-
Q:
Mijn iMac 27 inch blijf hangen bij opstarten
Mijn iMac 27 inch blijf hangen bij opstarten krijg wel het appeltje en het geluid de onderste balk loopt langzaam totdat deze geheel geladen is en dan blijf de iMac hangen.
Wie kan mij spoed helpen a.u.b.?
Bij voorbaat dank
Huib Zandwijk
Beste Night, nog wat aanvulling van de week is de laatste update uitgevoerd en toen merkte ik dat de iMac trager was geworden o.a met opstarten.
tevens had ik een probleem dat is steeds een scherm kreeg met com.apple.webkit.plugin.64 verwijzend naar V4.service acrobat.com welke ik regelmatig geen toegang gaf en vanmiddag mijn systeem vastzette waardoor ik niet meer kon uitvoeren dan een herstart waarna de iMac vastliep bij het op starten krijg het apple logo, met opstart geluid waarna de grijze balkje on het Apple logo langzaan zwart wordt tot aan het einde toe maar wel heel erg langzaam en dan gebeurt erniets terwijl ik de harddisk wel hoort draaien.
Misschien is dit een handvat voor een oplossing ?
vriendelijke groet.
Huib
Beste Dick,
Ik heb ook in de veilige modus opgestart en ook met de herstart met shift ingedrukt maar het werkt niet de iMac nadat de grijze bak onder het apple logo geheel zwart is tot het einde en start dan niet verder door.
Ik heb ook command +R gedaan dan met ehbo de harddisk getest werkt zonder problemen en geen fout melding , daarna opnieuw de high siërra weer geïnstalleerd de zwarte balk stopt op het eind en de iMac blijf hangen.
weer de iMac opnieuw opgestart en heel langzaam start de iMac weer op tot het eind en dan gaat de iMac niet verder.
Huib
Ik zou eens kijken wat je voorbij ziet komen als je opstart in verbose mode (NL: gedetailleerde modus). Je ziet dan ook de evt. foutmeldingen waardoor hij niet verder wil met opstarten.
Beste Night en Apple Nijmegen,
Apple support is er nu mee bezig en hopelijk wordt het probleem opgelost we zijn al een aantal stappen verder en alles wordt opnieuw geïnstalleerd hopelijk zal mijn iMac weer opstarten.
voor zover ontzettend bedankt voor jullie medewerking.
Ik zal mij aanmelden als alles weer optimaal werkt.
Met vriendelijke groet,
Huib Zandwijk
Dag Diasyl,
Ik kom net je verhaal tegen in dit forum. Ik loop sinds gisteren tegen exact hetzelfde probleem aan. Heb talloze zaken geprobeerd maar helaas zonder enig succes. Kun jij me vertellen of jij al iets verder bent met het oplossen van het probleem.
Dank.
@Diasyl :
Ik zal mij aanmelden als alles weer optimaal werkt.
Blijkbaar is er iets ergers aan de hand, maar een tussenbericht zou wel prettig zijn.
Beste Dick,
Ik kan je vertellen dat het probleem bij de laatste update zat van High Siera. Ik heb samen met support de iMac weer draaiend gekregen maar ik heb uiteindelijk wel mijn HD moeten wissen en alles weer opnieuw moeten installeren. Ik heb nog wel wat probleemtjes maar daar wordt aangewerkt dat is o.a. dat de iCloud opnieuw geïnstalleerd is waardoor veel software programma’s niet meer werken zoals Office 2016 en via activiteitenweergave bleken een aantal programma’s erg traag waren geworden. Nu krijg ik vanuit Apple Ierland ondersteuning. Ik ga er vanuit dat het probleem binnenkort is opgelost. Hierbij wil ik dan ook een ieder bedanken voor zijn of haar medewerking.
Ik heb vanmiddag ook contact gehad met Apple na verschillende dingen te hebben geprobeerd is het vermoeden dat de harde schijf het probleem is. Niet blij mee, maar ja ik zat toch al te denken om e.e.a. via een ssd schijf te laten lopen zodat de computer sneller zou worden. Dus hoef ik daar niet meer over na te denken en moet ik dat dus maar gewoon doen.
Beste Psteintj,
Jammer dat zij het niet kunnen oplossen terwijl daar zeer goed personen zitten met veel ervaring.
Ik kan je vertellen dat SSD schijf bijzonder snel is en mijn Macbook Pro 3 maal sneller is dan mijn Imac
Kijk wel kritisch naar de verschillende merken want daar zitten grote verschillen in . Ik zelf heb met Samsung EVO 850 een super snelle SSD.
Hoi Diasyl,
Dank voor je tip, had zelf ook al naar deze schijf zitten kijken krijgt goede recensies. Voor wat betreft Apple, zeer vriendelijk geholpen, maar als de techniek het op een gegeven moment laat afweten kunnen zij ook weinig meer doen. De iMac is 6,5 jaar oud en is veelvuldig gebruikt, dus denk dat ik niet moet klagen. Ga proberen om e.e.a. via de ssd schijf te laten opstarten en hoop dat ik dan net zo tevreden ben als jij.
Nogmaals dank en een prettig weekend
@Diasyl: ?
Ik heb destijds MacOS volledig opnieuw geïnstalleerd zoals beschreven in: https://support.apple.com/nl-nl/HT204904. Het probleem met het nieuwe installeren was alleen in het begin dat schijnbaar het draadloze toetsenbord niet direct gevonden werd waardoor de ingedrukte toetscombinaties niet werkten. Toen ik hier achter kwam heb ik bij het opstarten even de aan- en uitknop ingedrukt ( het groene lampje gaat branden ) en daarna eea afgewerkt zoals beschreven in de link. Eea werkt nu naar behoren, heb wel de harde schijf vervangen voor SSD schijf om de computer sneller te maken maar de oude deed het ook nog.
Onze desktop is een kleine 10 jaar oud, nieuw kopen kan, maar op zich werkt bij ons alles goed tot op dit moment.
Succes ermee.
Bedankt voor de reacties.
Nou ik heb alles geprobeerd maar hij (de MAC) was ten dode opgeschreven (hij beter als ik). Inmiddels een vervanger aangeschaft.
Nog een vraagje, kan er dan even zo goed van mijn oude (kapotte) mac de schijf (met documenten e.d. niet de software) leeggehaald worden ? Zo ja waar laat je zoiets doen ?
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.