10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Viva

Mijn eerste complete “freeze”

… was 5 minuten geleden

Ik heb weleens een paniekerende kernel gehad, en programma’s die spontaan stopten, maar nog nooit een complete freeze. Dus niks meer, muis vast… alleen hard afsluiten (aan/uit-knop voor 5 seconden) was nog mogelijk.

De veroorzaker:

jaja… Microsoft….. Virtual PC (6.1.1)

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

p.s. Ik wilde even voor iemand anders wat bekijken (een ongelovige…) VPC liep vast na wat meldingen over dll-shit… De muis bewoog niet meer in Mac OS gedeelte, dus een zwarte ipv die lelijke witte
    Windoos vast -> VPC vast -> Mac OS X vast…

[waarschijnlijk geen nieuw draadje waard, maar ik moest het ff kwijt;-) ]

Bijdrager
    DoppieDoppie

Mag je altijd kwijt, ongelooflijk, zelfs als windhoos op het meest stabiele besturingssusteem draait weten ze de zaak te verknallen… :lol:

Bijdrager
    Wiebo

Exact hetzelfde verhaal hier afgelopen week. De eerste complete freeze bij het draaien van dat hoerige VPC. Normaal crasht VPC gewoon en ga je lekker door met iets anders, deze keer dus ook alles volledig vast. Helaas kunnen we er hier nog steeds niet vanaf…

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Ik heb hetzelfde probleem maar kan jammer genoeg niet zonder ivm met mijn werk anders zou ik het zonder twijfel en veel plezier eraf gooien

Bijdrager
    Viva

Het zou voor jullie (Wiebo/ dj bazzie wazzie) natuurlijk grappiger zijn als je die rommel niet meer nodig had.

Maar als je nog Windows nodig hebt is dan zo’n slettebak verstopt in de meterkast en via netwerk niks voor jullie?
    Paar jaar geleden moest ik ook de keuze maken: of via netwerk een PC erbij of alles wat met Windows te maken heeft afschaffen en via Mac proberen. Ik besloot om de ellende te laten voor wat het is (een PC in je netwerk blijft een ‘avontuur’ mijns inziens) en om alles via Mac te doen. Nu blijkt dat ik wel wat creativiteit nodig had, maar er in mijn werk alleen maar beter op ben geworden. Dus niet meer systeembeheerdertje spelen en mijn kennis m.b.t. mijn dagelijks werk is er ook beter op geworden.
    –> omdat ik beter moest nadenken en niet een PC alles automatisch voor me liet doen (veel programma’s zijn alleen beschikbaar in een PC versie)

groet

Bijdrager
    awesomemac

Ik heb een paar maanden geleden mijn eerste complete vastgelopen eMac meegemaakt.

En dan heb ik niet eens M$ zooi erop en aan staan. iTunes was aan het importeren, was met Mozilla aan het internetten, met Adium aan het chatten, mail van Mozilla verstuurde nog ff een mail en toen vast!! Ik keek met volle verbazing naar mijn scherm.

En waaraan het lag weet ik nog steeds niet. En nooit meer gehad.

Bijdrager
    Robert de Groot
    ”awesomemac”

Ik heb een paar maanden geleden mijn eerste complete vastgelopen eMac meegemaakt.

En dan heb ik niet eens M$ zooi erop en aan staan. iTunes was aan het importeren, was met Mozilla aan het internetten, met Adium aan het chatten, mail van Mozilla verstuurde nog ff een mail en toen vast!! Ik keek met volle verbazing naar mijn scherm.

En waaraan het lag weet ik nog steeds niet. En nooit meer gehad.

Ik kan freezes zelf veroorzaken op de iMac G3, gewoon de USB-WiFi dongel eruit trekken :innocent: ..

Bijdrager
    DoppieDoppie

Nou, ik had ook een behoorlijke Mac-Freeze…

Logic board naar de kloten en iBook van 1 jaar en 3 maand naar de schroot.
    *traan*

Bijdrager
    awesomemac

@Reddrum: haha, had ik ook met mijn USB ADSL modem toen: “U wilt een Kernel panic? U vraagt en wij draaien”. Stekkertje eruit trekken en hup, Kernelpanic. Maar dat was geen freeze zoals hierboven.

Bijdrager
    Viva

> Dennis Ikink

Bij een dealer gekocht of Apple Store?
    Hoe dan ook, doe je verhaal – coulance (3 maanden na ‘garantie’ – als je geen Apple Care hebt) is hier wel op zijn plaats lijkt me.

Succes/ groet

en laat nog even weten hoe het afloopt

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.