24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Rudi

Mijn iBook is binnen! Geweldige ervaring!

Hoi,

ik ben net geswitched, hoewel, ik blijf m’n Windows-PC gewoon gebruiken. Mijn Apple is een iBook G4 12″met 512MB werkgeheugen en een 60GB schijf, Airport en Bluetooth, gisteren ontvangen (via Shanghai, Luxemburg, Arnhem, Zwolle) van de Apple Store.

Gisteravond mijn Macje voor het eerst aangezet. Ik heb thuis ADSL via de KPN met een losse Belkin wireless router erbij. Windows XP ingesteld op “sharing”.

Na een paar minuten zat ik al op het internet en na een kwartier ben ik begonnen fotobestanden over te zetten (via het draadloos netwerk!) van de PC naar de Mac. Onvoorstelbaar dat dat zo soepel gaat!

Groeten,

Rudi

Bijdrager
    Ploink

Je beschrijft bijna mijn eerste ervaring :D

Let maar op, je zal je pc steeds minder gaan gebruiken (ik heb pas mijn pc de deur uitgedaan en mijn iBook een broertje gegeven… de Mac mini).

Bijdrager
    awesomemac

Succesverhalen zijn altijd leuk om te horen:)

Bijdrager
    Macinspire
    ”Rudi”

Hoi,

ik ben net geswitched, hoewel, ik blijf m’n Windows-PC gewoon gebruiken. Mijn Apple is een iBook G4 12″met 512MB werkgeheugen en een 60GB schijf, Airport en Bluetooth, gisteren ontvangen (via Shanghai, Luxemburg, Arnhem, Zwolle) van de Apple Store.

Gisteravond mijn Macje voor het eerst aangezet. Ik heb thuis ADSL via de KPN met een losse Belkin wireless router erbij. Windows XP ingesteld op “sharing”.

Na een paar minuten zat ik al op het internet en na een kwartier ben ik begonnen fotobestanden over te zetten (via het draadloos netwerk!) van de PC naar de Mac. Onvoorstelbaar dat dat zo soepel gaat!

Groeten,

Rudi

godverd&mme… nu krijg ik kriebels… grrr
    Heeft iemand niet nog ff iets waarmee ik ff snel een 600 euri kan verdienen:P

Bijdrager
    Oppie
    ”awesomemac”

Succesverhalen zijn altijd leuk om te horen:)

En niet zozeer om ‘ons gelijk’ te bevestigen, maar om te zien dat anderen ervaren wat ‘wij’ al weten:
    het werken/ spelen/ hobby -en met een computer kan gewoon heel aangenaam en leuk zijn! Zonder al te veel gezeik.
    Ik vergelijk het altijd met Lego versus Meccano; de laatste is/was ook wel leuk, maar wel veel gedoe al die schroefjes, dingen die vaak niet helemaal goed uitkwamen en pasten, etc. Je was uren bezig met het komen tot het beoogde eindresultaat waarmee je dan uiteindelijk kon spelen. Met Lego zet je het precies zo in elkaar als bedoeld, je past het zeer makkelijk aan en je hebt snel datgene wat je wilde hebben waarmee je verder kunt spelen. Puur speelgenot, wat generatie op generatie wordt bewezen.
    Meer mensen zouden juist dat gevoel weer met de computer moeten krijgen: makkelijk èn leuk!

PS: en hiermee wil ik de paar mogelijke nadelen en problemen met een Apple computer niet af doen als onbestaand; maar toch, door de bank genomen is een Mac alleen maar leuk.

Bijdrager
    michi_rishi
    ”Rudi”

Windows XP ingesteld op “sharing”.

Kennelijk is Windows dus ook zo slecht nog niet:)

Bijdrager
    Turver

Nee: Apple is zo goed geweest om hun machines Windows-compatibel te maken;-)

Bijdrager
    Rudi
    ”mvdlande”
    ”Rudi”

Ik moet er nog bijvertellen dat deze iBook in de plaats komt van mijn oude klapdoos, een Compaq uit het jaar 0 met Windows 98 erop. Met deze computer heb ik nog nooit goed bestanden kunnen sharen. Maargoed, was wel een oud beestje.

Groet,

Rudi

p.s. Windows XP valt ook heel goed mee te werken, eigenlijk heel tevreden mee. Maar mijn iBook is wel veel leuker, vlotter en soepeler. Maar volgende week de vuurdoop: ik krijg Dungeon Siege, het spel, voor de Mac. Ik ben gewend aan de PC-versie, dus ik ben heel benieuwd hoe deze het op m’n iBookje gaat doen.

