5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac4altijd

Mijn Apple TV krijgt niet het juiste IP adres via VPN

Heel vreemd verhaal… Ik heb via “share a VPN connection from your Mac (ExpressVPN)” van mijn oude Mac mini een VPN router gemaakt. Ik woon in Suriname en de mini heeft nu een Wifi netwerkje gemaakt “in Nederland”. Als ik een Android boxje connectie laat maken en de Ziggo Go App opstart werkt het probleemloos. Als ik mijn Apple TV connectie laat maken dan maakt het kastje wel verbinding (heeft ook internet) maar houdt een IP adres buiten Nederland (en dus werkt de Ziggo Go App niet). Configuratie info:

Router (192.168…. range), Daaraan een Airport TC en 3 x Airport Express. De Mac mini hangt bedraad aan een Airport Express.

Iemand een idee wat er aan de hand is, oplossing?

Inactief
    Anoniem

Ik vermoed dat er sprake is van een NAT op NAT verbinding.

Bijdrager
    Mac4altijd

Goedenavond polansky,

Ik had inderdaad een melding ” dubbele NAT” op mijn Airport TC. Dus via het Airport configuratieprogramma onder netwerk de Routermodus ingesteld op Uitgeschakeld (brugmodus). Helaas helpt dit niet, het probleem blijft bestaan:

Android TV box verbonden met “Nederland” ┬ánetwerk geen probleem, Ziggo Go doet het

Apple TV verbonden met “Nederland” WiFi netwerk: Ziggo Go doet het niet.

Inactief
    Anoniem

Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat ziggo het netwerk tegenwoordig splits in (IP)TV en internet en waardoor je AppleTV nu het verkeerde IP krijgt (een IP adres uit de TV range).

Bijdrager
    Mac4altijd

Ik weet niet zeker of ik je nu begrijp…

Ik heb “alleen maar” een inlognaam en wachtwoord (woon immers in Suriname, geen Horizon box o.i.d.).

Mijn Airport TC deelt adressen uit in de 10.0.1. range en mijn Huawei EG8145V5 modem in de 192.168.18 range (behalve dit adres kon je ook een secondary address enablen, dit stond op 192.168.2 maar dat heb ik inmiddels uit gezet). Er is inderdaad sprake van dubbele NAT maar ik kon dat op de Huawei niet uitzetten en mijn TC in Bridge modus geeft allerlei problemen dus ik neem het nu maar voor lief.

Mijn Mac mini is bedraad verbonden aan een airport met IP 10.0.1.19 en maakt dus een VPN netwerkje aan in Nederland. Een Android TV boxje via WiFi daaraan gekoppeld heeft geen enkel probleem met Ziggo Go, maar ja het is wel Android….

En dan mijn Apple TV. Als ik deze koppel aan datzelfde netwerkje dan krijgt die intern IP adres 192.168.2.7 (terwijl die range dus uitstaat op mijn modem….). Als ik een speedtest doe (Ookla) dan ziet die test mijn Apple TV in de omgeving Amsterdam. Maar de Ziggo Go App geeft aan dat het niet geoorloofd is met mijn IP om programma’s te bekijken. Vervolgens handmatig IP adres 10.0.1.107 toegekend (en deze in de Airport TC toegekend aan mijn Apple TV via Mac adres) en de Speedtest geeft weer aan Amsterdam, maar de Ziggo App blijft aangeven dat het niet geoorloofd is om vanaf dit IP netwerk te kijken.

Wat ik dus echt niet begrijp is waarom het met dat Android boxje probleemloos wel lukt…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.