12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Coolstart

mijn eerste 2 dagen Mini mac!

Kheb men mini mac, 512ram en de 40gb versie met 1.2ghz G4.

echt cool bakje dat je enkel ziet staan, want horen die je het niet;-)

Alles werkt heel vlot.
    Ik bewerk jpg foto’s en Ruwe nefs.
    de G4 trekt goed zijn plan moet ik zeggen. een G5 zal niet veel beter doen denk ik.

Spijtig genoeg werkt Nikon Capture traag op MAX OSX, niets met mini mac te maken.
    Photoshop CS draaid er ook goed op, enkel merk ik dat zelfs een 2 ghz G5 met 1gb ram niet erg snel aanvoelt. Op een windows pc zit er geen delay op de menus. je moet soms wachten op de tekst als je v het filter menu aanklikt. En dat geeft een traag gevoel. maar de bereken kracht valt wel goed mee.

De mac muizen zijn echt slecht!! fft gelukkig heb ik nog mijn logitech mx510.
    Alhoewel ze op een windows systeem nog een fractie responsiever is.

De mini mac stuurt een 21 inch eizo monitor aan op 1600×1200 resolutie, en dat lukt allemaal perfect.

De mac mini moet je echt niet onderschatten, er zit redelijk veel kracht in dat klein bakje.

De hoofdreden dat ik ben overgeschakeld is dat windows maar 1 jaar fatsoendelijk draaid na intensief gebruik. Veel spyware adawere…systeem vertraagd erg en je er zit niets anders op dan een format. opkuisen is maar uitstel van de format.

in feite moet ik men mini macje nog deftig testen, maar de eerste indruk is al zeker positief.

Helemaal overstappen naar mac zit er niet in wanwege software die enkel op windows draaid.

In de mac shop heb ik ook even een 17″ powerbook getest, leuke notebook. maar dat toutchpad is rampzalig, relatief toch want die powerbook kost wel heel veel geld.

De 12″ powerbook was stuk denk ik want die maakte veel koel lawaai en hij werd niet gebruikt. die andere notebooks werken veel stiller.

Rampzalig dat de mini mac standaard maar 256 ram heeft, dat is zo weinig dat het bewerken van foto’s tot 50% trager gaat als 512mb. 1Gb gaat 70% sneller, zeker bij grotere bestanden.

geheugen is alles!

De imac G5 1.8 ghz is sneller, maar niet erg veel. daarom wacht een jaar of twee een koop me dan een recente G-reeks. De G4 mini mac is dus de tussen oplossing voor mij. En ben niet zo veel geld kwijt.

Leve de mini mac! dees bakje doet het goed, geloof me maar. hij draaid mac osx als een dual 2.5 ghz G5.

byeee

Bijdrager
    Ploink

Ik heb zelf ook een Mac Mini met 1gb ram 1,42mhz. Het zal wel gevoelsmatig zijn, maar ik vind dit bakkie ook rete snel. Wat ik helemaal top vind is dat het zo ontzettend stil is. Je moet echt goed kijken naar het speldenknopje lampje om te zien of ie aan is.

Klasse product… maar inderdaad, Apple moet er standaard meer Ram in trappen.

Bijdrager
    ifeelfine

Volgens geruchten komt er standaard meer RAM in, binnenkort. Maar of dat ook voor de mini geldt…?

Bijdrager
    jps

@ Coolstart…

je durft nogal vergelijkingen maken… G4 evensnel als een G5? Waarom ineens niet bij een G3 blijven?

Bijdrager
    cempa

probeer maar eens Video te bewerken dan ga je het verschil wel merken tussen een G4 1.2 en een dual 2.5 GHZ, Maar leuk dat je zo tevreden bent. Heel erg veel plezier…..

Bijdrager
    PeterK

Dat is natuurlijk geen eerlijke vergelijking, want voor de prijs van een dual G5 2,5 heb je wel minstens 5 mac mini’s met extra geheugen bovendien. Ik heb afgelopen weekend een video/dvd gemaakt met zo’n macmini en dat ging heel vlotjes. Natuurlijk gaat het met een dual G5 sneller, maar het is absoluut geen straf om dat met een macmini te doen.

Bijdrager
    MacAttack

Het hangt echt wel af van wat je doet met je Mac mini. Ik merk ook pas wanneer ik met Logic, Garageband of Final Cut werk dat ik een G5 heb. Maar op een G5 ga je inderdaad niet sneller surfen of mailen dan op een G4.

Bijdrager
    Coolstart

De G5 is sneller, dat weet ik ook. Voor het bewerken van films komt die G5 echt wel uit zijn pijp. maar raar voelt die G5 niet sneller aan (of je moest met zware filterns beginnen, grote foto bestanden enz.)

Als je geen gebruik maakt van al die dure software is een minimac echt wel goed.
    Onderschat de G4 niet he, die 1.4ghz G4 is bijna even snel als de G5 1.6ghz.

Maar in sommige applicaties blinkt de G5 echt uit tegenover de G4, en binnen een paar dagen zal die voorsprong mss nog een paar % vergroot worden dankzij de nieuwe tiger 64bit. Als je twee applicaties tegelijk laat draaien blinkt de G5 nog verder uit.

laat we zeggen dat de snelheid normaal iedereen moet tevreden stellen, zelfs al doet hij af en toe het zwaardere werk. Mij hebben ze ook bang gemaakt met te zeggen dat de minimac toch iets te traag is.

Aja, waarom gebruikt apple geen rechtermuisknop? gelukkig werkt men Rmuisknop wel op men logitech muis. Dat is toch handig? copy/cut/past, snel extra opties,opslaan als,select all…. dingen die letterkijk bij de hand zijn.

Bijdrager
    WouterP

Ik had ook een Mac mini gehad, ik kocht voor hetzelfde bedrag de Powermac die ik nu heb. 2 maanden later komt de keynote in San Francisco :x

Bijdrager
    Suaver
    ”WouterP”

Ik had ook een Mac mini gehad, ik kocht voor hetzelfde bedrag de Powermac die ik nu heb. 2 maanden later komt de keynote in San Francisco :x

Maar dat blijf je altijd houden, helaas:( Zelf zit ik op ’t moment ook te denken om eventueel een Mac aan te schaffen, maar voorlopig houdt ik ’t nog even vol totdat deze pc ietswat verouderd is en de nieuwe updates komen!:D

Bijdrager
    Robert de Groot

Toen ik van de week van de week muziek aan het omzetten was van de minidisc naar mp3 via Garageband moet ik zeggen dat ik een fijne ervaring had met de G5 :innocent:

Bijdrager
    A

gefeliciteerd met je mac mini. :wink:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.