Bijdrager
    jeroenimo
    ”Rudi”
    ”mvdlande”
    ”Rudi”

Ik moet er nog bijvertellen dat deze iBook in de plaats komt van mijn oude klapdoos, een Compaq uit het jaar 0 met Windows 98 erop. Met deze computer heb ik nog nooit goed bestanden kunnen sharen. Maargoed, was wel een oud beestje.

Groet,

Rudi

p.s. Windows XP valt ook heel goed mee te werken, eigenlijk heel tevreden mee. Maar mijn iBook is wel veel leuker, vlotter en soepeler. Maar volgende week de vuurdoop: ik krijg Dungeon Siege, het spel, voor de Mac. Ik ben gewend aan de PC-versie, dus ik ben heel benieuwd hoe deze het op m’n iBookje gaat doen.

Verwacht qua gamen niet al te veel van je iBookje het is geen snelheidsmonster qua videokaart ..
    Ga je gamen ? doe dat gewoon op je PC met een vette videokaart er in .
    Op je iBookje zal het spelletje hoogstwaarschijnlijk best draaien hoor maar.. Maar verwacht dus geen grafische wonderen …

Bijdrager
    MrPapple
    ”Macinspire”

Heeft iemand niet nog ff iets waarmee ik ff snel een 600 euri kan verdienen:P

Bankje gaan beroven?? :D

@Rudi: veel succes met je Apple en welkom op dit forum, je gaat hier nog veel van die post zien (en zelf posten) denk ik :D

greetz,
    Niels

Bijdrager
    Hanhart

Leuk om te horen dat je iBookje je bevalt. :D Hopelijk zul je er veel plezier mee hebben. En natuurlijk : Welkom op dit forum. :)

Bijdrager
    Dick de Roos

Misschien moet je jouw ervaringen even melden aan Herbert Blankenstein. Die “journalist” heeft nogal afgegeven op zijn iBook, omdat die niet automatisch op internet kwam. Niet zo best van Apple volgens hem.
    Hij blijkt echt gedacht te hebben dat iBook na inpluggen on line kwam.

Zie: hier

:evil:

Bijdrager
    vogel
    ”Dick

Misschien moet je jouw ervaringen even melden aan Herbert Blankenstein. Die “journalist” heeft nogal afgegeven op zijn iBook, omdat die niet automatisch op internet kwam. Niet zo best van Apple volgens hem.

Blankenstein is een eersteklas Prutser.

”Herbert

Ik lees graag webpagina’s die ik in een map op mijn harddisk heb opgeslagen. Onder Windows kan ik dat zonder muis, met uitsluitend toetsen. In Finder op mijn Mac is het tot mijn stomme verbazing niet mogelijk bestanden te openen door te selecteren en te toetsen. Intuitief hoor! Nu moet ik elke keer met de muis erheen en dubbelklikken.

WTF??? Appeltje-n, pijltjes toetsen gebruiken tot je bij de file bent, appeltje-o…
    Had ik al gezegd dat hij een eersteklas Prutser is?
    Ontopic: veel plezier met je iBook! Hij bevalt mij al anderhalf jaar uitstekend.

Bijdrager
    MrPapple
    ”vogel”
    ”Dick

Blankenstein is een eersteklas Prutser.

”Herbert

Ik lees graag webpagina’s die ik in een map op mijn harddisk heb opgeslagen. Onder Windows kan ik dat zonder muis, met uitsluitend toetsen. In Finder op mijn Mac is het tot mijn stomme verbazing niet mogelijk bestanden te openen door te selecteren en te toetsen. Intuitief hoor! Nu moet ik elke keer met de muis erheen en dubbelklikken.

WTF??? Appeltje-n, pijltjes toetsen gebruiken tot je bij de file bent, appeltje-o…
    Had ik al gezegd dat hij een eersteklas Prutser is?
    Ontopic: veel plezier met je iBook! Hij bevalt mij al anderhalf jaar uitstekend.

vraag me af of Bill deze jongen betaalt om zo’n kritiek te schrijven, anders is de vent wel heeeeeel dom!!

greetz,
    Niels

Bijdrager
    Paradiddle

vraag me af of Bill deze jongen betaalt om zo’n kritiek te schrijven, anders is de vent wel heeeeeel dom!!

greetz,
    Niels

Hahaha ja idd

Bijdrager
    Ketsjap

Rudi, hoe zet je je WinXP machine op sharen? Ik heb m’n XP pc draadloos op m’n router hangen en m’n iBook ook. Ik heb echter geen flauw idee hoe ik nu mijn bestanden van Pc naar Mac kan versluizen :?

