30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)
  • Q:
    Bijdrager
    Machiavelli

mijn hotmail gekraakt……….. Dringend hulp nodig

Iemand heeft mijn hotmail gekraakt. Ik had mijn geheime vraag niet echt moeilijk gemaakt voor deze persoon.

Ze hebben belastende mailtjes doorgestuurd naar een ander adres. Vanuit dat adres word ik gechanteerd met de informatie die ze in deze mailbox hebben gevonden. Klanten en collega’s worden worden lastig gevallen en het begint een groot probleem te worden.

Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen?

Bijdrager
    B-Mac

Aangifte?

Bijdrager
    Mr Macintosh

Weinig, het is Hotmail hè. Misschien contact opnemen met MSN Nederland ofzo…

Bijdrager
    Maced.2

:oops: nou mooi is dat, en ik zal zeker aangifte doen

Bijdrager
    Zweefvliegerke

ik denk niet dat er nog veel aan te doen is…
    aangifte doen idd…

Bijdrager
    Nikita

Chantage is strafbaar, dus daar kan je aangifte van doen. Ik neem aan dat je inmiddels wel het wachtwoord en de geheime vraag van je Hotmail account hebt aangepast.

En aangezien je emailtjes krijgt vanaf dat ene account, kan je met wat moeite ook het IP-adres achterhalen. En met een IP-adres dus weer de fysieke locatie. Ooit eens zoiets gelezen in een PC-Active (computerblad) over het achterhalen van de bron van SPAM mailtjes. Schijnt te werken.

Overigens is het laatste dat je moet doen, toegeven aan de eisen van je chanteur (is dat een Nederlands woord?). Dan wordt het op ten duur alleen maar erger. Zodra ze weten dat er niks te halen valt bij je, zullen ze wel eieren voor hun geld kiezen.

Bijdrager
    Klompje

Als je geluk hebt, dan hebben ze alleen een nieuw password gemaakt en nog niet je geheime vraag veranderd. Geef aan als je inlogd dat je je password kwijt bent en beantwoord je geheime vraag. Als je je nieuwe password hebt, pas dan ook meteen je geheime vraag aan die niet zo makkelijk is te kraken. Als ze dat al hebben gedaan, dan is het haast onmogelijk om weer in je eigen account te kunnen.

Succes.

Bijdrager
    Nikita

Als je je account niet meer in komt, is het zaak zo snel mogelijk open kaart te spelen met collega’s en klanten, dat die vooral niet meer je oude Hotmail adres moeten gebruiken. En dat emailtjes die van dat adres afkomstig zijn, ook niet vertrouwd moeten worden. Dingen stil houden maakt het alleen maar erger.

Bijdrager
    I-dio

Meteen met hotmail contact leggen, leg het probleem uit en geef een paar msn adressen, mailtjes enz op die in je hotmail account staan. Misschien kan men nog iets voor je betekenen.

Bijdrager
    jay.eye.em

Sinds er ooit een email adress van mij is gekraakt, heb ik een adressboek vol met email addy’s. Als er ooit nog een email addy van mijn word gekraakt, kan ik gelijk naar alle contacten sturen dat ze niks moeten doen met de emails die zij gekregen hebben.

Bijdrager
    Daan.

Als je het adres hier neer zet, dan kunnen we het plat spammen met z’n alle wie weet dat het de bewuste persoon afschrikt.
    Met nette dringend verzoekende e-mailtjes om het adres terug te geven.

Bijdrager
    Pbook

Erg naief om je zakelijke email via hotmail te laten lopen. Bij veel bedrijven zit mail uit het hotmail domein ook in het spamfilter. Dan komt het niet eens aan. Maar ja, gratis he. Gratis bestaat niet. Neem voor een paar tientjes per mans een email account bij een goede provider. Dan heb je het probleem niet.

Pboook

Bijdrager
    Daan.
    ”Pbook”

Erg naief om je zakelijke email via hotmail te laten lopen. Bij veel bedrijven zit mail uit het hotmail domein ook in het spamfilter. Dan komt het niet eens aan. Maar ja, gratis he. Gratis bestaat niet. Neem voor een paar tientjes per mans een email account bij een goede provider. Dan heb je het probleem niet.

Pboook

Wat is dit voor *** antwoord, wat schiet hij hier nu mee op?

Noem mij eens één bedrijf die mail van hotmail de spambox in stuurt, en vervolgens niet leest of meteen verwijdert.

Bijdrager
    Machiavelli

heren bedankt tot zo ver.

Aangifte is lastig omdat er dan nog meer gebruik gemaakt gaat worden van de info. Ik heb geen mogelijkheid om in de mailbox te komen. Mijn eigen mailbox heb ik inmiddels terug en gesloten. Maar de hotmail account dit gebruikt wordt kan ik niet bij.

Iedereen die in de adreslijst staat is op de hoogte van de situatie maar er worden nog meer mensen benaderd.

Hotmail (MSN) reageert nergens op dus hulp van die kant hoef ik niet te verwachten.

Ik weet dat ik het niet mag zeggen/vragen maar is hotmail te kraken?

Bijdrager
    Pbook
    ”Pbook”

Wat is dit voor *** antwoord, wat schiet hij hier nu mee op?

Noem mij eens één bedrijf die mail van hotmail de spambox in stuurt, en vervolgens niet leest of meteen verwijdert.

