14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    KeKo

mijn eerste os x crash

sinds enige tijd gebruik ik al os x, en het is nog nooit gecrasht. Ik wel eens een vastloper gehad, omdat ik allerlei dingen tegelijk wilde doen of vanalles installeerde, maar nog nooit een crash. Het oude bommetje dat we in os 8 en 9 (maar zelden in 7) tegekwamen is verdwenen. Je krijgt alleen te zien dat je moet herstarten in drie verschillende talen met daaronder je MACadres (netwerkkaartadres) en je IP nummer….

Bijdrager
    Mmmarco

Mijn iMac wel eens. Installeerde freeware die aqua omzette naar een ander uiterlijk. Toen die vastliep wou aqua niet meer aan. Hersel ed mocht niet baten. Helemaal gewist. Maar is niet schuld osx, wel van freeware. :cry: Alles was weg…

Bijdrager
    Torz

Het is een bekend verschijnsel dat een ander uiterlijk je systeem kan doen vastlopen.Dat is een van de risico’s die je neemt als je de zaak wilt verfraaien.Een goed draaiend OS is te vergelijken met een auto alle onderdelenzijn op een doordachte manier door ingenieurs in elkaar gesleuteld ,als je in die auto een origineel onderdeeel veranderd,een klein onderdeeltje dan kan hij minder gaan functioneren.Zoiets is een Os ook.Het hoeft niet,maar het kan wel.Het is sneu,maar de meest basic configuratie zoals die door Apple is bedacht en zo min mogelijk allerhande freeware en shareware applicaties,draait met de minste kans op bugs en crashes.

Bijdrager
    KeKo

het was dus geen vastloper, die heb ik wel eens gehad…
    Ik kreeg echt een schermpje in beeld met in drie talen dat ik de computer moeste herstarten door de powerknop enkele seconden ingedrukt te houden (wat vervolgens tot uitschakeling leidt….)

Bijdrager
    MacAttack

Dat is idd een systeem crash. Heb het ook eens voor gehad. Wat me toen opviel was dat Apple zelfs daar over had na gedacht. Want in plaats van een zeer lelijk dialoogvenster krijg je een mooi verzorgd splashcreen. Het lijkt wel “game over”

heb het maar één keer voorgehad dus ik weet niet hoe het kwam.

Bijdrager
    DEUZ

Ik heb die crash al een paar keer gehad, waarom mag joost weten.

Bijdrager
    pbgerard

nog nooit gecrasht m’n powerbookje (‘:lol:’)en ik wil het ook niet weten (‘:wink:’)

Bijdrager
    Syndic

Kernel Panic dus… ik ben in de gelukkige positie dat ik hem nog nooit heb meegemaakt… [size=9:d56795b827]* ff afkloppen*[/size:d56795b827] :wink:

Bijdrager
    2manydjs

Heb hem ook wel eens gehad toen ik twee scsi kaarten in mijn G3 had zitten. Waarvan één niets op aan gesloten was…. Vond ie niet leuk..
    3 Keer bij opstarten iTunes gehad….

Bijdrager
    KeKo

bij was het het verbreken van drie netwerkverbindingen tegelijk door ze naar de prullenmand te slepen…
    maar waarschijnlijk dat in een bepaalde combinatie met programma’s die ik had draaien

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”kokothebird”

het was dus geen vastloper, die heb ik wel eens gehad…
    Ik kreeg echt een schermpje in beeld met in drie talen dat ik de computer moeste herstarten door de powerknop enkele seconden ingedrukt te houden (wat vervolgens tot uitschakeling leidt….)

opzich hoort dit niet voor te komen (duhhh zou je zeggen). zeker als dit vaak voorkomt is er waarschijnlijk iets mis met je systeem. op 2 van de 3 mac’s thuis krijgen wij ze nooit en op 1 dus wel. Maar daar was iets mis met het uiloggen ofzo, en daar was ook een oplossing op de apple site te vinden……

Bijdrager
    Torz

Het kan gebeuren,heel soms en soms nooit.(paradox?)Die 2/3 keren dat er bij mij een kernel crash onstond,kwam het 1x door netwerkfouten,loskoppelen uit een netwerk terwijl een taak nog loopt.
    En de andere twee keer nadat ik te snel achterelkaar twee verschillende en geopende apllicaties per abuis een commando had gegeven.Multitasking vangt dat voor 99,99% op maar het gaat heel zelden wel eens mis.

Bijdrager
    Elger

tegenwoordig met de nieuwste versies van X weet ik niet meer wat crashen is. Met x.1 gebeurde nogwelleens wat vervelends. Ik heb zelf wel een keer een kernel panic truukje uitgeprobeerd. Dat is eigenlijk de enige keer dat alles vast liep (opzet dus).

Bijdrager
    RPS

Inderdaad. Een kernel panic. Dit gebeurd bij zoals als eerder velmeld, netwerk fouten, verkeerde externe hardware (zomaar externe HD loskoppelen ofzo) of verkeerde drivers. Welke van deze dingen had jij?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.