7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jankojanko

mijn firewire poort wordt niet meer herkend…..?(duh)

Hallo,

ik heb een mac mini en een mooie ipod. Tijd lekker gewerkt, ipod aan de firewire…geen problemen. Maar nu wordt opeens mijn ipod niet herkend. Kan aan mijn ipod liggen zou je zeggen. Nee, ook een firewire HD werkt niet. Dus lijkt mij aan de poort te liggen.

suggesties..oplossingen….graag.

iedereen die kan helpen alvast bedankt.

Bijdrager
    bbrother

De enige oplossing om een firewire poort die kapot is te repareren, is een nieuw logic board. Heb je je firewire aansluiting getest toen er een apparaat aan hing door te kijken in je systeem profiel of bij firewire wat werd herkent?

Eventueel kun je nog een hardware test draaien, maar ik betwijfel of de ‘consumenten’ hw test zulke fouten kan ontdekken..

Bijdrager
    Hobbes

Probeer eens met de USB dan weet je toch al of het niet aan de software ligt
    Probeer ook eens een ander FireWire toestel eraantehangen als dat ook niet werkt dan is het de poort:(

Bijdrager
    jankojanko

ja, heb ik. Het enige dat er wordt vermeld is dat er geen informatie is. Dus niet wat er hoort te staan: snelheid etc.

Bijdrager
    jankojanko

usb, werkt prima. ipod met firewire op ander mac werkt ook prima. ander apparaat op firewire werkt niet. dus: (lijkt mij) firewire probleem.

Bijdrager
    KP

gek genoeg had ik dat net ook, met een powerbook 12 inch, nu doet ie ut weer :S

(heb wel net software update gedaan, en een keer herstart)

Bijdrager
    bbrother
    ”jankojanko”

ja, heb ik. Het enige dat er wordt vermeld is dat er geen informatie is. Dus niet wat er hoort te staan: snelheid etc.

Geen informatie beschikbaar, met een apparaat waarvan jij ZEKER weet dattie het goed doet .. Je kan nog een andere firewire kabel proberen, maar ik denk dat je poort echt stuk is, zie mn 1e reactie voor de oplossing;)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.