6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    art 010

mijn iMac G5 geeft een raar beeld: streepjes en blokjes

Hallo allemaal,

Mijn iMac G5 (van 2 maanden oud!) is net terug van een reparatie: het logic board is vervangen. Nu steeds, als ik ‘m aanzet, geeft-ie een onbruikbaar beeld van strepen en streepjes. Na een paar keer aan en uit (met de aanknop ingedrukt houden enz.) doet-ie het dan weer, maar na enkele activiteiten begint het weer, en is er niet meer naar te kijken en moet ik ‘m weer uitzetten. Wat kan dit zijn?

Bijdrager
    Steff

Iets niet helemaal correct met de videokaart en/of het scherm. Ik zou er direct mee terug gaan naar de reparateur omdat dit eerst zeker niet zo was. Vertel je verhaal en vraag of hij er sowieso naar wil/moet kijken.

Bijdrager
    F_Vervoort

Ik vrees dat je videokaart stuk is. Nu weet ik niet hoe dat bij een iMac zit, maar ik vrees dat die videoaansluiting ook aan je moederbord zit. Ik zou je aanraden zo snel mogelijk terug naar je dealer te gaan.

groetjes

Bijdrager
    Aardbei

Ik heb hetzelfde probleem gehad, was idd het videogeheugen defect.
    Dus helaas terug voor reparatie!

Bijdrager
    art 010

zal ik doen, bedankt. ik denk dat deze iMac gewoon rijp voor de schroothoop is: de eerste dag in mijn bezit begon al gelijk met een kernel-panic … vervolgens logic board vervangen (reparatie duurde 4 weken!) … gisteren opgehaald, ik zet ‘m aan, beeld werkte zoals beschreven, daarna weer wel normaal beeld, ik dacht dus dat het toeval was, zet ‘m vandaag weer aan, en hetzelfde ritueel. zucht … ik wil eigenlijk niet aan de intel … maar ja, dit schiet ook niet op. deze komt trouwens bij Correct vandaan: de reparatiedienst daar is een ware martelgang. ik kreeg m’n mac vol met krassen en beschadigingen terug. dat hebben ze dan wel hersteld door zo’n beetje de hele kast en losse onderdelen (zoals toetsenbord en netsnoer) te vervangen, maar toch … ik ga voortaan gewoon weer naar mijn vertrouwde apple centre.

Bijdrager
    VeRCEttY

Yikes. Wat een ellende met een nieuwe mac zeg. Brr ik moet er niet aan denken ‘m 4 weken te missen. Vraag een ander exemplaar. Gelijk kapot na aanschaf is een schande.

[edit:] ik heb ook zeer slechte ervaringen met Correct, weliswaar een muziek instrument, maar toch. Wat een ellendige bende daar.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.