Pete_Camaro

Hartelijk dank voor de inlichting .
    Is even anders dan PC
    Hij werkt weer perfect

Moderator
    Night

Mooi! Volgende keer niet meer sleutelen aan dingen waar je het effect niet van kent, hè;-)

Bijdrager
    Inkie

Waar zit de Terminal bij poging2?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.