4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    jippy

mijn i book als terminal?

Hallo forumgangers,
    Ik wil graag mijn ‘zieke g3” koppelen aan een ibook om zo in de hardeschijf van de g3 te kijken. nu weet ik dat dat kan met diverse toetscombinaties en opstarten. kan iemand mij vertellen wat ik precies moet doen om met mijn ibook in mijn g3 te kijken?

Bijdrager
    Maurits

Op je G3 druk je tijdens het opstarten de ‘T” toets in.
    dan komt i.p.v. het appletje en de rest van de opstartschermen een firewire icoon op de monitor.
    Dan is de G3 in de z.g. Target Disk mode (hij gedraagt zich als een externe firewire disk)
    Dan een fire-wire kabel tussen de G3 en iBook (die gewoon gestart is)

op de iBook verschijnt de externe disk als icoon, en je kan alles bekijken, installeren, repareren etc.

Maurits

p.s. de erg oude G3 modellen doen dat Target disk mode niet, of niet goed. Ik neem aan dat je G3 B&W en een witte iBook hebt. (zo niet, dan kan mijn tip niet werken)

Je zou in dat geval het ook andersom kunnen doen; de iBook in target disk mode zetten, en de G3 op laten starten van de disk van de iBook (via de optie (ook wel alt genoemd) toets tijdens opstarten.) Officieel kan de G3 Blue&white dat niet, maar ik weet dat het meestal wel werkt….
    zie http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=58583 die uitlegd welke mac’s officieel target disk kennen.

Bijdrager
    jippy

hallo Maurits,

dank voor je reactie. het lukt inderdaad op het ibook in t-mode te zetten en vervolgens mijn g3 via de alt toets de keuze te laten geven op te starten via interne disk of externe disk. echter bij de keuze dat via de externe disk te doen gaat mijn g3 op een bepaald moment een verbodsbord tonen. heb jij nog enig idee hoe ik verder kan komen?
    groet rob

Bijdrager
    Oppie

Start dan de G3 op in FW-T mode en ‘lees’ ‘m uit op de iBook.

Of pak even een ethernetkabeltje en maak een netwerkje tussen de twee Mac’s.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.