Ja sorry hoor, hotmail kun je toch niet serieus nemen. Bij ons gaat hotmail meteen de spambox in. 95% is spam. De gratis diensten zijn gewoon slecht of ze gebruiken je gegevens voor marketing zoals
    bij Gmail. Daar gebruik je toch niet als zakelijke email?

Pbook.

Bijdrager
    iRik

Gaat gmail ook bij veel bedrijven in de spam-box? (dan kan ik er rekening mee houden als ik bijvoorbeeld een solicitatiemail stuur:P )

Bijdrager
    JvR90

Een hotmail adres voor zakelijk gebruik komt in ieder geval niet professioneel over en wordt al gouw geassocieerd met privé mailtjes.. Daarom zullen er heus wel bedrijven zijn die mailtjes van hotmail adressen blokkeren om hun werknemers aan het werk te houden en zo dat ze niet met hun privé zaken op de werkvloer bezig zijn..

Als iemand zo dom is om een makkelijk te beantwoorde vraag te stellen is het zo kraakbaar..

Bijdrager
    Daan.
    ”Machiavelli”

heren bedankt tot zo ver.

Aangifte is lastig omdat er dan nog meer gebruik gemaakt gaat worden van de info. Ik heb geen mogelijkheid om in de mailbox te komen. Mijn eigen mailbox heb ik inmiddels terug en gesloten. Maar de hotmail account dit gebruikt wordt kan ik niet bij.

Iedereen die in de adreslijst staat is op de hoogte van de situatie maar er worden nog meer mensen benaderd.

Hotmail (MSN) reageert nergens op dus hulp van die kant hoef ik niet te verwachten.

Ik weet dat ik het niet mag zeggen/vragen maar is hotmail te kraken?

Zijn vast mensen die dat kunnen, maar die zullen daar zelf graag gebruik van maken en het niet openbaar maken.
    Er zijn wel van die van die nepsite’s die je wachtwoord vragen en email adres, en dan net doen of het van microsoft is maar dit kun je geen kraken noemen.

Bijdrager
    Daan.
    ”iRik”

Gaat gmail ook bij veel bedrijven in de spam-box? (dan kan ik er rekening mee houden als ik bijvoorbeeld een solicitatiemail stuur:P )

Geloof mij gmail, en hotmail gaat bij geen enkel bedrijf rechtsteeks de spambox in.
    Dan missen ze ruim de helft van al hun e-mail. (Afhankelijk van hun markt natuurlijk)

Inactief
    Anoniem

Vroeger wel eens een Hotmail-account gekraakt… maar tegenwoordig zijn ze stukken beter beveiligd. Ik raak er in ieder geval niet meer in.:?

Er zijn tegenwoordig wel pro’s die ze kraken voor geld. Meestal kom je met $100 al een heel eind. Zoek maar eens met Google.:wink:

Bijdrager
    interFACE
    ”Daan.”

Geloof mij gmail, en hotmail gaat bij geen enkel bedrijf rechtsteeks de spambox in.

nou, bij ons wel en bij het bedrijf waar mijn vriendin werkt ook. Wellicht is dit alleen bij B2B bedrijven en niet voor B2C.

maarten

Bijdrager
    AdriaanB

ALtijd dat M$ weer met problemen…:P

Bijdrager
    Daan.

nou, bij ons wel en bij het bedrijf waar mijn vriendin werkt ook. Wellicht is dit alleen bij B2B bedrijven en niet voor B2C.

maarten[/quote]

B2B is een ander verhaal inderdaad.

Bijdrager
    Rupert Nicolson
    ”Machiavelli”

Aangifte is lastig omdat er dan nog meer gebruik gemaakt gaat worden van de info.

Wordt een aangifte in Nederland dan niet vertrouwelijk behandeld???

Bijdrager
    Ch3mZ

Voor het kraken van hotmail wordt voornamelijk social enginering gebruikt. Als iemand dat voor 100$ aanbied… Be my guest, maar dikke kans dat je je geld kwijt bent…
    Ben t ook wel eens met Pbook… Een beetje naief…

Inactief
    Anoniem

$100 is no cure, no pay. Die gast laat dus eerst zien dat hij in je Hotmail inbox kan komen… en dan pas betalen.:wink:

Bijdrager
    Ch3mZ

OK succes.

Bijdrager
    fistkikker

Ik wil toch ook wel even melden dat ik het wel heeeel dom vind dat je op een site van een externe partij, notabene Microsoft, met het slechtste beveiligingstrackrecord, mail opslaat met een dusdanig vertrouwelijk karakter dat je er chantabel mee bent.

Die info op een externe mailservice = dom.
    die externe mailservice = hotmail = ook dom.
    Dubbeldom dus…

Verder bijzonder rot voor je dat je zo genaaid wordt, natuurlijk. Er als eens over gedacht met wat brede vrienden bij die gast langs te gaan?

Bijdrager
    Turbanus

Waarsc hijnlijk is het ook zinloos om er nog iets aan te doen en heeft de kraker alle info al naar zijn eigen mailadres verzonden. In dat geval is hij dus allang niet meer afhankelijk van dat hotmailadres en kan hij zolang met chanteren doorgaan als hij wil.

Inactief
    Anoniem

Klopt! Het Hotmail-adres weer kraken zal weinig uithalen… je gevoelige informatie hebben ze immers al. En als ze een beetje intelligentie hebben staat die info op dit moment al op hun eigen computer… inclusief al je e-mailadressen. :sealed:

Erg shit voor je… succes!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.