30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    FransHoekstra

Mijn bovenbenen worden heet!

Moguh!

Sinds twee weken mijn eerste MacBook gekocht. Hiervoor altijd Windows gebruiker. Snap niet dat ik al die tijd zonder Mac heb kunnen werken! Wat een verademing.

Ik zit echter met 1 klein dingetje.
    Ben nu weer begonnen met World of Warcraft te spelen. Zodra ik begin te spelen wordt de onderkant van mijn mac gloeiend heet. Als ik even later de adapter pak is deze ook gloeiend heet.

Waarschijnlijk is dit perfectly normal en komt het gewoon omdat ie bij WoW meer moet rekenen en de video-shizzle meer gekoeld word, maar ik wou het toch even aan de kenners voorleggen.

Greetz

Frans
    MacBook Alu 2,0

Bijdrager
    iJoost

Ja, klopt.

Bijdrager
    Jor1

Pas maar op je leuter
    (als je die hebt tenminste)

Bijdrager
    johvdbroek

Kan wat worden als je de redtube bekijkt!

Bijdrager
    rrkramer

En dat is nou precies de reden dat deze apparaten geen laptops (lap=schoot) meer genoemd worden, maar notebooks!

Bijdrager
    dnhems

welkom bij de club…

maar inderdaad de Macbooks worden erg warm.

Bijdrager
    nookie
    ”johvdbroek”

Kan wat worden als je de redtube bekijkt!

Eskimotube, ook mooi!

Bijdrager
    McHank

mijn macbook wordt minder warm dan mijn vriendin’s toshiba satellite A100-727…
    Maar het is alsnog warm te noemen, I guess..

Bijdrager
    i93Jeffrey

ja indeed

uitkijken voor je ut weet ben je onvruchtbaar:P

Bijdrager
    kaassouffle

Ha, de Grote Bosatlas past precies onder mijn powerbook.;)

Bijdrager
    Daysleeper

Er zijn onderzetters speciaal voor als je je laptop op schoot wilt houden (bij Blokker bijvoorbeeld). Mijn macbook wordt heet maar ik leg er meestal een sjaal of zo onder en vind de warmte wel lekker.
    Mijn broer had met een HP notebook op een gegeven moment zelfs een schroeiplek op zijn bovenbeen terwijl hij altijd stevige spijkerbroeken draagt. Ik zou wel uitkijken dat het niet zo ver komt.

Moderator
    unSOUND
    ”Daysleeper”

Ik leg er meestal een sjaal of zo onder en vind de warmte wel lekker.

Dat is heel erg slecht voor je MacBook ! Sjalen en andere zachte stoffen werken isolerend, waardoor de MacBook een groot deel van zijn warmte niet kwijt kan ! ALS je iets onder je MacBook legt, gebruik dan bijvoorbeeld een kussen met een dienblad erop, zodat de MacBook op een hard vlak staat, en toch zijn warmte kwijt kan.

Moderator
    Mac Daddy
    ”McHank”

mijn macbook wordt minder warm dan mijn vriendin’s toshiba satellite A100-727…
    Maar het is alsnog warm te noemen, I guess..

Ja, maar jij hebt nog een witte MacBook. De TS heeft waarschijnlijk een Alu MacBook en die geleid net zo goed als de MacBook Pro’s de warmte. Kortom, dat wordt behoorlijk heet.

”Daysleeper”

Er zijn onderzetters speciaal voor als je je laptop op schoot wilt houden (bij Blokker bijvoorbeeld). Mijn macbook wordt heet maar ik leg er meestal een sjaal of zo onder en vind de warmte wel lekker.
    Mijn broer had met een HP notebook op een gegeven moment zelfs een schroeiplek op zijn bovenbeen terwijl hij altijd stevige spijkerbroeken draagt. Ik zou wel uitkijken dat het niet zo ver komt.

Of je koopt de Bräda bij de Ikea. Ideaal als je ’s avond op de bank wilt hangen met je laptoppie.

Bijdrager
    michi_rishi

Maar is het niet zo, dat als het echt te warm wordt voor die computer, hij dan zichzelf uitschakeld?

Ik bedoel: ik kijk weleens een als ik in bed lig. Mijn MBP zet ik dan gewoon boven op het dekbed. Na een tijdje hoor ik dat de ventilatoren wat harder gaan draaien (maar niet echt loeiend). Ik mag er toch vanuit gaan dat die computer wel rustiger gaat werken als hij het echt te warm krijgt?

Bijdrager
    ChrisMax

Als ik jou was zou ik sowieso je MacBook niet op je schoot nemen maar gewoon op een stevige ondergrond neerzetten en dan WOW gaan spelen. Mijn MBP neem ik nooit op schoot omdat hij ook veel te warm word als ik bijvoorbeeld een spel aan het spelen ben. Sowieso is het niet fijn om een laptop op schoot te hebben omdat het simpelweg geen eens lekker zit, geef mij maar een lekkere stoel en dan kan ik zo uren achter dat ding zitten (mijn mening). En hier nog een leuk artikel, inmiddels 4 jaar geleden maar toch:

http://www.telegraaf.nl/i-mail/16292521/Werken_met_laptop_op_schoot_schadelijk_voor_sperma.html

Hier nog 1 over Apple:

http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/2353/Gebruik_laptop_niet_op_schoot.html

Bijdrager
    MacBoot

moet je eens zomers de macbook op je schoot leggen als je een zwembroek aan hebt:P

Bijdrager
    iJoost

Als je ‘m in bed gebruikt wel altijd even in de gaten houden of het dekbed niet de ventilatie-openingen afsluit natuurlijk.

