7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    lunapics

Mijn browsers willen niet downloaden op mijn pbook

Mijn browsers willen software niet downloaden op mijn pbook maar wel op mijn cube. IE 5.2.3, Safari en Camino hebben dit euvel.Als ik iets wil downloaden gebeurt er nix, nada, nul. Dan slof ik steunend naar boven en start mijn cuubje en dan kan ik wel downloaden. De instellingen en versies zijn (volgens mij) exact hetzelfde. Ik heb ADSL, Airport en Dray-tek router en alles gaat dus draadloos door al die kastjes met beide computers. Help!,hulp!, wat te doen?

Bijdrager
    JeePee

Leeg de cache eens. Maakt dat wat uit? Er loopt op dit moment nog een topic over hetzelfde probleem. Lukt het wel door op de link te gaan staan, de CTRL-toets ingedrukt te houden terwijl je 1 keer klikt en dan kiest voor downloaden?

Heb je SpeedDownload ooit geĂ¯nstalleerd?

Heb je SpeedDownload nog nooit geĂ¯nstalleerd/gebruikt, probeer dan eens een programma als DiskWarrior 3, lost heel veel problemen op, ook van die vreemde, zoals die welke je noemt. Drive 10 kan het mogelijk ook, het gaat erom dat de directorystructuur herstelt wordt.:roll:

Bijdrager
    lunapics

Cache wordt elke dag geleegd.
    Ook de ctrl toets werkt niet
    Speeddownload nooit gebruikt.

Diskwarrior 3 geinstaleerd.
    Opgestart met externe schijf, eerst cube behandeld ging prima. daarna pbook, systeem liep vast en sindsdien ziet powerbook de externe harde schijf niet meer, in cube wel dus. Externe schijf dus ok maar er is iets met de pbook. Vorig jaar nieuwe cd writer gekregen, ik denk dat er iets mis is met pbook, Ik heb disk utilities van de originele cd osx 10.2 er op los gelaten maar alles schijnt ok.
    En met hartelijke dank dus voor je suggeties, maar het blijft vreemd, wat nu?
    Een windhoos machine kopen?
    Groeten:oops:

Bijdrager
    hans dorsman

Kijk eens hoe de firewall staat.
    Zet hem desnoods even uit en kijk of het dan wel werkt.

Hans

Bijdrager
    lunapics

Na veel speurwerk bleek ik eens wel speedownload te hebben geinstalleerd, volslagen vergeten blijkbaar, er zat nog een pref file in system, alles is er uit en het downloaden gaat prima, wel lijkt het er op dat de firewire port van pbook is gesneuveld.
    Hartelijk dank voor de tips.:lol: :lol:

Bijdrager
    JeePee

Mooi dat het weer werkt, maar je firewirepoort… Heb je verschillende apparaten die je er op kunt testen? Is je CD-writer extern?

Bijdrager
    lunapics

Ik heb een interne cd/dvd/ op de powerbook. Het lijkt erop dat de poort zelf naar de eeuwige surfvelden is. Niet zo gek natuurlijk als de garantie net een maand is verlopen. Ik heb bij Mac een extended warranty aangevraagd over dit probleem.
    Vervangen van de poort zou (volgens Card Services zo rond 800€ kosten.
    Misschien is de firewire driver beschadigd of weg ofzo.
    Hoe kan ik dit controleren behalve door het systeem er opnieuw op te zetten.
    Externe harde schijf wordt niet gezien. Camera wordt niet gezien. USB externe hd wordt wel gezien. Ik kan er echter niet mee opstarten (os 9).
    Diskwarrior (officiele versie) nog niet afgeleverd.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.