9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    NewToMac

Mijn eerste mac: MacBook

Hey mensen,

Gister heb ik voor eerst een mac mogen kopen, ik heb toen gekozen voor de MacBook 1,83 dual core.
    Ik sta er versteld van, van hoe mooi grafisch alles is. Er zijn echter wel twee punten die opvallen.
    De punten zijn:

Wanneer er een cd’tje in de drive doet, maakt deze super veel herrie,
    de MacBook wordt super heet, zo heet dat je hem nauwelijks kan vasthouden.

vooral voor het laatste ben ik erg bang, ik weet dat ik me hierom niet druk hoef te maken, maar heb liever dat ie niet zo heet wordt.

Heeft iemand een tip voor mij?

Alvast bedankt[/list]

Bijdrager
    jeroenimo
    Bijdrager
    NewToMac

Ik weet dat google bestaat, bedankt.

Bijdrager
    12Mac

Gefeliciteerd met je eerste Mac.
    Je zult veel dingen wel zelf uitvinden door te doen. Als er toch nog dingen zijn die je zelf niet kan oplossen kun je dat vaak terugvinden op dit forum door de zoek functie te gebruiken.
    Kun je het niet vinden dan kan je het natuurlijk altijd vragen, en vaak zul je zien dat je snel antwoord krijgt.

Veel plezier met het verkennen van het sublieme OSX.

Bijdrager
    Marius1976
    ”NewToMac”

Ik weet dat google bestaat, bedankt.

Om te beginnen heel erg veel plezier met je 1e Mac. Je zult er vast nog heel veel plezier van hebben. Ook van harte welkom trouwens op dit forum. Ik ziet hier ook nog maar relatief kort, en ik moet zeggen: het is echt de ideale plek om dingen te weten te komen over je Mac en het OS X besturingssysteem.

Ik snap je bovengeplaatste reactie wel, maar als je nou even op zijn link had geklikt dan had je gezien dat het niet naar google linkte, maar naar een ander onderwerp op dit forum, waarin een gedeelte van jouw vragen al uitgebreid behandeld werden.

Het komt nogal vaak voor dat mensen vragen stellen over onderwerpen die al eerder, vaak, of zelfs zeer regelmatig de revue passeren. Je kunt je voorstellen dat het zowel voor de antwoorders, als voor jezelf veel handiger is als een onderwerp 1 keer ‘goed’ wordt behandeld, dan meerdere keren.

Je zult dan ook versteld staan hoe snel je al antwoord hebt op je vraag, zonder dat je dus zelf een onderwerp begon.

Hoe dan ook! Succes met je Mac… enne één adviesje: probeer eerst lekker OS X heel uitgebreid uit… je zult zien dat je windows helemaal niet nodig hebt op je nieuwe Intel Mac!

Marius

Bijdrager
    ghatusupy

ofcourse hebje windows nodig op je intel mac anders kenje geen ps fatsoenlijk draaien:)

Bijdrager
    Marius1976

Wat is PS?

of ben ik nou erg dom?

:oops:

Bijdrager
    HSL
    ”ghatusupy”

ofcourse hebje windows nodig op je intel mac anders kenje geen ps fatsoenlijk draaien:)

onzin, photoshop draait prima onder rosetta, zelfs met foto bestanden van rond de gigabyte.

Bijdrager
    svan
    ”HS-L”
    ”ghatusupy”

onzin, photoshop draait prima onder rosetta, zelfs met foto bestanden van rond de gigabyte.

Om het voor de nieuwkomer niet onnodig verwarrend te maken;

Rosetta zit ingebed in Mac OSX, en is een programma dat het mogelijk maakt om programma’s die nog niet “universal” zijn te gebruiken. Photoshop is een voorbeeld van dit soort programma’s, aangezien Adobe het nog niet heeft omgebouwd, om te kunnen communiceren met de x86-structuur in Intel Macs. Rosetta ‘vertaalt’ de instructies van Photoshop naar x86, zodat je het toch kunt gebruiken. Dit neemt enige vertraging met zich mee, maar, zoals HS-L al meldt; deze vertraging is niet groot.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.