Bijdrager
    Rudi
    ”Ketsjap”

Rudi, hoe zet je je WinXP machine op sharen? Ik heb m’n XP pc draadloos op m’n router hangen en m’n iBook ook. Ik heb echter geen flauw idee hoe ik nu mijn bestanden van Pc naar Mac kan versluizen :?

Hm, ik heb gewoon de wizard gebruikt.. Rechtermuisknop op de te delen map.. kies “delen”, volg de wizard-schermen, opnieuw opstarten (er worden voor het delen wat extra toeters en bellen geïnstalleerd) en klaar.

Vanaf de Mac in de Finder: Kies netwerk (even wachten tot de beschikbare netwerken worden getoond), kies de werkgroep van de Windows-XP-PC (meestal MSHOME oid), kies de naam van de Windows-XP-PC. Je krijgt dan een login-scherm waar je de username en password invult die je normaal gebruikt om onder XP in te loggen. Hierna verschijnen de gedeelde mappen.

Als je er nog niet uitkomt wil ik wel even de stappen nog een keer precies opnieuw volgen voor het geval ik een elementaire stap niet heb beschreven…

Groet,

Rudi

Bijdrager
    Rudi
    ”jeroenimo”

Op je iBookje zal het spelletje hoogstwaarschijnlijk best draaien hoor maar.. Maar verwacht dus geen grafische wonderen …

Gelukkig viel het mee: Dungeon Siege werkt als een tierelier op m’n iBook G4/512MB. Je kunt in DS wat instellingen aanpassen, waaronder resolutie (1024x768x32..640x480x16), rendering en schaduwen. Op de hoogste stand ondervond ik wat vertraging, maar de één na hoogste (1024x78x32, bilinear, partly complex) gaat het perfect. Beeld vlot en soepel, geluid puik.

Rudi

Bijdrager
    tigerlily

Fijn je verhaal te lezen Rudi:)

Ik ga binnenkort ook de ‘grote’ stap wagen en switchen naar een iBook 14′
    Mijn pc blijft ook gewoon staan, maar het is wel de bedoeling om naar de toekomst toe mijn hele computerinboedel te switchen naar Mac. Hopelijk valt de overstap mee, want ik ben er nog een beetje bang voor.

Bijdrager
    vogel
    ”tigerlily”

Hopelijk valt de overstap mee, want ik ben er nog een beetje bang voor.

Welnee, een Mac is niet zo eng als ie lijkt. Lees hier maar alvast hoe het zo’n beetje werkt, of ga naar http://www.xvsxp.com

Bijdrager
    hansenonline

gewoon cold turkey switchen, meteen de pc bij het oudvuil :). alles op een computer hoef je niet steeds op de ander te kijken of daar het bestandje staat.

daan.

Bijdrager
    Rudi
    ”tigerlily”

Fijn je verhaal te lezen Rudi:)

Ik ga binnenkort ook de ‘grote’ stap wagen en switchen naar een iBook 14′
    Mijn pc blijft ook gewoon staan, maar het is wel de bedoeling om naar de toekomst toe mijn hele computerinboedel te switchen naar Mac. Hopelijk valt de overstap mee, want ik ben er nog een beetje bang voor.

Voor mij was de stap nog niet eens zo groot, ik had van te voren een aantal dingen die ik moest kunnen doen: websurfen, emailen, MSN-en, tekstverwerken, websites bijwerken, foto’s bewerken en grafische afbeeldingen maken, muziek downloaden, mijn foto- en muziekverzameling bijhouden.

Standaard wordt een hele hoop software meegeleverd, uiteindelijk heb ik nog Adobe Photoshop Elements bijgekocht voor het grafische deel en Acquisition en MSN gedownload.

Het overzetten van mijn 4000+ foto’s ging heel eenvoudig; delen met een Window-PC is een peuleschil. Het inlezen van documenten vanaf het werk gaat ook zonder problemen. Nieuwe stukken die ik aanmaak met AppleWorks bewaar ik als PDF en mail dan naar het werk.

Heb jij al een idee welke dingen je zeker met je nieuwe Mac zou moeten kunnen doen?

Groet,

Rudi

Bijdrager
    A
    ”Paradiddle”

greetz,
    Niels

Hahaha ja idd

zeker :wink:

Bijdrager
    Xserve

Ik had ook enkele weken geleden geen enkel probleem om over te stappen van PC naar Mac.
    Ben er nu zelfs mee aantwerken.
    Blijf beide nog gebruike, maar mijn nieuwe PC’s worden ALLEMAAL Mac’s.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.