Bijdrager
    Erik Joling

Zo komt er ook een dag dat je de iPhone niet tegen je oor mag houden.
    Ik vind het een zwakte in het ontwerp als je een MacBook niet op je schoot kunt gebruiken en nog zwakker om het dan een notebook te noemen ipv een laptop. Overigens kan ik de meeste klusjes heel goed doen met een witte MacBook op mijn schoot.

Moderator
    unSOUND
    ”Erik

Ik vind het een zwakte in het ontwerp als je een MacBook niet op je schoot kunt gebruiken

Dit is vrij gangbaar hoor, geen enkel merk laptop kan daar goed tegen. De hele term laptop is altijd al niks meer dan een bijnaam geweest, ( vergelijkbaar met de term zakjapanner ) en was geen probleem toen men nog 6 cm dikke behuizingen had met daarin een 300 MHz processor. Wij willen steeds sneller, Wij willen steeds compacter, en Wij willen steeds stiller. En dat kan allemaal, maar wel tegen de nodige compromises.

Bijdrager
    MacBoot
    ”Erik

Zo komt er ook een dag dat je de iPhone niet tegen je oor mag houden.
    Ik vind het een zwakte in het ontwerp als je een MacBook niet op je schoot kunt gebruiken en nog zwakker om het dan een notebook te noemen ipv een laptop. Overigens kan ik de meeste klusjes heel goed doen met een witte MacBook op mijn schoot.

wat wil je anders zo’n groot bakbeest met lekker veel lege ruimte van binnen die zo groot is dat je hem nergens mee naartoe kan nemen?:?
    hoe kleiner, hoe minder lege ruimte, hoe warmer hij word :sealed:

Bijdrager
    MacMini_Ragazza
    ”unSOUND”
    ”Daysleeper”

Dat is heel erg slecht voor je MacBook ! Sjalen en andere zachte stoffen werken isolerend, waardoor de MacBook een groot deel van zijn warmte niet kwijt kan ! ALS je iets onder je MacBook legt, gebruik dan bijvoorbeeld een kussen met een dienblad erop, zodat de MacBook op een hard vlak staat, en toch zijn warmte kwijt kan.

Ik laat mijn macbook altijd in de sleeve staan (die klap ik dan dubbel) als ik hem gebruik. De sleeve is van dat EVA -materiaal, is dat dan ook slecht?:?

Bijdrager
    ChrisMax

Volgens mij kan de MacBook dan niet goed zijn warmte kwijt. Als je hem toch dan openklapt of even beet hebt zou ik hem gewoon uit de sleeve halen en de sleeve weer opbergen. Ook niet leuk als je straks brandplekken in je sleeve hebt.

Bijdrager
    MacBoot

brandplekken in de sleeve? als dat gebeurd moet je zwaar nodig ermee terug naar Apple want dat mag niet eens mogelijk zijn:wink:

Bijdrager
    FransHoekstra

Ok…je stelt een klein vraagje..gaat even naar de Macme store om een mini displayport adapter te halen, komt terug en direct twee pagina’s aan reply’s! :D

Anyway..ik ben weer gerustgesteld!
    En de goedkope Packard Hell die ik voor m’n vriendin heb gekocht wordt inderdaad ook gloeiend heet alleen al als je aan het browsen ben

Bijdrager
    cmegens

Buiten dat een notebook zijn warmte niet goed kwijt kan op dekbedden, sjaalen en kussens herbergen er nog andere problemen in deze ondergronden, nl stof. Op deze manier weet je namelijk zeker dat je stof je notebook inzuigt.

Verder, zet je notebook gewoon op tafel. Die dingen zijn helemaal niet gemaakt om op schoot te gebruiken, dan waren ze wel anders ontworpen. Dan heb ik het niet over de warmteproductie, maar ergonomie. Je hebt echt een hele onnatuurlijke houding met een notebook op schoot.

Bijdrager
    Hansi2124

Als ik mijn laptop op tafel heb staan en wil typen: dat is pas een onnatuurlijke type-houding!

Bijdrager
    Blieper
    ”rrkramer”

En dat is nou precies de reden dat deze apparaten geen laptops (lap=schoot) meer genoemd worden, maar notebooks!

Da’s ook fijn zo’n Lap(schoot)top op je noten!! :P

Bijdrager
    Josebo.
    ”Hansi2124″

Als ik mijn laptop op tafel heb staan en wil typen: dat is pas een onnatuurlijke type-houding!

Misschien een keer een extern toetsenbord aanschaffen?:wink:

Bijdrager
    Daysleeper
    ”unSOUND”
    ”Daysleeper”

Dat is heel erg slecht voor je MacBook !

:oops: :oops: :oops: ‘k Zal het niet meer doen….

Moderator
    Mac Daddy

En als je hem op tafel zet niet? Ik merk echt wel dat ik niet goed zit als ik de notebook op tafel zet. Op een verhoging met een extern toetsenbord levert een betere houding op.

En als ik zo bedenk, als je op een stoel zit met de notebook op schoot en je rug tegen de rugleuning en het scherm goed ver open zit je ook wel goed.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.